Black_Jim Postad 21 Juni , 2007 Rapport Postad 21 Juni , 2007 Hej! Har blivit utvald att anordna någon slags femkamp eller dylikt till midsommar firandet, nu skulle jag behöva lite tips och förslag på lämpliga lekar/tävlingar. Kubb och pilkastning känns givet... inga förslag är dåliga förslag! Så shoot! Citera
nucleus Postad 21 Juni , 2007 Rapport Postad 21 Juni , 2007 Boll i hink, mer klassiskt än så blir det inte...krocket...ölhävning...pennan i flaskan..race med åkgräsklippare Citera
AAisking Postad 21 Juni , 2007 Rapport Postad 21 Juni , 2007 ölhävning är kul. 5 öl/pers på kortast tid, eller en back på ett lag med 4 pers. Citera
TotalFarsa Postad 21 Juni , 2007 Rapport Postad 21 Juni , 2007 Hur kan du inte ha kommit på Irländsk Julafton på egen hand? I kombo med öl och videokamera är det ju sanslöst kul. Citera
dekutree Postad 21 Juni , 2007 Rapport Postad 21 Juni , 2007 Irländsk julafton är INTE kul, denna lek i kombination med midsommarsprit=livsfara. Citera
dekutree Postad 21 Juni , 2007 Rapport Postad 21 Juni , 2007 irländsk julafton??? Sätt huvudet på en pinne och snurra runt massa varv. Citera
punkis Postad 21 Juni , 2007 Rapport Postad 21 Juni , 2007 Sätt huvudet på en pinne och snurra runt massa varv. ahh även kalad rinkabyfylla:mrgreen: Fy fan vad jag slagit mig på det, stångade ett uterum i full fart och fcik DUKTIGT sotr bula mitt på huvudet Citera
TotalFarsa Postad 21 Juni , 2007 Rapport Postad 21 Juni , 2007 Sätt huvudet på en pinne och snurra runt massa varv.Precis. Hur ska det inte kunna bli sanslöst roligt? Iofs, som 30-plus:are kanske man skulle tagga ner på de där lekarna Citera
davelin Postad 21 Juni , 2007 Rapport Postad 21 Juni , 2007 Irländsk julafton är INTE kul, denna lek i kombination med midsommarsprit=livsfara. det är ju det som är poängen du skulle sett mit knä efter hultsfred, spontan-race med ett gäng vi träffade och tok-krasch efter andra steget på vägen tillbaka,, bara att ta en ny öl o bita ihop. såpass jättekul när andra skadar sej så man kan bjuda på en egen lite då och då. Citera
hnat Postad 21 Juni , 2007 Rapport Postad 21 Juni , 2007 Ta gärna in nån form av hjärngympa som omväxling i allt hurtande. Nu kommer jag såklart inte på nåt bra i den stilen. Hmm, kanske tipsrunda om ni har yta till det. Edit; introtävling om man orkar fixa ihop det. Citera
Musse Postad 21 Juni , 2007 Rapport Postad 21 Juni , 2007 Ta gärna in nån form av hjärngympa som omväxling i allt hurtande. "Politiker" kan vara intressant i så fall: Det går ut på att man inte får säga "ja" eller "nej" till någon. Alla får något, t ex en bit snöre, och råkar man säga "ja" eller "nej" får man ge sitt snöre till den som framkallade "jaet" eller "nejet". Exempel: Olle: "Kalle, har du tagit min öl?!" Kalle: "Nej" (Olle får Kalles snöre) Pelle: "Olle, nu lurade du allt Kalle!" Olle: "Ja!" (Pelle får Olles snören) Leken på går till dess att någon har alla snören. Citera
Hyler Postad 21 Juni , 2007 Rapport Postad 21 Juni , 2007 Leken på går till dess att någon har alla snören. Hur långt är ett snöre? Citera
bumbum Postad 21 Juni , 2007 Rapport Postad 21 Juni , 2007 Hur långt är ett snöre? en höft ungefär brukar det vara. Men kan självklart variera . Citera
Tiggr Postad 21 Juni , 2007 Rapport Postad 21 Juni , 2007 En annan väldigt rolig lek är Hela havet stormar Man tar 10 personer i ett rum och ställer ut 11 stolar så gäller det att springa runt stolarna tills musiken slutar och den stolen som ingen sätter sig på får inte vara med nästa omgång. Citera
chcar Postad 21 Juni , 2007 Rapport Postad 21 Juni , 2007 Ett tips är att undvka stövelkastning. Bara här i Göteborg finns flera fall beskrivna där lekdeltagare har fått brott på halsryggraden efter den leken. Och glöm inte att dricka varannan vatten och lägga er i god tid! /Festförstöraren Citera
tommie88 Postad 21 Juni , 2007 Rapport Postad 21 Juni , 2007 En annan väldigt rolig lek är Hela havet stormarMan tar 10 personer i ett rum och ställer ut 11 stolar så gäller det att springa runt stolarna tills musiken slutar och den stolen som ingen sätter sig på får inte vara med nästa omgång. Måste la änna vara tvärtom annars blir det ju inget kul:-D Citera
Nojjby Postad 21 Juni , 2007 Rapport Postad 21 Juni , 2007 Kasta ring på öl/cider/läsk: Ställ ut ett antal flaskor (beroende på hur många ni är i varje lag) av valfri dryck några meter därifrån. Lagen ska sedan kasta sådana där färgglada plastringar på flaskorna och när en ring träffat en flaska (alltså lagt sig runt den) får man dricka den. Det lag som först druckit upp alla flaskor har vunnit. 100 m rödtjut: En flaska Parador till varje lag, denna ställs sedan ut ett tiotal meter från lagen. Sedan är det som vanlig stafett, man springer fram till flaskan, dricker så länge man vill och kan, springer sedan tillbaka och växlar. Citera
Tiggr Postad 21 Juni , 2007 Rapport Postad 21 Juni , 2007 Måste la änna vara tvärtom annars blir det ju inget kul:-D Nej jag är ganska säker på att det är såhär jag har hört den förklaras Citera
Recommended Posts