Arnan Postad 17 September , 2008 Rapport Postad 17 September , 2008 Funkar det importera PO databas? Hur gör man annars, drygt med 200k händer som går förlorade Läs FAQ , står där har jag för mig. Om inte sök i HM forumet står annars där. Vet inte i vilken jag läste det i. Citera
KallOödmjukDiva Postad 18 September , 2008 Rapport Postad 18 September , 2008 Behöver ytterligt hjälp med OnGame extractor. Hittade programmet i Holdem Manager mappen, bara köra det o väla sin databas? Sitter med flera databas filer vad göra, sen osså vad göra efter. Extractor går bara igång o förösker ngt sen händer inget, hittar heller inte skcika vidare altrernativet. Lite dummis hjälp tack. Citera
JGrande Postad 19 September , 2008 Rapport Postad 19 September , 2008 Varför hittar inte HM mitt B2B nick även fast det står att den importerat filer? Varför hittar inte HM mina 10/20 händer även fast det står att den importerat filer? Har alla filters osv på "All hands" . Något jag missat? Citera
chrisdahman Postad 20 September , 2008 Rapport Postad 20 September , 2008 Har problem redan när jag ska installera PostgreSQL. Får upp felmeddelandet "Failed to run initdb: 1! Please see logfile blabla.". I den loggfilen står det "Programmet kunde inte starta eftersom programmets sida-vid-sidakonfiguration är felaktig. Kontrollera händelseloggen för ytterligare information.". Någon som vet vad som kan vara problemet? Tacksam för svar! Citera
widde_f Postad 20 September , 2008 Rapport Postad 20 September , 2008 Varför hittar inte HM mitt B2B nick även fast det står att den importerat filer?Varför hittar inte HM mina 10/20 händer även fast det står att den importerat filer? Har alla filters osv på "All hands" . Något jag missat? HM stöder inte b2b va? Citera
JGrande Postad 20 September , 2008 Rapport Postad 20 September , 2008 HM stöder inte b2b va? Sedär, det stämmer! Då var 1 av 2 avklarade. Varför hittar inte HM mina 10/20 händer även fast det står att den importerat filer? (PRIMA) Den hittar alla andra händer utom 10/20 händerna? Citera
Zaixer Postad 20 September , 2008 Rapport Postad 20 September , 2008 Save positions ? va vrf skulle detta hjälpa när alla stats ligger huller om buller. T.ex såhär Ola Per Sven Göta Britta Sitter o spelar: Olas stats är hos sven, pers stats är hos göta Svens stats är hos britta, osv osv.. Hur får jag dom på rätt plats, Då om man använder just nu drag funktionen flyttas alla andra stats på alla andra bord Förklara gärna mer om du nu känner till problemet. det är meningen att alla rutor ska ha samma position på alla bord eftersom alla bord ser likadana ut. öppna ett bord först och dra rutorna till rätt position med högerklick och spara sedan. rutorna kan ha lite olika storlek beroende på spelarnamn och statistik så om du senare märker att de inte ligger perfekt justerar du igen och sparar. hur kan det här vara svårt att lista ut själv? Citera
Jakelamotta Postad 20 September , 2008 Rapport Postad 20 September , 2008 Behöver ytterligt hjälp med OnGame extractor. Hittade programmet i Holdem Manager mappen, bara köra det o väla sin databas? Sitter med flera databas filer vad göra, sen osså vad göra efter. Extractor går bara igång o förösker ngt sen händer inget, hittar heller inte skcika vidare altrernativet. Lite dummis hjälp tack. Ta den du använder just nu. Kolla forumet är ett tips men efter importen börjat(som kommer ta jättelänge första gången vid stora databaser) så startar du auto-import i HM. Mappen du ska importera från är Importing/HEM data i HM mappen. Citera
Arnan Postad 20 September , 2008 Rapport Postad 20 September , 2008 det är meningen att alla rutor ska ha samma position på alla bord eftersom alla bord ser likadana ut. öppna ett bord först och dra rutorna till rätt position med högerklick och spara sedan. rutorna kan ha lite olika storlek beroende på spelarnamn och statistik så om du senare märker att de inte ligger perfekt justerar du igen och sparar. hur kan det här vara svårt att lista ut själv? Dock fungerar inte detta eftersom statsen på andra bord kommer fortfarande upp på alla möjliga platser. Då det inte hjälper med save positions Har testat detta. Citera
latti Postad 20 September , 2008 Rapport Postad 20 September , 2008 Hur gör jag för att få HM HUD att funka med svs? Citera
nutte_1983 Postad 20 September , 2008 Rapport Postad 20 September , 2008 Har samma problem, förstår att de jobbar på det. Btw, spelar du på miniborden? Blir ju jäkligt rörigt med hud då.. eller är det bara jag? jag kör inte miniview så det blid då inte rörigt för mig... testade lite miniview och det blev jädra rörigt då men det är nog också en vanesak. Citera
nutte_1983 Postad 20 September , 2008 Rapport Postad 20 September , 2008 Till er som lirar på Ongame, måste man skaffa Ongame hand grabber för att HM ska fungera? Jag har då köpt handgrabber... men tyckte jag läste någonstans att dom skulle fixa så att man inte behöver det. Vet dock inte hur länge det tar och jag har sämst tålamod i världen så jag köpte det direkt och det fungerar bara fint. Citera
