Jonazz Postad 21 Juni , 2007 Rapport Postad 21 Juni , 2007 Här är ett vanligt senario och jag vet inte hur jag skall spela denna hand mot en reraise?! Fi kan ju spela drag, svagare A osv på liknande sätt.... har dom set brukar man få en reraise på turn enligt min erfarenhet... Fi har precis satt sig vid bordet och jag har inte spelat särskilt många händer mot honom. Jag valde därför att ta en syn för att se vad FI gör på turn.. han bettar då ut direkt och hur skall jag då spela vidare? för fold finns väl inte?! Texas Hold'em $2-$2 NL (Real Money), #488,907,969 Table Huntington, 21 Jun 2007 6:57 AM ET Seat 1: HERO ($282.70 in chips) Seat 2: tapis24 x ($138.90 in chips) Seat 4: Broom45 ($220.10 in chips) Seat 6: nojja84 ($399.35 in chips) Seat 9: -Flood- ($215.30 in chips) ANTES/BLINDS nojja84 posts blind ($1), -Flood- posts blind ($2). PRE-FLOP HERO[ , ] bets $8, tapis24 x folds, Broom45 calls $8, nojja84 folds, -Flood- calls $6. FLOP [board cards ,, ] -Flood- checks, HERO bets $17, Broom45 bets $35, - Flood- folds, HERO calls $18. TURN [board cards ,,, ] HERO checks, Broom45 bets $45, Citera
BennyTheJet Postad 21 Juni , 2007 Rapport Postad 21 Juni , 2007 Folda eller fortsätt syna som den fisk du är... puss Citera
Hector Postad 21 Juni , 2007 Rapport Postad 21 Juni , 2007 Standard för mig mot en spelare (ej nit) på den här brädan är att syna på flopp och se turn kortet. Kommer flushen så kommer jag förmodligen kasta, kommer den inte kommer jag checkraisa all in på turn. Synar du på flopp kan du inte kasta på denna turn, då borde du släppt på flopp i så fall. Hans range borde ju vara Ax inklusive två par med A men då brukar dem spela den starkare för att den är rätt sårbar på den här floppen. Set kan dyka upp lite då o då , combodrag. Jag tror du är före en stor range av händer som han kan spela så här, som sagt syn på flopp och check raise all in på turn. Citera
strater Postad 21 Juni , 2007 Rapport Postad 21 Juni , 2007 orkar inte riktigt räkna på hur mycket som är i potten, men om du inte gör dig comitted med en syn så tycker jag det är rätt okej ibland faktiskt. Är han på en bluff så klart bättre, är han på bra drag kan det kvitta (då lär han syna iaf). Men beror ju på om du tror han firar av en bluff på river om du checkar till hans missade drag Svårt att undvika i det läget hehe Citera
frekje Postad 21 Juni , 2007 Rapport Postad 21 Juni , 2007 jag hade aldrig kallsynat hans raise på floppen och än mindre på turn. om han sitter och drar så skapar han ju sina egna odds. Jag hade puttat in min raise direkt på floppen för att se var jag står. Om du 3-betar honom och han ställer så kan du ju kanske hitta folden, annars spelar jag stack här utan särskild read. Citera
nizzor Postad 21 Juni , 2007 Rapport Postad 21 Juni , 2007 . Jag hade puttat in min raise direkt på floppen för att se var jag står. . Tummen upp för att trycka bort alla bluffar o få kvar set o combodrag. Ja men vi får ju iaf veta var vi står. Citera
BennyTheJet Postad 21 Juni , 2007 Rapport Postad 21 Juni , 2007 Hej, tror jag mött dig på ongame va??? Är inte du en Fesk? Hej fesken Citera
larsdissler Postad 21 Juni , 2007 Rapport Postad 21 Juni , 2007 Folda eller fortsätt syna som den fisk du är...puss Väntar två år på att skriva första inlägget. Tur då att det var ett viktigt svar du gav jonazz Citera
BennyTheJet Postad 21 Juni , 2007 Rapport Postad 21 Juni , 2007 ahhh men okey... mitt förslag ä'r att du Zippar Lasse Klasse Citera
Nimzowich Postad 21 Juni , 2007 Rapport Postad 21 Juni , 2007 Antar att du är "Hero" AK 8-16$ preflop raise, lägger sig sen AC,3C,5H...Hade synat han Alt reraise direkt efter flop....Vet ju inte vad han hade MEN med AK är det ingen ide att mingla.... Synat Alt Reraise, OM han nu jagar flush, ja då ska det KOSTA,därför kanske reraise varit bättre...om han nu satt med PP i 3'or alt 5'or ja då kvittar det... Genom reraise hans bet hade han kanske foldat att han inte "check" turn beror på han kanske har AK,AQ,AJ eller jagar flush...hade jag varit han hade jag inte "check" heller tecken på svaghet och handen rinner ifrån dej. MEN, om flush lägger sig på turn ALT river...använd hjärnan och FOLD, Så viktigt i poker alltså FOLD att kunna FOLD...jag har foldat KK,AA mm när jag känner¨på mej att det är kört...Kan du inte fold kommer du inte komma långt heller... Citera
pisak84 Postad 21 Juni , 2007 Rapport Postad 21 Juni , 2007 det är väl okej att syna ner... det som är lite kallt är att om han har bra alternativt är ett riktigt sicko så kommer ungefär resten åka in på rivern... tycker det finns argument för att checkraisa all in på turn, men även för att bara syna eller vika... jag tycker det är svårt att säga men jag kommer nog oftare få in allt än jag lägger mig personligen men man måste utgå från saker som sin image vid bordet och vad man har för uppfattning om sin motspelare osv... det här var mitt svar som inte gav några svar. Citera
Jonazz Postad 22 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 22 Juni , 2007 Jag checkraisade allin på turn och det verkade som att fler hade gjort samma sak i denna sits... men dessvärre så fick jag blixtsyn av ett set i 5:or Men spelet i sig verkar ju inte vara katastrofalt av mig iaf Citera
AlleAK Postad 26 Juni , 2007 Rapport Postad 26 Juni , 2007 tyckte du spelade rätt, jag skulle nog gjort samma sak, när man inte har några reads Citera
cOP Postad 26 Juni , 2007 Rapport Postad 26 Juni , 2007 Miniraise på flopp med en spelare bakom är förvånansvärt ofta set på givna nivån Känns fi ganska tight kan jag tänka mig att vika redan på floppen här. För att hålla ner swingsen lite och invänta bättre läge. Citera
elit3n- Postad 26 Juni , 2007 Rapport Postad 26 Juni , 2007 Här är ett vanligt senario och jag vet inte hur jag skall spela denna hand mot en reraise?! Fi kan ju spela drag, svagare A osv på liknande sätt.... har dom set brukar man få en reraise på turn enligt min erfarenhet... Fi har precis satt sig vid bordet och jag har inte spelat särskilt många händer mot honom. Jag valde därför att ta en syn för att se vad FI gör på turn.. han bettar då ut direkt och hur skall jag då spela vidare? för fold finns väl inte?! Texas Hold'em $2-$2 NL (Real Money), #488,907,969 Table Huntington, 21 Jun 2007 6:57 AM ET Seat 1: HERO ($282.70 in chips) Seat 2: tapis24 x ($138.90 in chips) Seat 4: Broom45 ($220.10 in chips) Seat 6: nojja84 ($399.35 in chips) Seat 9: -Flood- ($215.30 in chips) ANTES/BLINDS nojja84 posts blind ($1), -Flood- posts blind ($2). PRE-FLOP HERO[ , ] bets $8, tapis24 x folds, Broom45 calls $8, nojja84 folds, -Flood- calls $6. FLOP [board cards ,, ] -Flood- checks, HERO bets $17, Broom45 bets $35, - Flood- folds, HERO calls $18. TURN [board cards ,,, ] HERO checks, Broom45 bets $45, vilken reraise liksom? checkraise menade du nog Citera
cOP Postad 26 Juni , 2007 Rapport Postad 26 Juni , 2007 vilken reraise liksom? checkraise menade du nog Raise menar han nog. Hälften rätt iaf. Vill du ha en kaka? Citera
Emilio Postad 26 Juni , 2007 Rapport Postad 26 Juni , 2007 jag hade aldrig kallsynat hans raise på floppen och än mindre på turn. . Rätt dåligt resonerat. Med 100bb stackar kommer han inte få odds att syna en check raise all in på turn efter liknande pott med drag. Citera
elit3n- Postad 26 Juni , 2007 Rapport Postad 26 Juni , 2007 Raise menar han nog. Hälften rätt iaf. Vill du ha en kaka? LLOL. va inte FI flood ? Citera
Recommended Posts