Gå till innehåll

Dagboken B2B-kan-dra-åt-helvete


HataB2B

Recommended Posts

Lektion nummer 52: Hur anpassa sitt spel till rådande riggsituation:

Denna hand indikerar på MKT tydlig medrigg.

 

Game # 601291664 - Omaha High Pot Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Waco"

Game ended 2007-07-06 19:32:52 GMT+01:00

 

Players:

HataB2B (EUR 244,25 in seat 1)

Reyna (EUR 201,10 in seat 2)

margherito (EUR 112,14 in seat 3)

 

Dealer: margherito

Small Blind: HataB2B (0,50)

Big Blind: Reyna (1,00)

 

HataB2B was dealt: Kh - 9d - Jh - 9s

 

margherito Fold

HataB2B Raise (2,50)

Reyna Call (2,00)

 

Flop 6c - 9h - 4s

 

HataB2B Bet (6,00)

Reyna Raise (24,00)

HataB2B Raise (72,00)

Reyna All-In (174,10)

HataB2B Call (120,10)

 

Turn 6c - 9h - 4s - 3c

River 6c - 9h - 4s - 3c - Qh

 

HataB2B shows: Kh - 9d - Jh - 9s (three of a kind, nines)

Reyna shows: Kd - 6d - 6s - 2h (three of a kind, sixes)

 

HataB2B wins: EUR 401,45 (with three of a kind, nines)

Rake: EUR 0,75

 

 

NU GÄLLER DET ATT UTNYTTJA MEDRIGGEN TILL MAX.

 

 

Game # 601545125 - Omaha High Pot Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Syracuse"

Game ended 2007-07-07 02:25:57 GMT+01:00

 

Players:

Jamppa15 (EUR 61,85 in seat 2)

zico_10 (EUR 97,35 in seat 3)

rush4ever (EUR 45,50 in seat 4)

michel75 (EUR 112,07 in seat 5)

HataB2B (EUR 246,68 in seat 6)

 

Dealer: HataB2B

Small Blind: Jamppa15 (0,50)

Big Blind: zico_10 (1,00)

 

HataB2B was dealt: 9h - 8s - Ts - Qc

 

rush4ever Raise (2,00)

michel75 Raise (7,50)

 

Här sätter jag Michel75 på 4 kort bra kort. Kanske singelsuited, kanske dubbelsuited. Framförallt är jag säker på att han inte har Q eller A i sin hand. (Då brukar han nämligen höja 6,5 och INTE 7,5).

 

HataB2B Call (7,50)

Jamppa15 Fold

zico_10 Fold

rush4ever Call (5,50)

 

Flop 8h - 4d - Jd

 

Jag har ingen som helst aning om jag leder på den här floppen, men jag är helt övertygad om att jag kommer vinna handen. Jag har både par och stegdrag, men viktigast av allt: MEDRIGG så det står härliga till!!!

 

michel75 Bet (24,00)

 

Nu är då frågan. Hur ska jag få in så mkt pengar som möjligt i potten (Jag vill absolut INTE semibluffa bort honom eftersom jag med största sannolikhet kommer vinna potten).

 

Att höja för värde känns som ett alternativ (slå upp till 50 jämnt i så fall). Men då tappar han initiativet och släpper kanske för ett mellanstort bet på turn, vilket absolut inte får hända! Således väljer jag syn (förväxla absolut inte detta med en FLOAT. Jag tänker inte försöka plocka hem potten på turn oavsett kort).

 

HataB2B Call (24,00)

rush4ever Fold

 

Turn 8h - 4d - Jd - 3s

 

3s Är ett MYCKET bra kort för mig. Har han KK så förbättras inte hans hand...

 

michel75 Bet (72,00)

 

Finns inget att tveka om - blixtsynar för att jag antingen redan har bäst hand eller kommer träffa den på rivern.

 

HataB2B Call (72,00)

 

River 8h - 4d - Jd - 3s - Jc

 

Kanske det bästa kortet i leken för mig. Om han har KK så har hans hand inte förbättrats denna gång heller.

 

michel75 All-In (8,57)

 

Funderar ett tag men väljer till slut att blixtsyna. Han måste vinna minst 9 av 10 ggr för att hans bet skall löna sig i längden.

 

HataB2B Call (8,57)

 

michel75 shows: 9c - 5s - 7d - Td (a pair of jacks)

HataB2B shows: 9h - 8s - Ts - Qc (two pairs, jacks and eights)

 

HataB2B wins: EUR 231,14 (with two pairs, jacks and eights)

Rake: EUR 2,00

 

 

Ännu en lyckad anpassning till B2B.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Aktuell Rapport från B2B:

 

Riggstatus: 10a på en 10-gradig skala.

 

Med/Motrigg: Sjuk medrigg. Så absurd att jag inte finner ord. Floppat lägre set equals garanterad vinst (oftast med runner runner färg, men för omväxlings skull Riggas stegen in ibland).

 

Rullen har krigats upp till 2185,53 euro.

 

MedRiggsAnalys:

Medriggen kan klart och tydligt härledas till att jag refererade till ArtVandaly när jag signade upp på Wasapoker.

 

Anledningen till detta taktiska val är självklar: ArtVandaly är den mest tursamma spelaren i B2Bs historia. Han har plockat hem Bad beat jackpotten 3 ggr och enligt rykten har han varit inblandad i ett tiotal till.

 

Take a look:

 

Screem shows: Kh - Ks (a full house, kings full of tens)

ArtVandaly shows: Td - Tc (four of a kind, tens)

Muppet* shows: Jh - 9h (a straight flush, queen high)

 

Bad Beat Jackpot (EUR 5 395,66) won by ArtVandaly

Bad Beat Jackpot (EUR 2 943,09) won by Muppet*

Bad Beat Jackpot (EUR 490,52) won by Screem

Bad Beat Jackpot (EUR 490,51) won by Barmen

Bad Beat Jackpot (EUR 490,51) won by itsUp2Usir

 

Muppet* wins: EUR 208,00 (with a straight flush, queen high)

Rake: EUR 2,00

 

Nu är det viktigt att inte förhasta sig och tro att detta kommer att vara för evigt! Att casha ut eller att spela högre än 0.5 1 är ngt som jag ABSOLUT inte får göra. Det vore att alltför tidigt utmana B2B-monstret. Tvärtom planerar jag att sätta in 20 euro per dag i en vecka framåt för att tillfälligt försöka blidka nätverket!

 

Än så länge nöjer jag mig med att, liksom Wallenbergarna, verka i det tysta.

 

B2B-Monstret in action???

ITUnArQDaX9h.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, då var Wimlbledon helt förstört i år igen.

 

Finalspelarna är:

Roger "Tråkmånsen" Federer. Jag finner inte ord för denna "människa". Är det ens teoretiskt möjligt att ha mindre personlighet?? Det finns inte ens något att skriva om honom, förutom att han spelar gudabenådad tennis. Han är tennisens svar på knäckebröd utan smör.

 

Rafael "maskaren" Nadal. Detta är den spelare jag hatar mest. Redan första gången jag såg hans äckliga ballonghuvud visste jag att jag skulle hata honom för resten av mitt liv.

 

Han ser ut som en inverterad pocahontas. Ondskefull och egenkär. Även om han vinner med 6-0 6-0 6-0 så vet man att matchen kommer att ta minst 3 och en halv timme eftersom han måste rätta till kläderna, fjanta med racketen 28 minuter mellan VARENDA DJÄVLA boll. FY FAN. Jag ryser när jag tänker på honom.

 

Hade Robin Söderling slagit ut honom hade jag fan ta mig ställt till med en brakfest och bjudit in hela pokerforumet. Sedan hade jag kört matchbollen på autorepris på storbildstv hela natten.

 

Den enda ljusningen på wimledon-himmelen är Bartoli som slog ut Henin. Ååååh vad hon spelade fint! Stoppbollar och Dubbelfattade fore hands om vartannat. Inte lika bildskön som Sharapova, likväl är jag förälskad i denna lilla fransyska.

 

När de intervjuade henne efter matchen så lyckades hon knappt få fram ett ord om matchen, istället utryckte hon blygt sin stora glädje över att hon i publiken sett sin favoritskådespelare!

 

Jag hittade 224 euro på 24hpoker.com och av dem satsade jag genast 100 på bartoli i finalen mot den manlige Herr Williams. Odds 4.9...

 

VIVE LE FRANCE. Ner med det svarta monstret (börja nu inte tjata om rasism - jag orkar inte ens rada upp alla svarta löparlegender jag dyrkar).

 

EDIT: De resterande 124 eurona satsade jag på Djurgården mot Malmö till oddset 2.0.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu brinner det i gardinerna - B2B djävlas med mig helt oprovocerat. Floppar monster, men förlorar varje gång. Monstret har vaknat. MONSTRET HAR VAKNAT!!!

