Klyka Postad 15 Juli , 2007 Rapport Share Postad 15 Juli , 2007 Någon lite mer insatt som skulle kunna förklara vilka fördelar HM har gentemot PO2 än så länge. Är det ens värt att byta!? Jag tar på mig hatten som "någon lite mer insatt".. Framför allt verkar den ha helt överlägsna möjligheter att plocka fram relevant statistik, men intressanta filter som du lätt kan ställa in lite hur som helst. Sen, om man får tro upphovsmannen, så verkar importen mkt smidigare och den verkar kunna hantera större volymer utan att sdet blir en massa problem. Också är ju stats för 3-bets nånting som jag aldrig fattat varför de andra programmen inte har. Sjukt bra detalj. Detta ska införskaffas! Edit: Fördelarna med filter o.dy. är väl nåt som mest kommer oss som tycker om o fippilura med statistik o försöka analysera vårt spel till dels. Men iom att det verkar bli mkt enklare att göra det med detta program så kanske fler kan börja fnula lite med det. Vet inte med PO, men PTs filterfunktioner e väldigt otympliga o skrämmer nog bort alla som inte är helt hängivna till målet att plocka fram en viss liten procentsats. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 16 Juli , 2007 Rapport Share Postad 16 Juli , 2007 Igång! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 16 Juli , 2007 Rapport Share Postad 16 Juli , 2007 Igång! Jag lägger in textrader av Britney Spears i din signatur om du inte avlägger rapport å det snaraste! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 16 Juli , 2007 Rapport Share Postad 16 Juli , 2007 Haha, jag exporterade hela PT-databasen strax innan betan släpptes. Satte HM till att importera den katalogen, det ska ta > 7h Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 16 Juli , 2007 Rapport Share Postad 16 Juli , 2007 Ok, då förlänger jag din tidsfrist. Du får dagen på dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 16 Juli , 2007 Rapport Share Postad 16 Juli , 2007 Jag lyckades tydligen hitta nån bugg Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
shipitholla85 Postad 16 Juli , 2007 Rapport Share Postad 16 Juli , 2007 Finally! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stroem Postad 16 Juli , 2007 Rapport Share Postad 16 Juli , 2007 Ok, då förlänger jag din tidsfrist. Du får dagen på dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 17 Juli , 2007 Rapport Share Postad 17 Juli , 2007 Hur går det med överföringen till Neteller? vad är dett du skriver i varje tråd? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 17 Juli , 2007 Rapport Share Postad 17 Juli , 2007 helvete, det står jag har en gammal postgre databas när jag ska skapa ny men jag har ingen aning om användarnamn eller nått sånt Hur går jag tillväga? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 17 Juli , 2007 Rapport Share Postad 17 Juli , 2007 Ett tips är att söka runt i SQL-delen av Pokertrackerforumet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 17 Juli , 2007 Rapport Share Postad 17 Juli , 2007 Ett tips är att söka runt i SQL-delen av Pokertrackerforumet. har kollat där men inte hittat vad jag söker --------------------------- nu får jag upp felmeddelande där det står: "error connecting to the server, Is the server running on host blablabla and accepting TCP/IP connections on port 5433?" Antar att jag ska fixa så att port 5433 öppnas? Hur gör jag det isåfall? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
garvin Postad 17 Juli , 2007 Rapport Share Postad 17 Juli , 2007 Sannolikt ligger din nya Postgres-DB på fel port. Kör "Programs->PostgreSQL8.2->Configuration Files->Edit postgresql.conf" för att öppna konfigurationsfilen (om du har flera Postgre-installationer, för den senaste) En bit ner under "Connections and Authentications" står "port = <något>". Där skall det stå 5433 enligt felmeddelandet (har du bara en Postgre-installation skall det stå 5432 där) - prova att ändra till det och starta om. Jag tror inte det är brandväggen eftersom det är på din egen maskin, men det kan inte uteslutas. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 17 Juli , 2007 Rapport Share Postad 17 Juli , 2007 EDIT: löste sig, tack ändå Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lixifer Postad 18 Juli , 2007 Rapport Share Postad 18 Juli , 2007 Programmet har ju faktiskt funnits ute i hela två dagar nu.. Ingen som vågar komma med en preliminär bedömning? Flip eller flop?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-100K Postad 18 Juli , 2007 Rapport Share Postad 18 Juli , 2007 Programmet kommer fetknulla pokertracker i dess nuvarande form. Och det enbart bedömt av threading. Sedan serfiltren etc ut att köra över PT med. För att inte nämna GUI. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 18 Juli , 2007 Rapport Share Postad 18 Juli , 2007 Lust att förklara det här med threading? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 18 Juli , 2007 Rapport Share Postad 18 Juli , 2007 Lust att förklara det här med threading? han menade nog multithreading vilket PT inte är överdrivet bra på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-100K Postad 18 Juli , 2007 Rapport Share Postad 18 Juli , 2007 korrekt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stroem Postad 18 Juli , 2007 Rapport Share Postad 18 Juli , 2007 han menade nog multithreading vilket PT inte är överdrivet bra på. vad är multithreading? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 18 Juli , 2007 Rapport Share Postad 18 Juli , 2007 verkar som stöd för både ipoker och prima kommer söndagkväll senast Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