Schultziie Postad 21 September , 2008 Rapport Postad 21 September , 2008 Är verkligen heelt lost på detta med hur HM ska fungera ihop med SvS, men är jag på rätt spår? *Jag behöver HH conveter (som jag har) för att göra om handhistoriken till the real deal så att HM kan importera allt korrekt. *För att HM Hud ska fungera på SvS så måste man ha igång HH converter samtidigt som man spelar? Så att den gör om..: handen man spelade nyss -> skickar den till en mapp -> HM tar upp den converterade filen -> och sedan når informationen HM Hud? Eller är jag bara helt ute på en cykeltur?... Tar gärna någon MSN i PM som kan hjälpa mig få igång hela kalaset. Citera
Sprattelgubbe Postad 21 September , 2008 Rapport Postad 21 September , 2008 Eller är jag bara helt ute på en cykeltur?... Det är helt rätt, gör du så skall det funka. Citera
Schultziie Postad 21 September , 2008 Rapport Postad 21 September , 2008 Det är helt rätt, gör du så skall det funka. Vad har jag gjort för fel om inte HM Hud - Table Manager hittar mitt SvS bord? Citera
Schultziie Postad 21 September , 2008 Rapport Postad 21 September , 2008 NU blir jag galen, sjukt irriterade när inget funkar eller när man inte lyckas lösa det. Lek en lek, hitta mitt problem... Har installerat PostgreSQL 8.3 - Verkade som jag hade någon version av det sen innan, kanske PT/PO som använt det? Därför var Login Name som standard: postgres, när jag skulle installera den nyaste versionen. När jag försökte skriva in ett lösenord att ha till, så sa den hela tiden fel lösenord, bla bla bla..Så jag ändrade helt enkelt till ett nytt Login Name. (postgress) Då fungerade det att gå vidare med installationen. Installerade sedan HM. Testade först att dra in SvS händer som jag converterat för ett bra tag sedan till pokeroffice (använde då HHConverter), HM sög in händerna bra och allt fungerade (testade inte hud dock). Tänkte då att jag skulle på och testa HM's HUD för fulltilt. (OBS. Stängde av det där man skulle om man körde vista, typ UAC). Samt att jag satte de 3 andra exe filerna att köra som administrator) Följde deras FAQ till fullo om hur man ställer in allt för Fulltilt och satte mig på ett bord och började spela. Drog igång Auto Import och väntade förhoppningsfullt. Nada.. Det händer inte ett skvatt. Table Manager hittar ett bord, med det står ex: 0/6 spelare och inget annat. Kan inte heller välja det själv, för finns inga alternativ. Då tänkte jag att jag bara testar att dra in händer från fulltilt direkt för att se om jag ens får upp grafer osv som jag fick för mina tidagare svs händer. Det fick jag inte..(Här höll laptopen på att flyga ut genom fönstret) Det står bara "Found 0 files to process..." HÄRLIGT! Var inne och pillade och hittade "Database control Panel" där det finns massa saker att pilla med som server name: 192.168.0.1, port nr osv...Kan det vara något fel här? Aja, om det är någon där ute som har lyckats tyda ut något problem ur detta så är jag mer än tacksam. Citera
latti Postad 22 September , 2008 Rapport Postad 22 September , 2008 Kan det vara så att du ställt in fulltilt på svenska? Citera
skaz Postad 22 September , 2008 Rapport Postad 22 September , 2008 Jag har då köpt handgrabber... men tyckte jag läste någonstans att dom skulle fixa så att man inte behöver det. Vet dock inte hur länge det tar och jag har sämst tålamod i världen så jag köpte det direkt och det fungerar bara fint. Om man laddar hem den nyaste betan så följer ett program som heter OngameExtractor med. Tog lite tid att få igång men funkar helt ok, missar lite händer då och då dock. Citera
struve Postad 22 September , 2008 Rapport Postad 22 September , 2008 NU blir jag galen, sjukt irriterade när inget funkar eller när man inte lyckas lösa det. Lek en lek, hitta mitt problem... Aja, om det är någon där ute som har lyckats tyda ut något problem ur detta så är jag mer än tacksam. Är du helt säker på att du ställt in rätt sökväg vart på hårdisken Holdem Manager ska söka efter dina handhistoriker? Citera
skaz Postad 23 September , 2008 Rapport Postad 23 September , 2008 Är det bara för mig som Holdem Manager missar en massa händer? Lirar på Ongame och använder mig av OngameExtractor. Funkar det bättre med Handgrabber? Citera
Sprattelgubbe Postad 23 September , 2008 Rapport Postad 23 September , 2008 NU blir jag galen, sjukt irriterade när inget funkar eller när man inte lyckas lösa det. Har du ställt in i Fulltiltklienten att den skall spara HH på hårddisken? Citera
eyedol Postad 23 September , 2008 Rapport Postad 23 September , 2008 Är det bara för mig som Holdem Manager missar en massa händer? Lirar på Ongame och använder mig av OngameExtractor. Funkar det bättre med Handgrabber? Japp det ska det göra vad jag hört. Citera
bigdwarf Postad 24 September , 2008 Rapport Postad 24 September , 2008 Har skaffat HM och har ett problem med HUDden, Alla namn kommer alltid på rätt plats men mitt eget ligger alltid över nån annans, när jag flyttar det till min plats så åker den tillbaks över den andras igen efter ett litet tag, nån som har samma problem? Citera
Arnan Postad 24 September , 2008 Rapport Postad 24 September , 2008 Har skaffat HM och har ett problem med HUDden, Alla namn kommer alltid på rätt plats men mitt eget ligger alltid över nån annans, när jag flyttar det till min plats så åker den tillbaks över den andras igen efter ett litet tag, nån som har samma problem? pm Citera
sportcap Postad 24 September , 2008 Rapport Postad 24 September , 2008 pm Har upplevt sammasak någongång men nu på senare tid har det visats som det skall men skriv gärna här vad det berodde på? Citera
Recommended Posts