Gå till innehåll

Dagboken B2B-kan-dra-åt-helvete


HataB2B

Recommended Posts

Jag vet fan inte va de e !men när du pratar om b2b monstret så tänker jag på min favoritmotståndare ballongmannen i stephen kings bästa bok/film,,,, clownen i filmen... (DET )han står där med sin tandlösa käft o sina jävla ballonger o lockar ner små barn i sin håla i Derry county//////precis just där o då tänker jag på hatab2b, och att kanske han är svaret på våra böner,så jag säger bara älska b2b och hans efterföljare, om nu inte hatab2b eller någon av hans gelikar överlever b2b monstret då säger jag bara s.o.s eller save .our . souls.........................................................puss tony

 

Jag tänker mig kakmonstret i mupparna eller vad det var, diffust minne, som äter upp välspelande svenskar som ett gäng kakor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

De förlorade en landskamp, semifinal VM mot Brasilien. Thern var i och för sig utvisad innan matchen var slut.

 

Kommer tydligt ihåg hur kommentatorn i början av matchen nämnde just att Sverige aldrig förlorat med både Thern o Schwartz på plan o jag tänkte, fan nu jinxar han hela matchen.

 

Sorry att jag måste besudla denna underbara dagbok med lite besserwissrande....

Stefan Schwartz blev utvisad i kvartsfinalen mot Rumänien och var således ej med i semifinalen mot Brassarna. Håkan Mild ersatte....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry att jag måste besudla denna underbara dagbok med lite besserwissrande....

Stefan Schwartz blev utvisad i kvartsfinalen mot Rumänien och var således ej med i semifinalen mot Brassarna. Håkan Mild ersatte....

 

Besudla? Du räddar ju mitt ursprungliga påstående! Jag bugar djupt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är tvungen att lägga upp denna hand då den tydligt visar hur jag gör den nödvändiga anpassningen till B2B.

 

Game # 607423153 - Omaha High Pot Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Syracuse"

Game ended 2007-07-17 12:34:56 GMT+01:00

 

Hauhtonen är en har för tillfället sjuk medrigg, varför jag håller mig borta från honom i största möjliga mån.

 

Sander63 däremot haren riktig svensk gammal hederlig motrigg som inte går av för hackor. Jag går helt enkelt efter devisen: 'If you can't spot the player with motrigg in the first hour; you probably have the motrigg'.

 

 

Players:

badass10 (EUR 410,40 in seat 1)

Sander63 (EUR 188,50 in seat 2)

il_cartaio (EUR 525,00 in seat 3)

HataB2B (EUR 226,09 in seat 4)

Hauhtonen (EUR 577,60 in seat 5)

lasikukko (EUR 205,05 in seat 6)

 

Dealer: lasikukko

Small Blind: badass10 (0,50)

Big Blind: Sander63 (1,00)

 

HataB2B was dealt: 6s - Ts - Kc - Ac

 

Inte mycket att säga. Helt klart spelbar hand.

 

il_cartaio Fold

HataB2B Raise (3,50)

Hauhtonen Fold

lasikukko Call (3,50)

badass10 Call (3,00)

Sander63 Call (2,50)

 

Flop 5c - Kh - 7d

 

För en oerfaren B2B-spelare så tycks denna hand inte särskilt stark. Vad han missar är att jag har det mycket starka bakdörrsdraget till nötfärgen. På en vanlig site kan man räkna med att det motsvarar ca 1.5 outs. På B2B nätverket talar vi om 4-5 outs. Mot en motriggad spelare så snackar vi om MINST 8 outs. Att släppa handen är så klart inte möjligt.

 

badass10 Check

Sander63 Bet (14,00)

HataB2B Call (14,00)

 

Jag väljer att slowplaya draget för värde, helst vill jag ha syn från så många som möjligt.

 

lasikukko Fold

badass10 Fold

 

Turn 5c - Kh - 7d - 6c

 

50 % FIXAT. + att jag nu har nästnöttvåparet. Jag bedömer att jag har minst 60 %s vinstchans.

Sander63 Bet (42,00)

HataB2B Call (42,00)

 

Återigen väljer jag att syna för värde. Jag vill ju ha pengar kvar att bluffa rivern, om jag mot förmodan missar!!!

 

 

River 5c - Kh - 7d - 6c - 9c

KABOOOOM

 

 

Sander63 Check

HataB2B Bet (126,00)

Valuebettar potten.

 

Sander63 Call (126,00)

 

HataB2B shows: 6s - Ts - Kc - Ac (a flush, ace high)

Sander63 didn't show: 8h - 7h - 5h - 9d (a straight, nine high)

 

Underbar pot för en fattig dagdrivare!!!

 

 

HataB2B wins: EUR 375,00 (with a flush, ace high)

Rake: EUR 3,00

 

Märk väl att jag ALDRIG spelat så om det var en italienare eller Israel som bettat in i mig. Inte heller om good streak-apan Hautonen gjort det. Mot en dansk eller normalriggad svensk är det 50 50. Det är DE som är de riktigt svårspelade händerna. Denna var egentligen standard och verkligen inget att skryta med.

 

Hoppas ni lärt er något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu börjar jag bli riktigt djävla orolig...

Jag vet inte om det är ett tecken på att jag börjar bli gammal, men maten smakar fan inte lika gott som den brukade (eller är det något absurt symptom på antingen rubbad dygnsrytm eller spelberoende???).

 

Alldeles nyss hade jag en skål fylld med underbara jordgubbar framför mig, men jag mäktade knappt med att äta upp hälften.

 

Jag tyckte liksom inte att de smakade något. Det jag tappat aptiten för är främst sådant med socker i; vanligt godis, jordgubbar, glass etc etc.

 

Satans lakejer och djävulens anhang: om detta fortsätter kommer jag snart inte ens gilla hallon och blåbärsyoghurt och då vette fan om det är värt att ens stiga upp på morgonen längre!

 

Ska försöka trösta mig genom att se om gökboet. Hoppas verkligen det hjälper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna hand är minst sagt absurd!!! Lägg särskilt märke till att potten på rivern är ca 7 euro. Kan inte låta bli att undra om vissa spelare vill förlora pengar:

 

Game # 607702147 - Omaha High Pot Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Waco"

Game ended 2007-07-17 21:17:42 GMT+01:00

 

Players:

megaman121 (EUR 113,70 in seat 1)

Jamppa15 (EUR 62,63 in seat 2)

JamesPoor (EUR 63,60 in seat 3)

HataB2B (EUR 210,68 in seat 4)

HitteMask (EUR 74,39 in seat 6)

 

Dealer: Jamppa15

Small Blind: JamesPoor (0,50)

Big Blind: HataB2B (1,00)

 

HataB2B was dealt: Jc - Ad - 5h - Kd

 

HitteMask Fold

megaman121 Call (1,00)

Jamppa15 Fold

JamesPoor Fold

HataB2B Check

 

Flop 9h - 4s - 3d

 

HataB2B Bet (2,50)

megaman121 Call (2,50)

 

Turn 9h - 4s - 3d - Qh

 

HataB2B Check

megaman121 Check

 

River 9h - 4s - 3d - Qh - Tc

 

HataB2B Bet (5,25)

megaman121 Raise (23,25)

HataB2B Raise (72,00)

megaman121 All-In (86,95)

HataB2B Call (32,95)

 

megaman121 shows: Jd - 9s - 7c - 8d (a straight, queen high)

HataB2B shows: Jc - Ad - 5h - Kd (a straight, king high)

 

HataB2B wins: EUR 225,90 (with a straight, king high)

Rake: EUR 2,00

 

 

Lärdom: om du sitter på nötterna så skit i om du är övertygad om att det är split pot. In med degen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry att jag måste besudla denna underbara dagbok med lite besserwissrande....

Stefan Schwartz blev utvisad i kvartsfinalen mot Rumänien och var således ej med i semifinalen mot Brassarna. Håkan Mild ersatte....

 

 

Spinner vidare på fotbolls-VM 94. I bronsmatchen lär den bulgariske kommentatorn ha sagt: "Nu tar svenskarna ut negern och byter in en zigenare".

 

Zigenaren i det här fallet hette Anders Limpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hatas guide i B2B-djungeln del 1: Den Italienska spaghetti-liraren

 

Spaghetti-liraren kan hittas på alla nivåer av näringssystemet, men huserar främst långt ner i näringskedjan.

 

Signifikativt för denna art är att den saknar allt intresse för vad motstånadaren kan sitta på för hand. I omaha är det självfallet katastrofalt: om floppen kommer A 66 och italienaren har 3456 i handen så slänger han inte oavsett stackdjup.

 

Spaghetti-lirarens tankebanor kan lätt systematiseras:

1: If drag then call

2: If triss never fold

3: If kåk check

 

Spaghetti-lirararnas främsta styrka ligger i att de är begåvade med osagolik, orubblig TUR. Utan denna egenskap hade arten troligen för länge sedan varit utrotad av överlägsna arter.

 

Kuriosa: Om hunden är människans bästa vän så är Fyrtalet spaghetti-lirarens bästa vän. Denna hand är magisk för spaghetti-liraren och kommer ofta till undsättning då den behövs som mest.

 

MVH HataB2B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HEY HEY HEY: Hatas Bluff of the DAY!!!

 

 

Game # 608000774 - Omaha High Pot Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Brussel"

Game ended 2007-07-18 13:01:00 GMT+01:00

 

Players:

HataB2B (EUR 200,00 in seat 1)

ninjaotto (EUR 46,85 in seat 2)

Karl-xii (EUR 319,15 in seat

airstonaje (EUR 982,92 in seat 5)

ATC-EKCH (EUR 309,89 in seat 6)

Cillus- (EUR 403,40 in seat 7)

Haack (EUR 149,00 in seat 8)

 

Dealer: ATC-EKCH

Small Blind: Cillus- (0,50)

Big Blind: Haack (1,00)

 

HataB2B was dealt: Ts - 6c - 8c - 7c

 

HataB2B Raise (3,50)

ninjaotto Fold

Karl-xii Fold

airstonaje Call (3,50)

ATC-EKCH Call (3,50)

Cillus- Raise (18,00)

Haack Fold

HataB2B Call (15,00)

airstonaje Call (15,00)

ATC-EKCH Call (15,00)

 

Flop 3h - 2c - 9d

 

Cillus- Check

HataB2B Check

airstonaje Check

ATC-EKCH Check

 

Turn 3h - 2c - 9d - 7h

 

Cillus- Check

HataB2B Bet (49,00)

airstonaje Fold

ATC-EKCH Call (49,00)

Cillus- Call (49,00)

 

River 3h - 2c - 9d - 7h - 3c

 

Cillus- Check

HataB2B All-In (132,50)

ATC-EKCH Fold

Cillus- Fold

HataB2B Payback (132,50)

 

HataB2B shows: Ts - 6c - 8c - 7c (two pairs, sevens and threes)

 

HataB2B wins: EUR 219,00 (with two pairs, sevens and threes)

Rake: EUR 3,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig spelat Omaha och jag har aldrig spelat på B2B men jag är ändå säker på följande:

 

Detta var banne mig den skönaste läsning jag upplevt sedan Freeman levererade sina smått legendariska "pinsamma historier" i OT-avdelningen. Jag är även övertygad om att myten om riggen är bekräftad. Jag hoppas verkligen du finner vägar att slå Monstret. Du förtjänar det mer än någon annan.

 

All lycka och välgång tillönskar jag dig.

 

Mvh. din vän Lazarus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta om jag postar händer i din dagbok... Men det har blivit nästan en helig skrift i kampen mot riggen på b2b.

 

Tog en paus från b2b igår för att se om motriggen trappdes av lite...

 

Hoppade in idag och fick känna av att jag lever i samma situation som i måndags.....

 

Det första man fick känna av var en dansk som lärt sig hur man klonkar och att det skall klonkas på river för att rätta känslan skall infinna sig...Killen hade höjt min bb några ggr redan och nu fick jag en hand o slå tillbaka med....hade redan bestämt innan att gå all in.

