Gå till innehåll

Hur spelar ni AA samt KK?


Recommended Posts

Bluffa mer och höj/3betta med en massa junk preflop så kommer folk tröttna på dig och du kan då få fullt betalt med oförbättrade AA/KK.

 

vad gör man egentligen när man trebettar med junk och får syn. ska man bara göra det i position? vad gör man då om han checkar till mig? om han bettar ut?

förstår att det beror på många faktorer men lite på ett hum

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror väl lite på vem som synar. En massa folk synar 3bets utan plan, de spelar fit/fold och då är det bara att cbetta bort dem och eventuellt 2 barrla. Andra kan man ge upp mot om inte en fördelaktig flopp kommer för de synar bara 3 bets med snäv HD. Dvs mot en del ger det $$$ postflop medan mot andra ger det $$$ preflop. Den tredje kategorin är de som börjar 4-betta light, då är det bara att springa gråtande till mamma och byta bord...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror väl lite på vem som synar. En massa folk synar 3bets utan plan, de spelar fit/fold och då är det bara att cbetta bort dem och eventuellt 2 barrla. Andra kan man ge upp mot om inte en fördelaktig flopp kommer för de synar bara 3 bets med snäv HD. Dvs mot en del ger det $$$ postflop medan mot andra ger det $$$ preflop. Den tredje kategorin är de som börjar 4-betta light, då är det bara att springa gråtande till mamma och byta bord...

 

hehe låter bra, kan man se på nått sätt på deras vpip eller pfr osv vilken kategori de tillhör eller är det lite mer en sak man ser när man iaktar dem spela?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höjer man mycket preflopp och bombar postflopp så lär man vara slagen relativt ofta vid syn, iallfall jag.. Dom har antingen set, eller så får de in två par, sin färg o.s.v. Spelet fungerar säkerligen på högre nivåer, men på NL10 / NL20 så synar de med färgdrag, högsta paret om det är över J o.s.v.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höjer man mycket preflopp och bombar postflopp så lär man vara slagen relativt ofta vid syn, iallfall jag.. Dom har antingen set, eller så får de in två par, sin färg o.s.v. Spelet fungerar säkerligen på högre nivåer, men på NL10 / NL20 så synar de med färgdrag, högsta paret om det är över J o.s.v.

 

Jo, fast hur ofta träffar de nåt? Inte så ofta... Jag skulle säga att 3betta light+cbetta mot semidonks i sig är ungefär neutralt EV men samtidigt ger det så mycket större chans att stacka dem när man har QQ+ att det ger +EV indirekt. Gäller ju att göra det med måtta dock, annars är man bara ännu en LAG-tomte i raden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höjer man mycket preflopp och bombar postflopp så lär man vara slagen relativt ofta vid syn, iallfall jag.. Dom har antingen set, eller så får de in två par, sin färg o.s.v. Spelet fungerar säkerligen på högre nivåer, men på NL10 / NL20 så synar de med färgdrag, högsta paret om det är över J o.s.v.

 

Så varje gång du slår om med skräp får du syn av skräp och när du slår om med ess får du bara syn av stål. Hmm det är nåt som inte stämmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...