Arne68 Postad 1 Juli , 2007 Rapport Postad 1 Juli , 2007 Första handen i 10$ FO, slowspelar jag för mkt? När ska jag höja/beta? Fold på river eller? har notes på att UTG är hyfsad. Anledning till att jag synar pre är att jag tror jag kan vinna en stor pott eftersom jag tror att UTG+3 men framförallt BUTTON kan betala av bra. Men jag antar att jag bör slänga pre ändå. Startstack: 2500 Dealt to HERO [ Kc Jc ] UTG calls (20.00) UTG+1 folds. UTG+2 folds. UTG+3 calls (20.00) UTG+4 folds. HERO calls (20.00) CU folds. BUTTON bets (130.00) SB folds. BB folds. UTG calls (110.00) UTG+3 calls (110.00) HERO calls (110.00) ** Dealing flop ** [ 2c Ac 4c ] UTG checks. UTG+3 bets (20.00) HERO calls (20.00) BUTTON raises (146.00) UTG calls (146.00) UTG+3 calls (126.00) HERO calls (126.00) ** Dealing turn ** [ 7s ] UTG checks. UTG+3 checks. HERO checks. BUTTON checks. ** Dealing river ** [ 7c ] UTG bets (1134.00) UTG+3 folds. HERO? Citera
flyckten Postad 1 Juli , 2007 Rapport Postad 1 Juli , 2007 Med så pass mycket action på flop så hade jag lätt raisat sen AI på turn, nu låter du ju han fiska in en kåk ifall han nu sitter på settet. Citera
Arne68 Postad 1 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 1 Juli , 2007 nötfärgen är 3c 5c det är färgstege och inte färg Sen är jag 100% säker på att ingen har det... flyckten- du menar att pusha AI direkt på turn nästan 2x pott Min plan vara crai på turn Citera
eurythmech Postad 1 Juli , 2007 Rapport Postad 1 Juli , 2007 nötfärgen är Kc 5c/Kc 3c Fyppelifyp Citera
gazzaflush Postad 1 Juli , 2007 Rapport Postad 1 Juli , 2007 Hur i helvete kan du checka som sist att tala på turn? Jag blir nästan förbannad hur dåligt man kan spela den här handen på turn,. Folk sitter och är intresserade(4 stycken) på floppen och när dom sen checkar till dig så får du väl ändå betta ut? Nästan alla kort i leken blir actiondödare på river. Du måste betta här. Okej att slöspela och visa lite intresse på floppen är fullt förståeligt, men sen måste du betta. Hur gör du nu på river, tja eftersom du spelat bort dig själv och all info på turn så vette fan Citera
TheRotter Postad 1 Juli , 2007 Rapport Postad 1 Juli , 2007 syna flopp. pottbeta turn . tiltsyna river Citera
Arne68 Postad 2 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 2 Juli , 2007 Hur i helvete kan du checka som sist att tala på turn?Jag blir nästan förbannad hur dåligt man kan spela den här handen på turn,. Folk sitter och är intresserade(4 stycken) på floppen och när dom sen checkar till dig så får du väl ändå betta ut? Nästan alla kort i leken blir actiondödare på river. Du måste betta här. Okej att slöspela och visa lite intresse på floppen är fullt förståeligt, men sen måste du betta. Hur gör du nu på river, tja eftersom du spelat bort dig själv och all info på turn så vette fan Jag var inte sist att tala, han som höjde pre + höjde på floppen satt efter mig och jag tänkte att han skulle beta och kanske nån av de andra syna och sen skulle jag ställa in. syna flopp. pottbeta turn . tiltsyna river Jo, jag borde nog pottat på turn. Ingen verkar tycka att c/r är något vidare där så då är det nog inte så bra... Citera
flyckten Postad 3 Juli , 2007 Rapport Postad 3 Juli , 2007 flyckten- du menar att pusha AI direkt på turn nästan 2x pott Min plan vara crai på turn Eftersom du är näst sist att tala och alla checkar så borde du åtminstone betta. Kanske inte AI direkt men ifall någon hade bettat för dig eller reraisat hade jag degat. Citera
popquee Postad 3 Juli , 2007 Rapport Postad 3 Juli , 2007 Utan att kritisera för mkt så känns det som ett "nybörjarmisstag", synar bara iställer för att beta/höja och låter dom med draghänder gå med billigt och få in det.. Citera
Recommended Posts