Macroman Postad 26 Juni , 2007 Rapport Postad 26 Juni , 2007 Trebet pre är mycket, mycket dåligt. Och om det inte var FR? Citera
jojje2k Postad 26 Juni , 2007 Rapport Postad 26 Juni , 2007 Och om det inte var FR? Om han sitter på Co och vi är på knappen och han har varit aggresiv så är det väl okej att 3-betta. Eller vi är BB mot en knapphöjning. Citera
Jerico Postad 26 Juni , 2007 Rapport Postad 26 Juni , 2007 Stort asgarv åt alla som säger fold... push alla dagar... Citera
morberg Postad 26 Juni , 2007 Rapport Postad 26 Juni , 2007 Och om det inte var FR? Sry, missade att det var FR. Trebet pre är standard i 6-max. Borde funka i fullring också era weak-tighta mesar. (Inte riktat åt dig Macroman.) Citera
morberg Postad 26 Juni , 2007 Rapport Postad 26 Juni , 2007 Varför i herrans namn ska vi 3-betta pre med 22? Lämnas som övning åt den intresserade läsaren. Några saker att ta i beaktande: säg att fi har JJ och floppen kommer A-hög. Vad gör han? Vad gör du? Vem vinner potten? Hur stor är sannolikheten att du kan stacka fi om du träffar ditt set om du trebetat pre och han har något som liknar en hand? Vad händer om han har AQ och ni båda missar floppen? Vad händer om han har 77 och inte träffar sitt set? Vill du själv helst spela mot en fiende som synar med sina låga PP pre eller mot en som 3-bettar dem? Tja, du kan säkert fylla i lite scenarior själv. Räkna upp de situationer när du: 1) vinner på att 3-betta 22 pre i position (kom ihåg att fi inte vet vad du har) jämfört med att syna 2) förlorar på att 3-betta jämfört med att syna Citera
strater Postad 26 Juni , 2007 Rapport Postad 26 Juni , 2007 Lämnas som övning åt den intresserade läsaren. Några saker att ta i beaktande: säg att fi har JJ och floppen kommer A-hög. Vad gör han? Vad gör du? Vem vinner potten? standardfisken kan aldrig nånsin folda JJ, så du kommer bluffa bort alla dina pengar Citera
Cleburne Postad 26 Juni , 2007 Rapport Postad 26 Juni , 2007 Lämnas som övning åt den intresserade läsaren. Några saker att ta i beaktande: säg att fi har JJ och floppen kommer A-hög. Vad gör han? Vad gör du? Vem vinner potten? Hur stor är sannolikheten att du kan stacka fi om du träffar ditt set om du trebetat pre och han har något som liknar en hand? Vad händer om han har AQ och ni båda missar floppen? Vad händer om han har 77 och inte träffar sitt set? Vill du själv helst spela mot en fiende som synar med sina låga PP pre eller mot en som 3-bettar dem? Du inser väl att det här kan användas som argument för att trebetta med ATC? Prova det i 50k händer och posta ditt resultat. Citera
Macroman Postad 26 Juni , 2007 Rapport Postad 26 Juni , 2007 Sry, missade att det var FR. Trebet pre är standard i 6-max. Borde funka i fullring också era weak-tighta mesar. (Inte riktat åt dig Macroman.) Tyty, man vill ju inte vara en pussy... Kom igen och öppna upp ditt spel, Cle! Vi vet att du innerst inne vill! Citera
Macroman Postad 26 Juni , 2007 Rapport Postad 26 Juni , 2007 Du inser väl att det här kan användas som argument för att trebetta med ATC? Prova det i 50k händer och posta ditt resultat. Alltså mot vissa spelare och i vissa situationer kan du ha en mkt vid "3-betsrange". Detta innebär förstås att du ofta måste vara villig att 4-betspusha med tex Axo... Citera
Verdi Postad 26 Juni , 2007 Rapport Postad 26 Juni , 2007 Sry, missade att det var FR. Trebet pre är standard i 6-max. Borde funka i fullring också era weak-tighta mesar. (Inte riktat åt dig Macroman.) Trebet pre med 22 är standard? Njae va? Citera
ebisumaru Postad 26 Juni , 2007 Rapport Postad 26 Juni , 2007 Trebet pre med 22 är standard? Njae va? FL-skada tror jag. Citera
jozoa Postad 26 Juni , 2007 Rapport Postad 26 Juni , 2007 Är det inte Doyle Brunson som säger att om man viker ett set på en, observera citattecken, "ofarlig" bräda så bör man inte spela poker? Citera
All in Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 Trebet pre är standard i 6-max. tyst! ok? Citera
Kollikock Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 Är det inte Doyle Brunson som säger att om man viker ett set på en, observera citattecken, "ofarlig" bräda så bör man inte spela poker? Borde det inte uppdateras idag till "Den som viker bottenset på brädan T98 i samma färg bör inte spela poker."? Citera
Macroman Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 Trebet pre med 22 är standard? Njae va? Att 3-beta med 22 preflop är givetvis ett skämt och ska absolut inte tas på allvar! Nöjd nu Allin...? Citera
morberg Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 Jag har nog sagt mitt i den här tråden. Det går inte att förklara för folk som ingenting begriper. Citera
Cleburne Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 Jag har nog sagt mitt i den här tråden. Det går inte att förklara för folk som ingenting begriper. Rätt tiltande när en marginellt vinnande spelare blir dryg och arrogant när man ifrågasätter hans råd... Citera
BennyTheJet Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 Jizzes..Är väl bara att ställa utan att ägna det en tanke...Du lär vara favorit i 80-90% av fallen. har han högre set så får du betala av honom Citera
All in Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 Jag har nog sagt mitt i den här tråden. Det går inte att förklara för folk som ingenting begriper. bra att du inte skrive mer. du är knappt vinnande och vet inte vad du pratar om. Citera
GG Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 Jag har nog sagt mitt i den här tråden. Det går inte att förklara för folk som ingenting begriper. Speciellt om man inte begriper nånting överhuvudtaget själv. Citera
Staahla Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 Trebeta sig själv? Hero är ju tvåbetarn. Citera
Verdi Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 Jag har nog sagt mitt i den här tråden. Det går inte att förklara för folk som ingenting begriper. Jag vet inte så mycket om teori så jag gör inte anspråk på att vara ett levande facit. Det här är bara mina personliga tankar. Du påstår att man dels ska 3-beta 22 pre för att kunna vinna utan motstånd på floppen och dels 3-beta 22 för att stacka motståndaren post flop när du settar. Jag tycker det där är motsägelsefullt. Dels vill du skrämma motståndaren när du inte träffar set och dels vill du ha honom all in när du träffar ditt set. Känns lite obalanserat eftersom du kommer att missa alldeles för ofta. Din 3-bets range blir för vid helt enkelt. Citera
Recommended Posts