Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Att jag limpar AQ var för att det alltid någon efter mig som höjde 4 av 5 gånger.

Det där är enormt feltänkt om du inte reraisar pre och straffar de som höjer för ofta. På det här viset kommer du ju att få lägga väldigt ofta på floppen om du inte träffar.

Postad

Det där riverspelet skulle jag kunna tänka mig med 8-8 (fyrtal). Då hoppas man förstås att någon ska stoppa in pengarna med en nia.

Ett annat spel på river med 8-8 skulle vara att beta sisådär 10 dollar och hoppas att fi höjer med en nia så att man sedan kan gå all in efter man har gett nian bättre odds.

Men att spela sådär med A-Q känns så dåligt. Man har till och med en gnutta showdownvalue ifall fi har ett lågt par som blivit värdelöst och inte försöker bluffa med det.

Preflopspelet gillar jag inte heller.

Eller tänker jag galet nu?

Postad
(vi har bara 3st spelade händer tidigare mot varandra)

Jag var typ säker att han hade AK KQ när han höjde preflop......

Här är det nått som inte stämmer, du kan ju själv försöka lista ut vad det är...

Postad
JO jag har nog sett för mycket på HSP(Brad booth"24" vs Phil Ivey"KK") och tror jag kan tillämpa det spelet på NL100 lol :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
OT så är det rätt många som anser att just det spelet inte är tillämpbart nånstans... ;-)
Postad
vi har bara 3st spelade händer tidigare mot varandra
Jag var typ säker att han hade AK KQ när han höjde preflo.

Wow dig vill jag inte möta, palla din read efter sisådär 20 händer.

Jag dör :lol: :lol: :lol: