Gå till innehåll

MR_Jimmy - Dagbok comeback!


MR_Jimmy

Recommended Posts

Spelade riktigt bra idag... dock väldigt kort stund, då pappa fyller 50. Gjorde en trist push mot en fisk med 10-10 på låg bräda som synade med JJ =(

 

Ja gjorde oxå en trist push idag mot en fisk med akh på 3h8h8 bräde som synade med 77 =(. Wp, orka vika pp när man "förmodligen" möter luft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 917
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ja gjorde oxå en trist push idag mot en fisk med akh på 3h8h8 bräde som synade med 77 =(. Wp, orka vika pp när man "förmodligen" möter luft.

 

Jag kommer inte orka fortsätta tjafsa om detta. Tycker du betedde dig sjukt dålig och barnsligt oavsett. Visa lite respekt ffs. Jag kan också hålla på att whina i chatten med fiskar som drar ut osv. Men du vet vem jag är och har någerlunda hum om poker så för fan tagga ner.

Jag lägger upp handen nedan så du blir nöjd. Jag tar den synen alla dagar i veckan mot spelare som jag anser ha edge mot. Thats it.

 

** Game ID 1692805964 starting - 2007-10-29 18:00:15

** Cuban Lily [Hold 'em] (1.50|3.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Laglos sitting in seat 1 with $301.65

- sktf sitting in seat 2 with $380.08

- malek1 sitting in seat 3 with $1053.63 [Dealer]

- pVe9 sitting in seat 4 with $300.00

- Estebans sitting in seat 5 with $322.68

- MR_Jimmy sitting in seat 6 with $369.00

 

pVe9 posted the small blind - $1.50

Estebans posted the big blind - $3.00

** Dealing card to MR_Jimmy: 7 of Hearts, 7 of Diamonds

MR_Jimmy raised - $12.00

Laglos folded

sktf called - $12.00

malek1 folded

pVe9 folded

Estebans called - $12.00

 

** Dealing the flop: 3 of Hearts, 8 of Hearts, 8 of Diamonds

Estebans checked

MR_Jimmy bet - $31.00

sktf raised - $70.00

Estebans folded

MR_Jimmy raised - $206.00

sktf went all-in - $298.08

MR_Jimmy went all-in - $151.00

 

** Dealing the turn: 2 of Diamonds

 

** Dealing the river: 2 of Spades

MR_Jimmy shows: 7 of Hearts, 7 of Diamonds

sktf mucks:

MR_Jimmy wins $748.50 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra insats idag men har förlorat ett par stora potter som borde legat hos mig...

 

Beat of the day

 

** Game ID 1693103237 starting - 2007-10-29 20:00:40

** Carpentaria [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- froskk sitting in seat 1 with $39.68

- Prottan sitting in seat 2 with $155.67 [Dealer]

- MR_Jimmy sitting in seat 3 with $199.55

- Cazper86 sitting in seat 4 with $413.30

- InnerFire sitting in seat 5 with $111.53

- Gn0mi sitting in seat 6 with $197.80

 

MR_Jimmy posted the small blind - $1.00

Cazper86 posted the big blind - $2.00

** Dealing card to MR_Jimmy: 8 of Spades, Ace of Clubs

InnerFire called - $2.00

Gn0mi folded

froskk folded

Prottan called - $2.00

MR_Jimmy called - $2.00

Cazper86 checked

 

** Dealing the flop: Queen of Diamonds, Ace of Diamonds, 8 of Clubs

MR_Jimmy bet - $5.00

Cazper86 raised - $10.00

InnerFire folded

Prottan called - $10.00

MR_Jimmy raised - $53.00

Cazper86 went all-in - $403.30

Prottan went all-in - $143.67

MR_Jimmy went all-in - $145.55

 

** Dealing the turn: 7 of Clubs

 

** Dealing the river: Queen of Hearts

MR_Jimmy shows: 8 of Spades, Ace of Clubs

Cazper86 shows: 8 of Hearts, Queen of Spades

Prottan mucks: 3 of Diamonds, 7 of Diamonds

Cazper86 wins $466.01 from the main pot

Cazper86 wins $555.77 from side pot 1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter ovan han valde jag att sluta, man blir lite halv trött efter att ha grindat några timmar och åker på en sån! Iaf jag hade ju minus 1,1K igår natt men vände faktiskt det till +. Va som mest upp +900$ men tappade lite, på slutet.

Har mixat även idag NL200, NL300 och NL400.