 

Jag kan riktigt känna hur det har luktat sig till min existens. Det är en fråga om metafysik: B2B är ett väsen som känner ett avlägset hot. Kanske har det identifierat mig, kanske inte.

 

Jag har dock strategin klar för mig: Jag måste dra mig tillbaka! Minska min närvaro. Hålla mig till ett enda bord i taget och rida ut ur stormen. Jag skall växa mig stark i det fördolda. Någon gång i en avlägsen framtid skall jag kunna utmana besten på allvar.

 

Mina kära vänner har minskat från 2435 till 2119. Slaget är kanske förlorat, men kriget är inte över. Inte på långa vägar. Inte så länge HATAB2B är i livet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Belgien är så jävla rätt så det är inte sant. Sitt kvar i buren!

 

Vad händer med kvinnorna där? Har de något skit i vattnet som gör dem bleka, godistjocka och får hårväxt enligt en trettonårig grabb? (mobbemuschen framförallt men även armhålor osv osv).

 

Belgian Blue

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu brinner det i gardinerna - B2B djävlas med mig helt oprovocerat. Floppar monster, men förlorar varje gång. Monstret har vaknat. MONSTRET HAR VAKNAT!!!

 

Jag kan riktigt känna hur det har luktat sig till min existens. Det är en fråga om metafysik: B2B är ett väsen som känner ett avlägset hot. Kanske har det identifierat mig, kanske inte.

 

Jag har dock strategin klar för mig: Jag måste dra mig tillbaka! Minska min närvaro. Hålla mig till ett enda bord i taget och rida ut ur stormen. Jag skall växa mig stark i det fördolda. Någon gång i en avlägsen framtid skall jag kunna utmana besten på allvar.

 

Mina kära vänner har minskat från 2435 till 2119. Slaget är kanske förlorat, men kriget är inte över. Inte på långa vägar. Inte så länge HATAB2B är i livet.

 

Lugn, det är bara dagboksriggen som kickat in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAHA, gardinen brann. Dum som jag var släckte jag inte den och huset brann ner- Till grunden.

 

Site-HELVETET PISSAR PÅ MIG!!!!!!!

 

Ni som undrar hur jag kan hata B2B så pass mycket som jag gör. Här har ni svaret:

 

 

Game # 602048215 - Omaha High Pot Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Waco"

Game ended 2007-07-08 00:45:46 GMT+01:00

 

Players:

Cillus- (EUR 292,85 in seat 1)

Karl-xii (EUR 200,30 in seat 2)

1946 (EUR 219,28 in seat 3)

tim1970 (EUR 98,00 in seat 4)

HataB2B (EUR 236,50 in seat 5)

Haack (EUR 263,55 in seat 6)

 

Dealer: HataB2B

Small Blind: Haack (0,50)

Big Blind: Cillus- (1,00)

 

HataB2B was dealt: Ah - Td - 8s - Ad

 

Karl-xii Raise (3,50)

1946 Call (3,50)

tim1970 Call (3,50)

HataB2B Call (3,50)

Haack Fold

Cillus- Call (2,50)

 

Flop 5h - Ac - 5d

Cillus- wins jackpot: EUR 0,00

 

 

Karl-xii Bet (18,00)

1946 Call (18,00)

tim1970 Fold

HataB2B Call (18,00)

Cillus- Fold

 

Turn 5h - Ac - 5d - Ts

Karl-xii wins jackpot: EUR 0,00

 

1946 wins jackpot: EUR 0,00

 

 

HataB2B Bet (21,00)

Karl-xii Raise (135,00)

1946 Fold

HataB2B Call (114,00)

 

River 5h - Ac - 5d - Ts - Qd

 

Karl-xii All-In (43,80)

HataB2B Call (43,80)

 

Karl-xii shows: 5s - 8c - 5c - 9d (four of a kind, fives)

HataB2B didn't show: Ah - Td - 8s - Ad (a full house, aces full of fives)

 

Karl-xii wins: EUR 426,60 (with four of a kind, fives)

Rake: EUR 3,00

 

 

Hur kan detta hända, hand efter hand efter hand efter hand??? VARFÖR? Hur mår siten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag hyperventilerat 20 minuter. Fradgan rinner ur munnen och vänsterhanden rycker. Ena sekunden sitter jag ner. Nästa sekund står jag upp.

 

Att gömma sig undan var helt fel taktik. En idiot borde ha fattat det: Om jag hade låtsats som ingenting hade ingen kunnat misstänka någonting. När jag drog mig undan som en skrämd fågel krävdes inget geni för att lista ut...

 

Jag är nere i brygga och det återstår nu bara ett alternativ. Hårt BRUTALT motangrepp på alla fronter. Strid till siste man, segra eller dö!

 

4 bord skall intas och hållas natten igenom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, du är extremt motriggad, jag har pengar på b2b, du ska sitta på borden hela natten. Jag går in och beställer semestern i förväg.

 

Lättare pengar är nog svårt för dig att hitta ikväll: bara att syna pre med any 2- resten sköter siten åt dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu går skam på torra land. De har t.o.m. börjat håna mig i chatten:

 

Zico_10 U lucky hata only AA.

Zico_10 And you call after flop.

HataB2B You call pre flop.

Zico_10 Your AA was dead

haha

HataB2B How could I win then?

Crosby79 becouse you are alucky fish

Zico_10 It was my flop flush draw

Zico_10 because you are stupid caller

Zico_10 here stupid callers wins

Zico_10 I know.

Zico_10 why cant I win?

HataB2B Cuz you are no stupid caller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åååååhhh vad trött jag är. Innan vi går in på dagen måste denna hand visas upp för allmänheten. Nämnas bör att jag är ungefär lika bra på akrobatik som jag är på fixed limit. Dvs jag är så dålig att jag antagligen inte vinner ens med maximal medrigg!

 

Game # 602085384 - Texas Hold'em Fixed Limit EUR 2,00/4,00 - Table "Uppsala"

Game ended 2007-07-08 02:04:27 GMT+01:00

 

Players:

HataB2B (EUR 76,00 in seat 1)

-kuningas- (EUR 127,29 in seat 2)

tennistina (EUR 144,00 in seat 3)

denny_mir (EUR 167,27 in seat 4)

grogg-al (EUR 193,50 in seat 6)

 

Dealer: grogg-al

Small Blind: HataB2B (1,00)

Big Blind: -kuningas- (2,00)

 

HataB2B was dealt: Td - Jd

 

tennistina Fold

denny_mir Raise (4,00)

grogg-al Call (4,00)

HataB2B Call (3,00)

-kuningas- Fold

 

Flop Kc - 6s - 9d

 

HataB2B Bet (2,00)

denny_mir Call (2,00)

grogg-al Call (2,00)

 

Turn Kc - 6s - 9d - 2h

HataB2B wins jackpot: EUR 0,00

 

denny_mir wins jackpot: EUR 0,00

 

grogg-al wins jackpot: EUR 0,00

 

River Kc - 6s - 9d - 2h - 3d

HataB2B wins jackpot: EUR 0,00

 

 

denny_mir Bet (4,00)

grogg-al Fold

HataB2B Raise (8,00)

denny_mir Fold

HataB2B Payback (4,00)

 

HataB2B didn't show hand

 

HataB2B wins: EUR 27,00

Rake: EUR 1,00

 

 

DEN SJUKASTE DAGEN I B2Bs historia är till ända. Tack gode gud för det. Trots att jag fick totalt 5 fyrtal och torskade mot 4 stycken fyrtal - (måste helt ärligt vara ngn form av världsrekord, särskilt med tanke på att ett av dem skedde på Texas NL) - så utnämner jag följande hand till dagens rigg hand:

 

 

Game # 602129839 - Omaha High Pot Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Eger"

Game ended 2007-07-08 04:52:18 GMT+01:00

 

Players:

HataB2B (EUR 447,95 in seat 1)

a1exNR10 (EUR 23,05 in seat 2)

Rabbit_dk (EUR 244,70 in seat 3)

valpoland (EUR 84,39 in seat 4)

Haggisen1 (EUR 50,00 in seat 5)

Cillus- (EUR 34,82 in seat 6)

 

Dealer: Haggisen1

Small Blind: Cillus- (0,25)

Big Blind: HataB2B (0,50)

 

HataB2B was dealt: 4d - 6c - 7s - 8d

 

a1exNR10 Fold

Rabbit_dk Call (0,50)

valpoland Call (0,50)

Haggisen1 Raise (2,75)

Cillus- Call (2,50)

HataB2B Call (2,25)

Rabbit_dk Call (2,25)

valpoland Call (2,25)

 

Flop 7d - 3c - 8s

Cillus- wins jackpot: EUR 0,00

 

 

HataB2B Bet (13,75)

Rabbit_dk Call (13,75)

valpoland Call (13,75)

Haggisen1 Fold

Cillus- All-In (32,07)

HataB2B Raise (123,71)

