Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej,

Jag har varit registrerad på forumet ganska länge men har dock inte haft tid att vara aktiv. Jag har ett litet problem och undrar om ni kunde hjälpa mig med det. Det är nämligen så att jag spelar på Pokerstars men jag vill slippa betala skatt och det är trist att vi har kommunist vänliga lagar i Sverige som vill komma åt våra pengar.

Hur ska jag göra för att slippa skatta? Jag har nämligen börjat blogga om pokern, och det är ju ganska lätt för skatteverket att komma på mig. Jag började med pokern i slutet på Maj i år men jag kommer att sikta på kunna leva på pokern och kommer därför att spela heltid framöver.

Postad

hehe, som nån annan skrev i annan tråd:

- man är dum om man spelar utanför EU

- man är ännu dummare om man försöker skattesmita pga ovanstående

- se till att du inte vinner så slipper du båda ovanstående problemen

:shock:

Postad
hehe, som nån annan skrev i annan tråd:

- man är dum om man spelar utanför EU

- man är ännu dummare om man försöker skattesmita pga ovanstående

- se till att du inte vinner så slipper du båda ovanstående problemen

:shock:

Bra svar.

Problemet är att ingen annan poker room är lika bra som pokerstars, jag spelar endast SNGs och det finns inga vettiga sajter att spela SNG's på. Alternativen kan vara Party Poker eller Full tilt, men jag läste att det var fummligt om man skulle betala skatt på de sidorna ?

Glad om någon kan hjälpa mig.

Postad
om du tänker leva på poker är det bara att glömma möjligheten att fiffla bort alla dina vinster

Det är tråkigt att jag kommer behöva byta från Pokerstars mitt mål var bla att bli högsta möjliga VIP och sedan på aston martin bilen genom bonus systemet... Får se om FTP är skattefritt annars behöver jag hjälp av någon fifflare här på forumet... :D

Postad
Bra svar.

Problemet är att ingen annan poker room är lika bra som pokerstars, jag spelar endast SNGs och det finns inga vettiga sajter att spela SNG's på. Alternativen kan vara Party Poker eller Full tilt, men jag läste att det var fummligt om man skulle betala skatt på de sidorna ?

Glad om någon kan hjälpa mig.

Tror det är rätt klart att pp är tax-free.

Postad

Om du oroar dig för att nån från skatteverket ska läsa din blogg så kan du ju börja med att sluta blogga om pokern då. Skriv en privat dagbok som du har i ditt klädskåp. Lika tillfredsställande för dig och du får antagligen lika många läsare :-P

Postad
Gör en sökning i forumet så kommer du få upp en massvis med trådar som berör det du undrar över.

* Dessa sajterna finns i länder som tillhör de utomeuropeiska länderna och territorierna, vilka har en association med EU som innebär att de ska betraktas som medlemmar när det gäller handel (nätpoker är en tjänst). Detta tolkar jag m.fl. som att vinster därifrån ska betraktas som skattefria, men skatteverket tycker annorlunda. I slutändan är det en domstol som avgör.

Detta gäller FTP fann jag, tycker det är oklart om vad som gäller kan man möjligtvis fråga FTP om detta?

Postad
Om du oroar dig för att nån från skatteverket ska läsa din blogg så kan du ju börja med att sluta blogga om pokern då. Skriv en privat dagbok som du har i ditt klädskåp. Lika tillfredsställande för dig och du får antagligen lika många läsare :-P

haha men det är alltid trevligt att ha en blogg på nätet :)

Postad

Vill inte hämma dina planer eller vara den där jobbiga killen som klagar men jag tror du borde sakta i backarna, du kanske inte ska fastna alltför mycket vid tanken att spela på heltid, som jag ser på saken så har du inte spelat poker nå länge på nätet, sen maj säger du, även om du har vunnit sen dess säger det inte att du är lämpad för att spela heltid, du kan ha haft överdrivet flyt bara. Du vet inte heller vad ongames är för nätverk:shock:. Min poäng är att du ska testa på pokern men bestäm dig inte redan nu att du ska köra poker på heltid och fixa den där bilen, resa och lira den turneringen etc. Spela en längre tid och är du fortfarande vinnande kan du börja spekulera om sådant.

gå in på http://www.ongames.com så hittar du ett flertal sajter, läs tråden om skattefria sajter för att finna de sajter som ej beskattas.

Postad
Vill inte hämma dina planer eller vara den där jobbiga killen som klagar men jag tror du borde sakta i backarna, du kanske inte ska fastna alltför mycket vid tanken att spela på heltid, som jag ser på saken så har du inte spelat poker nå länge på nätet, sen maj säger du, även om du har vunnit sen dess säger det inte att du är lämpad för att spela heltid, du kan ha haft överdrivet flyt bara. Du vet inte heller vad ongames är för nätverk:shock:. Min poäng är att du ska testa på pokern men bestäm dig inte redan nu att du ska köra poker på heltid och fixa den där bilen, resa och lira den turneringen etc. Spela en längre tid och är du fortfarande vinnande kan du börja spekulera om sådant.

gå in på http://www.ongames.com så hittar du ett flertal sajter, läs tråden om skattefria sajter för att finna de sajter som ej beskattas.

Jag har hört talas om nätverket men jag frågade efter sajter som har det nätverket. Känner dock ingen som spelar där därav det dåliga inblicket i det företaget. Men det var visst en svensk företag när det startades men jag vet inte om det fortfarande är det. Jag ska inte jobba under hela sommaren därför tänkte jag satsa nu och se hur det går :)

Postad
Kolla upp towerpoker och hollywood poker så finner du rejäla amatör bonusar att bygga upp en bra bankrulle med.

kollade upp dessa på forumet och vissa spelare har haft stora problem med dessa 2. på 2+2 forumet skriver dem att Hollywood P. säljer ens email adress, det låter inte som en sajt jag vill spela på. Får kolla upp Partypoker mer eller så meddelar man helt enkelt inte till Skatteverkt att man spelar på pokerstars ...