weeid Postad 14 Juni , 2007 Rapport Postad 14 Juni , 2007 Poker Room skin No Limit Holdem Ring game Blinds: $0.25/$0.50 5 players Converter Stack sizes: UTG: $44.85 CO: $132.60 Button: $78.45 SB: $24.90 Hero: $49.50 Pre-flop: (5 players) Hero is BB with K A UTG raises to $2, 3 folds, Hero raises to $7, UTG calls. Kanske skulle slängt in en dollar till Preflop Flop: T 9 T ($14.25, 2 players) Hero bets $8, UTG calls. Känner nu i efterhand att jag contbetta för lite på denna flopp. Skulle jag bettat pott istället ? Och gällande handläsning vilka händer kan man förvänta sig att en TAG synar med preflop och sen synar detta flop bet med ? Låt säga att jag bettat pot istället, vilka händer kan man då förvänta sig syna floppen ? Turn: 3 ($30.25, 2 players) Hero checks, UTG checks. När jag får syn på flopp känns det som att jag ger upp handen. Om man väljer att forsätta är det helt tokigt att gå all in här ? River: 6 ($30.25, 2 players) Hero checks, UTG bets $14, Hero folds. Vet inte vad han skulle betta på river som jag slår ? AQ, QJ, KQ Känner att mitt lilla floppbet fucka upp hela handen för mig, har ingen aning om vad jag är i den Citera
decoy Postad 14 Juni , 2007 Rapport Postad 14 Juni , 2007 Här borde du betat pott på floppen, alternativt checkat. Citera
skalle88 Postad 14 Juni , 2007 Rapport Postad 14 Juni , 2007 Här borde du betat pott på floppen, alternativt checkat. Kan inte hålla med riktigt. Onödigt att potta med parad bräda i en 3betta pott. Jag sätter honom på flushdraw med två höga kort eller kanske ett lite skumt spelat JJ/QQ. Klar fold Citera
Chillarn7 Postad 14 Juni , 2007 Rapport Postad 14 Juni , 2007 Hamnar i de här situationerna relativt ofta när fi synar mina CB's på flopp och brukar då rätt ofta checka/folda handen på turn/river om jag inte sätter fi på färg/steg drag, då kan det vara värt att avfyra en till salva på turn eller river.. En väg som jag väljer ibland när man är ur position och fi är TAG som nu så synar jag bara pre för att hoppas på träff på flopp. Ofta har fi ett svagare A eller kanske t.o.m en svagare K och i och med att man inte har tagit kommandot över potten genom att re-raisa pre så får man ofta rätt bra betalt genom att bara check-syna ner till river för att sedan göra ett värdebet. Blir oftast enklare att spela handen på det sättet än som du gjorde nu. Om man ser till hur du spelade handen nu. Är det rätt att checka/folda på turn om fi synar vårat CB på flopp? Brukar ni fortsätta raisa på turn eller river? Citera
Ignatius Postad 14 Juni , 2007 Rapport Postad 14 Juni , 2007 Är ju väldigt fi-beroende om man fortsätter panga på. Det finns ju gott om tajtarslen på NL50 som det i princip går att köra över med tufft spel. Medan detta inte är så hett mot en callingstation. Men man ska väl lägga in en viss procents två- och tre-barrel-bluffar för att inte bli sönderläst. Citera
Recommended Posts