Rabbit_dk All-In (228,20)

valpoland Fold

HataB2B Call (104,49)

 

Turn 7d - 3c - 8s - Jh

River 7d - 3c - 8s - Jh - 7h

 

HataB2B shows: 4d - 6c - 7s - 8d (a full house, sevens full of eights)

Rabbit_dk shows: Ac - Jd - 3s - 3d (a full house, threes full of sevens)

 

HataB2B wins: EUR 419,76 side pot (with a full house, sevens full of eights)

Cillus- shows: 8h - Kh - Ts - 7c (a full house, sevens full of eights)

Cillus- wins: EUR 60,36 split main pot (with a full house, sevens full of eights)

HataB2B wins: EUR 60,35 split main pot (with a full house, sevens full of eights)

Rake: EUR 3,00

 

 

 

Kommentarer överflödiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok Som ni säkert förstår var denna dag en riktig odyssé i sjuka händer. Från att ha gråtit blod och tuggat fradga. Till sjuk medrigg på omaha vidare till total tilt på Texas NL med 780 back. Till break even till 350 back.

 

Kvällen avslutades med en HU for rolls mot Djensa. Blindsen var på 2 4, vilket är alldeles för högt för en fattig dagdrivare... Men med tanke på att jag tryckt all in på NL 100 med alla drag (inklusive inside straight) så kände jag att jag lika gärna kunde donera lite till en gammal forumhjälte som Djens.

 

Genom sjuklig medrigg lyckades jag dock besegra denna bjässe. Det MÅSTE ses som min största skalp någonsin. En bragd jämförbar med Sovjets OS-seger över USA 1972 i basket. Eller Hannibals första lyckade fälttåg mot romarriket.

 

http://www.youtube.com/watch?v=sqCXSSJHwU0&mode=related&search=

 

 

Här följer den vinnande handen samt en tillhörande djupgående analys:

 

Game # 602142954 - Omaha High Pot Limit EUR 2,00/4,00 - Table "Helena"

Game ended 2007-07-08 06:37:35 GMT+01:00

 

Players:

HataB2B (EUR 521,71 in seat 1)

Djens83 (EUR 257,78 in seat 6)

 

Dealer: HataB2B

Small Blind: Djens83 (2,00)

Big Blind: HataB2B (4,00)

 

HataB2B was dealt: Ts - Qs - Jd - 4d

 

Handen är vacker att titta på. Den oerfarne omaha-spelaren vill gärna byta ut 4:an mot ett ESS i samma färg, men då glömmer han att de allra lurigaste flopparna i omaha alltid innehåller en fyra, och då vill man så klart ha det kortet i handen.

 

Djens83 Raise (10,00)

 

Djens gör ett mycket kraftigt standardraise till 10 euro. För att Djens inte ska tro att jag är en synstation så väljer jag att höja till 32.

 

HataB2B Raise (32,00)

Djens83 Raise (96,00)

 

Djens tripplar genast mitt bet. Nu står jag inför det mycket svåra valet att framstå som en synstation eller trycka Djens all in. Trots att jag vet att Djens nu för all framtid kommer att kunna reta mig för min feghet och "synstationstendenser" så väljer jag att bara syna.

 

HataB2B Call (72,00)

 

Floppen känns lika vacker som en solnedgång över Sarek:

 

Flop Qc - 3d - Tc

 

 

Djens83 All-In (149,78)

 

Medan mitt finger långsamt trycker ner musknappen ber jag en stilla bön om att alla klöver, kungar och ess skall hålla sig borta från bordet (av rädsla för fyrtal vågar jag inte be för att bordet skall para sig).

 

HataB2B Call (149,78)

 

Turn Qc - 3d - Tc - Qh

 

Den allsmäktiga pokerguden levererar nötkåken.

 

River Qc - 3d - Tc - Qh - 8c

 

Djens83 shows: Th - 5s - Js - 3h (two pairs, queens and tens)

HataB2B shows: Ts - Qs - Jd - 4d (a full house, queens full of tens)

 

HataB2B wins: EUR 514,81 (with a full house, queens full of tens)

Rake: EUR 0,75

 

Utanför fönstret hör jag hur fåglarna kvittrar.Natten har just övergått till tidig morgon. De sista regndropparna landar på gräsmattan och jag befinner mig i pokerhimmelen. Att jag bara har 1903 euro på kontot spelar mindre roll. Jag lutar mig sakta bakåt och blundar. I drömmarnas land sjunger och dansar Alizee för mig. Naken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...