 

Dagen:

3976 händer

+310$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är kvar på vanliga prima ett litet tag till. HAde tänkt börja lira på unibet i söndags för att ta $3k bonusen igen men lyckades skriva in fel neteller kod så dom spärrade mitt konto :S Så jag får helt enkelt vänta några dagar till.:lol:

 

Haha lol :D Vad nickar du nu igen? Du får gärna dra ett pm om det om du inte vill lägga ut det här. Ses vi på borden snart då. GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer inte orka fortsätta tjafsa om detta. Tycker du betedde dig sjukt dålig och barnsligt oavsett. Visa lite respekt ffs. Jag kan också hålla på att whina i chatten med fiskar som drar ut osv. Men du vet vem jag är och har någerlunda hum om poker så för fan tagga ner.

Jag lägger upp handen nedan så du blir nöjd. Jag tar den synen alla dagar i veckan mot spelare som jag anser ha edge mot. Thats it.

 

** Game ID 1692805964 starting - 2007-10-29 18:00:15

** Cuban Lily [Hold 'em] (1.50|3.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Laglos sitting in seat 1 with $301.65

- sktf sitting in seat 2 with $380.08

- malek1 sitting in seat 3 with $1053.63 [Dealer]

- pVe9 sitting in seat 4 with $300.00

- Estebans sitting in seat 5 with $322.68

- MR_Jimmy sitting in seat 6 with $369.00

 

pVe9 posted the small blind - $1.50

Estebans posted the big blind - $3.00

** Dealing card to MR_Jimmy: 7 of Hearts, 7 of Diamonds

MR_Jimmy raised - $12.00

Laglos folded

sktf called - $12.00

malek1 folded

pVe9 folded

Estebans called - $12.00

 

** Dealing the flop: 3 of Hearts, 8 of Hearts, 8 of Diamonds

Estebans checked

MR_Jimmy bet - $31.00

sktf raised - $70.00

Estebans folded

MR_Jimmy raised - $206.00

sktf went all-in - $298.08

MR_Jimmy went all-in - $151.00

 

** Dealing the turn: 2 of Diamonds

 

** Dealing the river: 2 of Spades

MR_Jimmy shows: 7 of Hearts, 7 of Diamonds

sktf mucks:

MR_Jimmy wins $748.50 from the main pot

 

Jag vet inte vad din def. på edge är men enligt vedertagen betydelse så känns det motsägelsefullt att ta en 55-45 när du anser dig ha edge mot FI. Även om du sätter FI på flushdrag kan du räkna med minst ett överkort, dock kan Fi ha ett högre par eller träffat åttan... Men men, du kanske hade read på fi.

 

Däremot förstår jag inte varför Fi synar med den handen preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte vad din def. på edge är men enligt vedertagen betydelse så känns det motsägelsefullt att ta en 55-45 när du anser dig ha edge mot FI. Även om du sätter FI på flushdrag kan du räkna med minst ett överkort, dock kan Fi ha ett högre par eller träffat åttan... Men men, du kanske hade read på fi.

 

Däremot förstår jag inte varför Fi synar med den handen preflop.

 

Jag valde ordet edge för att inte göra mig ovän (mer ovän) med fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte vad din def. på edge är men enligt vedertagen betydelse så känns det motsägelsefullt att ta en 55-45 när du anser dig ha edge mot FI. Även om du sätter FI på flushdrag kan du räkna med minst ett överkort, dock kan Fi ha ett högre par eller träffat åttan... Men men, du kanske hade read på fi.

 

Däremot förstår jag inte varför Fi synar med den handen preflop.

 

Normalt trebettar jag ak pre, men gillar mixa upp spelet så denna gång blev det en syn.

 

Han har max coin i detta läge såklart. Den som påstår detta spel är bra får gärna förklara vad som är bra med spelet. Jag tycker det är märkligt "gambla" med din hand, men men.

 

Sen att du påstår du har edge mot mig tycker jag är märkligt, ligger plus på dig i pt och i hu´n tidigare vart du ganska avklädd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Normalt trebettar jag ak pre, men gillar mixa upp spelet så denna gång blev det en syn.

 

Han har max coin i detta läge såklart. Den som påstår detta spel är bra får gärna förklara vad som är bra med spelet. Jag tycker det är märkligt "gambla" med din hand, men men.

 

Sen att du påstår du har edge mot mig tycker jag är märkligt, ligger plus på dig i pt och i hu´n tidigare vart du ganska avklädd?

 

behöver väl inte vara märkligt att han har edge på dig bara för du ligger plus på honom? Tror inte ni har spelat tillräckligt många händer för att avgöra det. Sen om han har edge eller ej har jag ingen aning om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Normalt trebettar jag ak pre, men gillar mixa upp spelet så denna gång blev det en syn.

 

Han har max coin i detta läge såklart. Den som påstår detta spel är bra får gärna förklara vad som är bra med spelet. Jag tycker det är märkligt "gambla" med din hand, men men.

 

Sen att du påstår du har edge mot mig tycker jag är märkligt, ligger plus på dig i pt och i hu´n tidigare vart du ganska avklädd?