 

 

Players(max 10):

adrubale (1,210.00 in seat 1)

Kempyr (1,480.00 in seat 2)

zakkkkku (5,025.00 in seat 5)

Claude_X (1,830.00 in seat 6)

puja11 (3,090.00 in seat 7)

Menghini1 (1,535.00 in seat 8)

mrbiondo80 (830.00 in seat 9)

 

Dealer: Claude_X

Small Blind: puja11 (50.00)

Big Blind: Menghini1 (100.00)

 

Menghini1 was dealt: 9c - 9h

 

mrbiondo80 Fold

adrubale Fold

Kempyr Fold

zakkkkku Fold

Claude_X Raise (375.00)

puja11 Fold

Menghini1 Raise (650.00)

Claude_X All-In (1,455.00)

Menghini1 All-In (785.00)

Claude_X Payback (295.00)

 

Flop 4c - 8h - 4d

Turn 4c - 8h - 4d - 8c

River 4c - 8h - 4d - 8c - Tc

 

Menghini1 shows: 9c - 9h (two pairs, nines and eights)

Claude_X shows: Td - Ac (two pairs, tens and eights)

 

Claude_X wins: 3,120.00 (with two pairs, tens and eights)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HATA i dödens gula käftar del 3!!!

Dagen började med att jag spelade likt en omnipotent grekisk gud!!! Jag vann endast 300 euro, men lyckades minimera förlusterna i ett par riktiga set up händer som i många fall skulle kostat mig dubbla inköp!!!

 

Det som räddade mig var att jag tidigt under dagen såg en straight flush mot en kåk och därmed visste jag vad B2B hade i bakfickan (jag har på senare tid märkt att siten ofta ger små hintar om vad som komma skall). Dum som jag är fortsatte jag spela. Som jag sagt tidigare så är det misstag no 1: när riggningen drar igång så hjälper EJ bra spel(se tidigare inlägg härom)!!!

 

Sedan kommer set up handen...

 

Jag har JJ99 och monsterstack

Cillus- min evige nemesis hade 66xx

Postnfold har något djävla bajsdrag, men mindre stack så skit i honom.

 

RIGGFLOP J65

TURN Färganus för postnfold

RIGG-ksafdsaffhkjafhkahksh-RIVER 6

 

Här var jag ytterst nära att bajsa ner mig av ilska. 750 pot åt helvete. Istället

för nästan 2000 på kontot så är man under 1000...

 

Glad som en nerbajsad alkoholist utan återställare reloadar jag och börja bomba på alla bord samtidigt... VARENDE DRAG SITTER. Tyvärr är 3:e nötstegen inte alltid nöthanden i omaha. Inte 5 högt flush drag heller.

 

Plötsligt är jag nere på 320 euro och ingen stiltje i tilten i sikte...

 

Ungefär nu inser jag att det inte är hållbart att sitta på 3 bord och bomba. Istället sätter jag mig på ett 2 4a bord och hoppas på en dubbling.

 

Här lägger sig tilten en aning. Istället kommer den där behagliga känslan av skit samma. Jag bryr mig inte. Jag kommer att floppa grymt men bli utdragen och så är kontot tomt igen. Men ska jag dö så ska jag FAN göra det med flaggan i topp!!!

 

Inte förrän jag är nere i 180 vänder det... Jag kan inte redogöra för hur det gick till. Jag minns bara en enda hand och det var 99KK som träffade 9 på flop och K på river. I och med den potten var jag uppe i dödsdömda 680 euro.

 

Liksom räddningen vid Dunkerque så var det mestadels lyckliga omständigheter som föll avgörandet: Långt inne i min patetiskt spelberoende hjärna uppkommer frågan; skulle inte du lira Beachvolley ikväll??

 

TACK GODE GUD!!! Efter beachvolleyn har jag lyckats återerövra ett par euros och är tillbaka kring 1000 strecket efter denna, nästintill, livsavgörande hand

 

Game # 608287249 - Omaha High Pot Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Laredo"

Game ended 2007-07-18 21:25:08 GMT+01:00

 

FINNE HAR :Ah: - :Kc: - :2h:- :3c:

HATA HAR :As: - :Kh: - :5s: - :3h:

 

FLOPPEN :Ts: - :Js: - :Qh:

 

TURN :Ts: - :Js: - :Qh: - :7h:

 

SJÄLVMORDSOUTS: :4h::5h::6h::8h::9h::Jh:

 

River :9s:

PHEeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeewwwwwww

 

HataB2B wins: EUR 376,60 (with a flush, ace high)

Rake: EUR 3,00

 

 

See you at the tables!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...