garvin Postad 18 Juli , 2007 Rapport Share Postad 18 Juli , 2007 vad är multithreading? Enkelt uttryckt, "förmåga att göra flera saker samtidigt" (kvinnligt alltså). PokerTracker använder sig inte av detta, vilket gör ex vis att vid en större import av handhistories så "fryser" hela applikationen - och i många fall går den inte ens att minimera eller flytta - till dess att importen är klar (vilket kan ta många minuter vid en större import). Holdem Manager kör importen i en egen tråd, vilket gör att applikationen inte fryser, och man kan göra andra saker samtidigt (ex vis ta fram en rapport). Sedan skall väl sägas 2 saker: 1) Holdem Manager har en hel del kvar till release. Det saknas helt en HUD, det upptäcks en hel del fel (som mycket har med lokalisering att göra, d v s ex vis om man kör Holdem Manager under turkiskt Windows med en viss driver-version för tangentborden så fungerar den plötsligt inte), och det är en hel del funktioner som skall till. Det är inte en "beta" som har släppts. Men det blir nog bra när den väl blir klar. 2) Poker Tracker + PAHud har slagit sina påsar ihop, och utlovar nu en ny version av PT med inbyggd HUD. Den är då helt omskriven i nytt programmeringsspråk, inte det eländiga PowerBuilder som den nu är skriven nu, och med ett nytt användargränssnitt. Samt naturligtvis med många av de funktioner som Holdem Manager nu lockar med. Dock tar det ännu längre tid innan denna kommer, möjligen i slutet av året. Det som är bra med situationen är väl just konkurrensen, bara att Holdem Manager dykt upp och fått uppmärksamhet har satt eld i baken på PT + PAHud killarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stroem Postad 18 Juli , 2007 Rapport Share Postad 18 Juli , 2007 Enkelt uttryckt, "förmåga att göra flera saker samtidigt" (kvinnligt alltså). PokerTracker använder sig inte av detta, vilket gör ex vis att vid en större import av handhistories så "fryser" hela applikationen - och i många fall går den inte ens att minimera eller flytta - till dess att importen är klar (vilket kan ta många minuter vid en större import). Holdem Manager kör importen i en egen tråd, vilket gör att applikationen inte fryser, och man kan göra andra saker samtidigt (ex vis ta fram en rapport). Sedan skall väl sägas 2 saker: 1) Holdem Manager har en hel del kvar till release. Det saknas helt en HUD, det upptäcks en hel del fel (som mycket har med lokalisering att göra, d v s ex vis om man kör Holdem Manager under turkiskt Windows med en viss driver-version för tangentborden så fungerar den plötsligt inte), och det är en hel del funktioner som skall till. Det är inte en "beta" som har släppts. Men det blir nog bra när den väl blir klar. 2) Poker Tracker + PAHud har slagit sina påsar ihop, och utlovar nu en ny version av PT med inbyggd HUD. Den är då helt omskriven i nytt programmeringsspråk, inte det eländiga PowerBuilder som den nu är skriven nu, och med ett nytt användargränssnitt. Samt naturligtvis med många av de funktioner som Holdem Manager nu lockar med. Dock tar det ännu längre tid innan denna kommer, möjligen i slutet av året. Det som är bra med situationen är väl just konkurrensen, bara att Holdem Manager dykt upp och fått uppmärksamhet har satt eld i baken på PT + PAHud killarna. ok, ja jag håller med. när tror du att holdem manager blir någorlunda stabilt och med hud? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fcmange Postad 19 Juli , 2007 Rapport Share Postad 19 Juli , 2007 Som mindre vetande och icke innehavare av något liknande program ställer jag följande fråga i hopp om att inte idiotförklaras likt många andra mindre vetande användare här på forumet ständigt blir! Kommer man att kunna se sina motståndares stats direkt på bordet i och med att man betalar $100 eller tillkommer det någon extra kostnad för det ? (likt det betalningssystem PT använder sig av) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 19 Juli , 2007 Rapport Share Postad 19 Juli , 2007 Enkelt uttryckt, "förmåga att göra flera saker samtidigt" (kvinnligt alltså). PokerTracker använder sig inte av detta, vilket gör ex vis att vid en större import av handhistories så "fryser" hela applikationen - och i många fall går den inte ens att minimera eller flytta - till dess att importen är klar (vilket kan ta många minuter vid en större import). Holdem Manager kör importen i en egen tråd, vilket gör att applikationen inte fryser, och man kan göra andra saker samtidigt (ex vis ta fram en rapport). Sedan skall väl sägas 2 saker: 1) Holdem Manager har en hel del kvar till release. Det saknas helt en HUD, det upptäcks en hel del fel (som mycket har med lokalisering att göra, d v s ex vis om man kör Holdem Manager under turkiskt Windows med en viss driver-version för tangentborden så fungerar den plötsligt inte), och det är en hel del funktioner som skall till. Det är inte en "beta" som har släppts. Men det blir nog bra när den väl blir klar. 2) Poker Tracker + PAHud har slagit sina påsar ihop, och utlovar nu en ny version av PT med inbyggd HUD. Den är då helt omskriven i nytt programmeringsspråk, inte det eländiga PowerBuilder som den nu är skriven nu, och med ett nytt användargränssnitt. Samt naturligtvis med många av de funktioner som Holdem Manager nu lockar med. Dock tar det ännu längre tid innan denna kommer, möjligen i slutet av året. Det som är bra med situationen är väl just konkurrensen, bara att Holdem Manager dykt upp och fått uppmärksamhet har satt eld i baken på PT + PAHud killarna. oj, jag trodde att holdem manager var ett sammarbete mellan tourneymanager skaparen och PT skaparen.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts