Gå till innehåll

Colluders på Stars SnG fast!


Haggisen1

Recommended Posts

Fick detta mail för ett par timmar sen och drygt 600 dollar krediterat på starskontot inga miljoner men ändå trevligt, skönt också att de har tagit fast några fuskare. Ni som lirat SnG på 60-335 dollarsnivån(är i stort sett bara där jag lirat och således oxå fuskarna) kan ju kika in starscashiern så kanske en trevlig överraskning väntar :)

 

Hello,

 

PokerStars has become aware of players who were working together in our Sit & Go tournaments to the detriment of other players. You were involved in at least one tournament with these players and as a result you may have been adversely affected.

 

The players' accounts were closed and their funds frozen pending a thorough investigation, which is now complete. In a case such as this it is our policy to confiscate the colluders' winnings or balances and to distribute them to the players affected by their actions in as fair a way as possible. To confirm your credit, log onto your PokerStars account, go to the 'Cashier' screen and click the 'History' button. Your share will be shown as a "Credit Purchase", followed by the amount of the credit.

 

I regret that we will be unable to answer questions as to how your specific credit amount was calculated. Likewise, we are not at liberty to identify the specific games or players in question. Suffice to say that they have been barred from the site and you will not encounter them again.

 

The integrity of the games at PokerStars is of paramount importance to us and we will not abide cheating or collusion in our games. We work hard to police our games and prevent such instances. In the rare cases where collusion has actually occurred, we make sure that any players affected are compensated appropriately.

 

Thank you for your continued play here on PokerStars. Please do not hesitate to let us know any time we can be of help.

 

 

Best Regards,

 

SteveW

PokerStars Support Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 51
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Eller en billig, smart marknadsföring att man alltid kan lita på stars, skicka detta till random folk som lirar en del på sidan och se till att de sprider nyheten.

 

Nja, tror väl inte heller på det men skulle kunna vara så.

 

Skönt att de åkte fast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter inte billigt att skicka 600 dollar till en massa konton....

Eller en billig, smart marknadsföring att man alltid kan lita på stars, skicka detta till random folk som lirar en del på sidan och se till att de sprider nyheten.

 

Nja, tror väl inte heller på det men skulle kunna vara så.

 

Skönt att de åkte fast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

faktist va inte så bitter. SnG Colluders kan inte tjäna så grova pengar ändå känns det som isf 2 st annars MÅSTE en komma 1a för att dom ska tjäna några pengar. Skulle mer oroa mig för CG colluders ifall man sätter sig 7 pers på ett FL eller 4 på ett SH så måste man ju kunna stacka dom som sätter sig ganska snabbt ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

faktist va inte så bitter. SnG Colluders kan inte tjäna så grova pengar ändå känns det som isf 2 st annars MÅSTE en komma 1a för att dom ska tjäna några pengar. Skulle mer oroa mig för CG colluders ifall man sätter sig 7 pers på ett FL eller 4 på ett SH så måste man ju kunna stacka dom som sätter sig ganska snabbt ?

 

Du har jättefel.

 

Nej, jag tänker inte utveckla av naturliga skäl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Träffade en kompis till en kompis på en fest för ett par veckor sedan och vi kom in på poker. Han spelade på heltid och hade gjort detta ett par år. Han berättade utan att skämmas att han alltid spelade med 1-2 andra på samma shorthanded bord och lika gjorde "alla" andra han umgicks med som levde på poker. Enligt honom var det underförstått bland alla spelare att det var så det gick till.

 

Ganska skrämmande tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Träffade en kompis till en kompis på en fest för ett par veckor sedan och vi kom in på poker. Han spelade på heltid och hade gjort detta ett par år. Han berättade utan att skämmas att han alltid spelade med 1-2 andra på samma shorthanded bord och lika gjorde "alla" andra han umgicks med som levde på poker. Enligt honom var det underförstått bland alla spelare att det var så det gick till.

 

Ganska skrämmande tycker jag.

 

Han kan inte ha menat att han är en regular på en viss nivå och alltid hamnar på samma bord som de andra regulars som spelar på siten, och att du missuppfattade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hoppas kan man ju.

Men jag vill gärna veta hur jag resonerar fel, ajg menar så klart 1 table (annars skulle det väl vara ungefär 50% chans att man hamna på samma på twotable osv)

Och 1 5 dubblar, 2 3 dubblar, 3and 2 dubblar. Okej jag kan utveckla, antingen 2 ITM elelr en vinst för att 3 personer ska tjäna på det, eller menar du att man ska colluda 8 st och ta den sistas inköp. Fan hur långt tänkte jag egentligen :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han kan inte ha menat att han är en regular på en viss nivå och alltid hamnar på samma bord som de andra regulars som spelar på siten, och att du missuppfattade?

 

Nej ingen missuppfattning, han förklarade ingående hur de löser problemen med ip-nr mm (3g kort, flera abonemang,flera konton, en extra dator där de pratar med varandra).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyfan, att du inte körde kniven i ryggen på idioten.

 

Undrar varför elvis77 fortfarande kallade honom kompis. Fuskare borde vara ett mera korrekt namn.

 

Hoppas att elvis77 åtmindstone tog reda på hans nick och skickade informationen vidare till pokersiten han stjäl andra pengar via.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som en jämförelse verkar ju FTPs support skita fullständigt i colluders (det därför jag enbart spelar HU där numer), så det här är bra.

 

Jag vill dock faktiskt veta vad som hände med shortstackspelarna (vi pratar 8 timmar per dag-grinders här, inte några slöspelare) på Stars PLO-bord som alla försvann på en och samma dag och hade väldigt likartade stats, men det verkar ju stört omöjligt att få reda på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratade med en student för några år sen som oxå spelade poker. Han berättade att han o 3-4 andra i korridoren han bodde i konstant satt på samma bord i kontakt med varandra. Uppfattade inte om de satt i allrummet hela gänget eller använde msn, men de delade hålkort o fuskade så det stod härliga till. Han skämdes inte heller ett dugg när han berättade det. Tror det är mycket mer förekommande än folk tror..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För någon vecka sedan gick jag in på ett Internetfik jag brukar gå till i landet där jag bor, utanför Sveriges gränser då så att säga.

 

Ser för ovanligheternas skull att en dörr står öppen som brukar vara stängd oftast... där står ca 10 st 20" skärmar och det sitter lite folk och verkar surfa något, röker och har fötterna på borden. Hör orden "raise", "vad har du" etc på det främmande språket som talas här. Jag går in där med min laptop. Sätter mig i en soffgrupp som står framför en flatscreen som visar Eurosport, tennis tror jag att det var. Håller på att bli utkörd "det här är VIP-rum, du får inte vara här", men står på mig och säger att jag förstår att alla spelar poker och att jag också gör det. Får tillslut stanna kvar och jag lirar lite via WiFi...

 

Alla som satt framför datorerna verkade spela samma turnering och delade sina hålkort öppet med varandra "vad har du, är du stark?", "- AJo", ibland hörde man någon svära över en bad beat. Helt sjukt bisarrt, inget jag hade väntat mig i det här landet att det fanns en sån utvecklad colluderhåla på mitt vanliga internetfik... finns säkert såna här källare över hela världen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min erfarenhet av den typen av collution sker av riktiga fiskar. Det är klart mera machoinstinkter som råder än pokerspelande. Har varit nere på olika internetavdelningar på tex olika biljardhallar runtom, och nivån på spelarna är riktigt usel. Jag är övertygad om att dessa spelare genererar klart mera pengar än de drar in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min erfarenhet av den typen av collution sker av riktiga fiskar. Det är klart mera machoinstinkter som råder än pokerspelande. Har varit nere på olika internetavdelningar på tex olika biljardhallar runtom, och nivån på spelarna är riktigt usel. Jag är övertygad om att dessa spelare genererar klart mera pengar än de drar in.

Vad spelar det för roll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad spelar det för roll?

 

jag menar att om de nu tror att de kan öka sina vinstchanser genom att sitta och skrika genom lokalen vad det har och hur de spelar, vilket (vad jag har sett) inte hjälper för ens 2öre, så kan de få hållas.

Men SJÄLVKLART så skall all form av collusion fördömmas och motverkas!! Men om fisken tror sig vinna på det (och man själv kan dra fördel av det) är det lätt att se mellan fingrarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag menar att om de nu tror att de kan öka sina vinstchanser genom att sitta och skrika genom lokalen vad det har och hur de spelar, vilket (vad jag har sett) inte hjälper för ens 2öre, så kan de få hållas.

Men SJÄLVKLART så skall all form av collusion fördömmas och motverkas!! Men om fisken tror sig vinna på det (och man själv kan dra fördel av det) är det lätt att se mellan fingrarna.

Men det är väl klart att det hjälper att samarbeta? Ok att de är för fiskiga för att utnyttja informationen fullt ut, men det kan ju knappast försämra deras chanser. Det är ju lika allvarligt att en dåliga spelare minskar risken för förlust med 5 procentenheter som att en bra spelare ökar sin vinstchans med 5 procentenheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...