Gå till innehåll

Dagboken B2B-kan-dra-åt-helvete


HataB2B

Recommended Posts

  • Svars 4,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Funderar på att köpa en Ipod för 5000... Tycker du det låter som ett bra pris eller?

 

"Det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk." Gäller väl även för HV71´s finalinsats så här långt?

 

Tror LHC tar en till hemma nu på fredag, men sen vette sjutton, kan bli att de släpper två för att avgöra hemma, lika intelligent som att skotta 2 nivåer över sitt normala game, men är tyvärr oundvikligt ibland.

 

Vi får se, du får trösta dig med att casha ut halva rullen och bada i pengar hemma i badkaret! Aldrig fel att leka Joakim von Anka! :-)

 

Fortsatt lycka till med pokern, kul dagbok btw!

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner mig ovanligt stel och tråkig för tillfället (med en sån där härlig spänningshuvudvärk på ingång). Finns ingen större anledning att inte utnyttja tillfället till att besvara dessa frågorna:

 

Ursprungligen postat av juttis

Komigen nu Hata. Berätta för forumfolket hur du har lyckats med bedriften att hundradubbla rullen på några futtiga månader.

 

Önskar att det fanns någon härlig historia om en fantastisk turneringsvinst, men dessvärre har det bara varit en enda lång Pot Limit omaha-grind på nivåer från 1/2 upp till 10/20 (samt en idiotisk skottning med två inköp på 25/50 som gick vägen).

 

De mesta vinsterna kommer ifrån 5/10 och 10/20 på Ipoker och på senaste tiden ifrån 3/6 och 5/10 på B2B.

 

Senaste tiden extrema resultatutveckling är verkligen förvånande. Skulle vara mycket intressant att få reda på vad i spelet Hata äntligen insett att han behövde förändra för att nå uppåt. Nu förväntar jag ju mig inget seriöst svar med tanke på de 154 sidornas tidigare innehåll, men det vore kul att få reda på vad som hänt.

 

Jaja, jag ska försöka ge dig ett seriöst svar:

 

När det gäller spelmässiga förändringar så är nog sanningen den att mitt spel utvecklats en smula, men inte särdeles mycket. Jag skulle kunna ge mig in i att försöka beskriva det hela i pokertermer alá: "jag har breddat min trebettningsrange pre flop" eller "jag flotar oftare på låga floppar då utg +2 har pottat pre flop och cb floppen", men det skulle bara kännas löjligt!

 

Jag spelar för att det är skoj och jag vill inte villa bort mig i en massa tråkiga termer som jag ändå inte behärskar (fick nog av sådana under mina juridikstudier).

 

Det skall dock sägas att en stor del av mina "framgångar" beror på att jag inte haft lika mycket osagolik otur som jag haft tidigare...

Det går inte att underskatta hur mycket tur som behövs för att vinna i poker.

 

vad i spelet Hata äntligen insett att han behövde förändra för att nå uppåt.

 

Jag har verkligen inte fått några "fantastiska insikter" som gett mig något jag inte haft tidigare. Om något har förändrats så är det nog snarare en process inom mig, men i så fall är det nog snarare på ett omedvetet än medvetet plan.

 

Kan inte dra mig till minnes att jag någonsin har tänkt: "omg! Förr i tiden hade jag nog raisat här fast det korrekta spelet är att syna..."

 

Det enda jag säkert kan säga är att jag vågar på mig en hel del saker jag inte vågat så ofta tidigare. Exempelvis 3 bettar jag understundom helt tom när jag misstänker att en check raise på floppen är ett försök att stjäla potten, men att det skulle vara någont större inkomstbringande spel är såklart inte sant: det är ingen jättevanligt uppkommande situation, vilket enligt klassiskt hjort-resonemang gör det till ett ganska ointressant då det knappast bidrar särskilt mycket till mitt totala EV (jämför hjorts diskussion med Gdaily mfl angående hur viktigt det är att kunna släppa floppad stege i semi-djupstackad omaha).

 

Sammantaget:

Mina vinster beror troligen en hel del på tur.

Jag har inte kommit till insikt om något särskilt. Att det inte är jättebra att tilta eller spela under fylla har jag väl knappast varit ovetande om tidigare...

 

Hoppas innerligt att herr Bengtsson är nöjd med detta, mitt mest seriösa och, troligen, tråkigaste inlägg genom tiderna...

 

MVH David

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst kanske men absolut inte tråkigt! Kan det någon gång ens bli tråkigt när självaste Hata skriver ett inlägg? 8-)

 

Förövrigt utan tvekan pokerforums mest underhållande dagbok som jag följer så ofta jag kan, så får väl passa på att gratulera till dina sjuka framgångar den senaste tiden. Hoppas de fortsätter i samma spår det verkar du vara värd!

 

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas innerligt att herr Bengtsson är nöjd med detta, mitt mest seriösa och, troligen, tråkigaste inlägg genom tiderna...

 

 

haha.. stort tack. Kanske en orsak till vinsterna ligger just i att du numera klarar ett seriöst inlägg.. hehe.. men förstör nu inte dagboken med alltför mycket av sånt.. in med en rysk-bild och lite humor för att väga upp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är jätteskoj att du vunnit så mycket på kort tid, verkligen grattis!

 

Men dagboken var roligare att läsa när du var nere i träsket, misären plockade fram din humoristiska sida.

 

Vi saknar Ukrainahistorier helt enkelt! Uppenbarligen blev du av med oturen där. Och otur i kärlek, tur i spel (eller hur det var) - så vad hände egentligen?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi saknar Ukrainahistorier helt enkelt! Uppenbarligen blev du av med oturen där. Och otur i kärlek, tur i spel (eller hur det var) - så vad hände egentligen?!

Det krossade nog hans hjärta ordentligt att lämna så många vackra kvinnor bakom sig. Sen kan man ju också misstänka att lite tjernobylstrålning följde med hem och på något sätt via fingrarna, tangentbordet och nätet tar sig in och påverkar sajternas slumpgeneratorer till det positiva. Bra mycket bättre power än Hulken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är jätteskoj att du vunnit så mycket på kort tid, verkligen grattis!

 

Men dagboken var roligare att läsa när du var nere i träsket, misären plockade fram din humoristiska sida.

 

Vi saknar Ukrainahistorier helt enkelt! Uppenbarligen blev du av med oturen där. Och otur i kärlek, tur i spel (eller hur det var) - så vad hände egentligen?!

 

detta skrev jag redan i början av hans rush.......... Jag har bäst read av alla i must say...! :]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ingen som bryr sig om kvalserien? 4 lag på 16 pinnar inför sista omgången ikväll. Måtte MIF gå upp. Hade aldrig orkat en säsong till i Allsvenskan.

 

Riktigt stabil dagbok. Arbetsdagen entrar en annan dimension när man sitter här och läser! För övrigt tror jag LHC tar hem det nu iom segern igår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...