Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Har blivit utvald att anordna någon slags femkamp eller dylikt till midsommar firandet, nu skulle jag behöva lite tips och förslag på lämpliga lekar/tävlingar. Kubb och pilkastning känns givet... inga förslag är dåliga förslag! Så shoot! :-)

Postad
Sätt huvudet på en pinne och snurra runt massa varv.

ahh även kalad rinkabyfylla:mrgreen:

Fy fan vad jag slagit mig på det, stångade ett uterum i full fart och fcik DUKTIGT sotr bula mitt på huvudet

Postad
Irländsk julafton är INTE kul, denna lek i kombination med midsommarsprit=livsfara.

det är ju det som är poängen :-D

du skulle sett mit knä efter hultsfred, spontan-race med ett gäng vi träffade och tok-krasch efter andra steget på vägen tillbaka,,

bara att ta en ny öl o bita ihop.

såpass jättekul när andra skadar sej så man kan bjuda på en egen lite då och då.

Postad

Ta gärna in nån form av hjärngympa som omväxling i allt hurtande. Nu kommer jag såklart inte på nåt bra i den stilen. Hmm, kanske tipsrunda om ni har yta till det.

Edit; introtävling om man orkar fixa ihop det.

Postad
Ta gärna in nån form av hjärngympa som omväxling i allt hurtande.

"Politiker" kan vara intressant i så fall:

Det går ut på att man inte får säga "ja" eller "nej" till någon. Alla får något, t ex en bit snöre, och råkar man säga "ja" eller "nej" får man ge sitt snöre till den som framkallade "jaet" eller "nejet".

Exempel:

Olle: "Kalle, har du tagit min öl?!"

Kalle: "Nej"

(Olle får Kalles snöre)

Pelle: "Olle, nu lurade du allt Kalle!"

Olle: "Ja!"

(Pelle får Olles snören)

Leken på går till dess att någon har alla snören.

Postad

En annan väldigt rolig lek är Hela havet stormar

Man tar 10 personer i ett rum och ställer ut 11 stolar så gäller det att springa runt stolarna tills musiken slutar och den stolen som ingen sätter sig på får inte vara med nästa omgång.

Postad

Ett tips är att undvka stövelkastning. Bara här i Göteborg finns flera fall beskrivna där lekdeltagare har fått brott på halsryggraden efter den leken.

Och glöm inte att dricka varannan vatten och lägga er i god tid!

/Festförstöraren

Postad
En annan väldigt rolig lek är Hela havet stormar

Man tar 10 personer i ett rum och ställer ut 11 stolar så gäller det att springa runt stolarna tills musiken slutar och den stolen som ingen sätter sig på får inte vara med nästa omgång.

Måste la änna vara tvärtom annars blir det ju inget kul:-D

Postad

Kasta ring på öl/cider/läsk:

Ställ ut ett antal flaskor (beroende på hur många ni är i varje lag) av valfri dryck några meter därifrån. Lagen ska sedan kasta sådana där färgglada plastringar på flaskorna och när en ring träffat en flaska (alltså lagt sig runt den) får man dricka den. Det lag som först druckit upp alla flaskor har vunnit.

100 m rödtjut:

En flaska Parador till varje lag, denna ställs sedan ut ett tiotal meter från lagen. Sedan är det som vanlig stafett, man springer fram till flaskan, dricker så länge man vill och kan, springer sedan tillbaka och växlar.