 

Som sagt, whina får du göra någon annan stans. Jag behöver inte förklara mig för någon. Avklädd är väl att ta i, all in pre HU mot en som jag anser vara fisk gör jag anyday.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, whina får du göra någon annan stans. Jag behöver inte förklara mig för någon. Avklädd är väl att ta i, all in pre mot en som jag anser mig vara sämre än mig själv med JJ gör jag anyday.

 

Haha, du är ju riktigt skön. Du menar att du tycker det är bättre "spela ut" en spelare du har edge mot genom att stacka av preflop med höga pp? Verkar ju vettigare spela ut mig postflop isåfall. Aja, ska inte kladda ned din dg mer, gl ses vid borden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahah lika pinsamt varje gång..har folk verkligen inget bättre för sig än att hävda sig i andras dagböcker??

 

Snygga resultat Jimmy, riktigt bra utveckling alltsedan begynnelsen av dagboken! Fortsätter du i samma takt lär du finna fler avundsjuka inlägg från osäkra, flatcallande fiskar =)

Keep it up!

 

/kidane

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahah lika pinsamt varje gång..har folk verkligen inget bättre för sig än att hävda sig i andras dagböcker??

 

Snygga resultat Jimmy, riktigt bra utveckling alltsedan begynnelsen av dagboken! Fortsätter du i samma takt lär du finna fler avundsjuka inlägg från osäkra, flatcallande fiskar =)

Keep it up!

 

/kidane

 

Förstår din poäng.

Men vad avundsjuka har med saken att göra fattar jag verkligen inte alls :evil: Jävla tjat om det där alltid.

 

Sen finns det absolut värre spel att gnälla över, speciellt om man blivit utdragen :mrgreen: Däremot har ju eastfeet rätt angående handen, att stoppa in 125BB med 77 på den där floppen på det där sättet är riktigt kallt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta gnälla nu gubbar. Tycker knappast att eastfeet är fisk.

Om jag fick välja spelare på NL 200-NL 300 jag inte spelar mot så är det ju garanterat MRJimmy och Eastfeet. Så att anklaga varandra för att suga är bara onödigt.

 

Sen att MRJimmy har en läcka att han överspelar par kan du ju hålla för dig själv eastfeet ;)

Det är säkert bra att spela sina par hårt mot fiskar. Men tror knappast att som du spelar dina 7or där är +EV i längden.

Då om han har färgdrag med ett överkort = 50/50.

Har han två överkort så leder han.

 

Men vad vet jag, jag är ju bara en fisk i Primas grinderdjungel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man i allmänhet spelar sina par så blir det ju inte speciellt bra EV mässigt men i detta fallet om man kollar på hur handen utspelade sig tycker jag att Mr_Jimmy läser det ganska bra. Vet inte riktigt hur du tänkte kring handen men det känns i varje fall inte som om eastfeet (?) var speciellt rädd för ett färgdrag då hans första raise på floppen är en dryg miniraise. Sen om det var det jimmy nappade på vet jag inte. Sen att han committar sig själv på floppen är ju kanske inte helt optimalt.

 

Lite fiskigt tänk kanske, vad vet jag har inte spelat ngt mot eastfeet. Skulle vara kul att höra vad MR_jimmy tänkte kring handen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man i allmänhet spelar sina par så blir det ju inte speciellt bra EV mässigt

 

Ja kan posta massa händer där jimmy spelar sina mellan pp likandant. Tidigare post där jimmy får syn av mina jacks är ett exempel. Sen håller jag med om att min raise flop är för mesig, tror å andra sidan inte det hade nån betydelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man i allmänhet spelar sina par så blir det ju inte speciellt bra EV mässigt men i detta fallet om man kollar på hur handen utspelade sig tycker jag att Mr_Jimmy läser det ganska bra. Vet inte riktigt hur du tänkte kring handen men det känns i varje fall inte som om eastfeet (?) var speciellt rädd för ett färgdrag då hans första raise på floppen är en dryg miniraise. Sen om det var det jimmy nappade på vet jag inte. Sen att han committar sig själv på floppen är ju kanske inte helt optimalt.

 

Lite fiskigt tänk kanske, vad vet jag har inte spelat ngt mot eastfeet. Skulle vara kul att höra vad MR_jimmy tänkte kring handen..

 

Jag kommer inte lägga några kommentarer kring handen för att undvika bråk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat lite mer NL300 och NL400 idag än jag brukar. Tappade ett par stora jäkla potter där jag va stor favorit. Ställde tex pre med KK mot en 70/20 spelare som synar med QQ och klonkar. Givetvis ska det hända på NL400 dessutom =P. Va uppe på rekord pluset (+2800) men tappade en aning på slutet.

 

Dagen:

+2335$

3514 händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...