Gå till innehåll

Jag är 18 men får inte spela! HJÄLP!


MORR_o.O

Recommended Posts

Hej!

 

Jag är 18 och får ändå inte spela hemma. Har de verkligen rätt att bestämma det om det är MIN dator (fast de betaler internet- och elkostnader)... ??

 

Vann $2.34 på en freeroll i höstas och spelade 2 månader och vann upp till $1000, men hade fejkkonto så fick inte ut något, även om jag försökte dumpa markerna till en kompis med godkänt konto. Hela tiden var det ett jävla tjat på att jag inte skulle spela blablablablabla. Ändå satt jag inte speciellt mycket. Sällan mer än 3h per dag.

 

Så mina föräldrar hatar poker. Jag älskar poker men har inte spelat över nätet sedan i början av Januari. Vad ska jag göra för att kunna lira lite igen? Har planer på att gå till socialen och kolla upp mina rättigheter, och även kolla vad jag skulle kunna få för bidrag om jag flyttade hemifrån. För det kan nog bli lite riskabelt att försöka leva på poker till en början... ^^,

 

 

 

EDIT: Det finns uppenbarligen behov av att editera originalposten eftersom många har missförstått mig.

 

Har datortider. 1h per dag på sommaren och 3h per dag annars.

 

Jag har en förseglad låda med en timer i som skärmen OCH modemet är kopplade till. De stängs av 10:15 på vardagar och 12:00 på helger.

 

Ledsen om jag gav en felaktig bild av mig själv. Om man läser originalposten bara så ser det faktiskt ut som att jag vill flytta bara för att spela, men så är icke fallet.

 

Och då kanske ni tycker att det finns en anledning till varför de har installerat denna låda och har dessa regler. Svar NEJ det finns det inte. Jag är ganska social och gör annat än att sitta vid datorn också. Det är bara det att de har inte insett vad datorn kan vara bra för...

 

Mina betyg är för övrig näst intill oklanderliga och jag har planer på att studera vidare någonstans.

 

En anledning till att jag gillar poker är att det är en intellektuellt sett väldigt stimulerande sysselsättning.

 

Det finns många anledningar till att jag vill flytta hemifrån och spela poker är en av dessa anledningar.

 

OBS! Mina föräldrar är inte gamla, vi bor inte i skogen och ingen religion är med i bilden... =P De har helt enkelt "socialnojja" och har ett datorhat över det vanliga....

 

Tack för er hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 90
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Med tanke på att du verkar mer eller mindre purfärsk på pokern borde du nog ta ett år eller två innan du ens funderar på att börja tjäna pengar på det. I dagens läge är det knappast easy money, du måste kunnat ditt spel utan och innan. Sätt dig och spela på LÅGA nivåer på med bra rulle, kan du uppvisa ett vinnande spel under tex ett års tid kanske du kan fundera över att tjäna pengar så, fundera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyssna på dina kloka föräldrar.

Om de är så kloka varför spelar du poker då (vilket jag antar att du gör eftersom du är här).

 

#2 Nej kanske till 20% därför. Har CP datortid också på 1h per dag på sommarlovet och 3h per dag annars, vilket utgör 50%. Och sedan resterande 30% är för att det vore skönt att vara ensam och slippa föräldrarna lite. Klara sig själv.

 

#3 Jag är en ganska diciplinerad pokerspelare och har rätt bra koll på money management, så det är inget problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är illa ställt med ungdomen i dagens Sverige... Det finns många här som blir illamående när du skriver att du vill flytta och söka bidrag. Försörj dig själv i stället för att snylta! Tror du att pengar växer på träd? Du vill att jag ska jobba och betala skatt för att du ska få spela poker? Så vidrigt att man vill spy.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är illa ställt med ungdomen i dagens Sverige... Det finns många här som blir illamående när du skriver att du vill flytta och söka bidrag. Försörj dig själv i stället för att snylta! Tror du att pengar växer på träd? Du vill att jag ska jobba och betala skatt för att du ska få spela poker? Så vidrigt att man vill spy.

Bidraget går ju till mat, hyra och sådana nödvändigheter. Lär ju inte bli mycket över till poker om du tror det. Och som sagt i min tidigare post så är det inte enbart därför jag vill flytta.

 

OBS! Glömde nämna också att jag har en förseglad låda med en timer i som skärmen OCH modemet är kopplade till. De stängs av 10:15 på vardagar och 12:00 på helger.

 

Ledsen om jag gav en felaktig bild av mig själv. Om man läser originalposten bara så ser det faktiskt ut som att jag vill flytta bara för att spela, men så är icke fallet.

 

Och då kanske ni tycker att det finns en anledning till varför de har installerat denna låda och har dessa regler. Svar NEJ det finns det inte. Jag är ganska social och gör annat än att sitta vid datorn också. Det är bara det att de har inte insett vad datorn kan vara bra för...

 

EDIT: Mina betyg är för övrig näst intill oklanderliga och jag har planer på att studera vidare någonstans.

 

En anledning till att jag gillar poker är att det är en intellektuellt sett väldigt stimulerande sysselsättning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

#2 Nej kanske till 20% därför. Har CP datortid också på 1h per dag på sommarlovet och 3h per dag annars, vilket utgör 50%. Och sedan resterande 30% är för att det vore skönt att vara ensam och slippa föräldrarna lite. Klara sig själv.

 

Med tanke på hur ditt resonemang går känns det tveksamt ifall du verkligen kommer att klara dig själv. Inser du att det inte bara är lajbans att flytta hemifrån? Du ska betala räkningar, laga mat själv, äta mat själv ensam, tvätta och så vidare. Eller har du tänkt att flytta lagom långt så att mamsen kan komma hem och ordna allt sånt åt dig?

 

Vänta tills du mognat, ta sen ett jobb alternativt börja plugga. Om du är för lat för det och istället tänker ägna dig åt bidragssökande kommer jag att leta upp dig och kräkas på dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flytta hemifrån bör du inte ens tänka på.

Sätt dig ner och prata med dina föräldrar.

Kanske kan du få sätta in en slant och förlorar du det så är det stopp för pokern sen så länge du bor hemma.

Om de verkligen inte ändrar sig så får du väl helt enkelt hålla dig tills du flyttar hemifrån men avsluta dina studier och skaffa ett jobb först!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

OBS! Glömde nämna också att jag har en förseglad låda med en timer i som skärmen OCH modemet är kopplade till. De stängs av 10:15 på vardagar och 12:00 på helger.

 

Det där ska jag fasen komma ihåg tills det är dags för mig att skaffa mig små egna knottar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bidraget går ju till mat, hyra och sådana nödvändigheter.
Skulle skämmas ögonen ur mig om jag nånsin, fullt arbetsför, skulle knata in på soc och be om bidrag om jag visste med mig att jag gott kunde arbetat ihop till hyran själv.

 

Se till att studera vidare. Om du inte planerar att göra det på ett tag, skaffa ett jobb och spara ihop en slant och SEN flyttar du hemifrån.

 

Annars får jag väl göra oms nån annan här sa, leta upp dig och kräkas på dig ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där ska jag fasen komma ihåg tills det är dags för mig att skaffa mig små egna knottar.

Visst det är en bra idé för barn som är YNGRE än vad jag är. Jag kan ta ansvar själv.

 

Flytta hemifrån bör du inte ens tänka på.

Sätt dig ner och prata med dina föräldrar.

Kanske kan du få sätta in en slant och förlorar du det så är det stopp för pokern sen så länge du bor hemma.

Om de verkligen inte ändrar sig så får du väl helt enkelt hålla dig tills du flyttar hemifrån men avsluta dina studier och skaffa ett jobb först!

Har gjort det åtskilliga gånger men de kan verkligen inte lyssna på mina övertygande argument och datorreglerna kommer förmodligen förbli oförändrade tills jag flyttar. Orkar snart inte mer. Datorn är ett intresse jag har. Jag gör massor med saker på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle skämmas ögonen ur mig om jag nånsin, fullt arbetsför, skulle knata in på soc och be om bidrag om jag visste med mig att jag gott kunde arbetat ihop till hyran själv.

 

Se till att studera vidare. Om du inte planerar att göra det på ett tag, skaffa ett jobb och spara ihop en slant och SEN flyttar du hemifrån.

 

Annars får jag väl göra oms nån annan här sa, leta upp dig och kräkas på dig ;-)

Är ju lite svårt att arbeta ihop hyran när man studerar på heltid...

Ett alternativ är ju att vänta 1 år tills jag slutat gymnasiet.

Men står jag verkligen ut så länge med dessa infernaliska regler??

Det största problemet är att de inte lyssnar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ju lite svårt att arbeta ihop hyran när man studerar på heltid...

Ett alternativ är ju att vänta 1 år tills jag slutat gymnasiet.

Men står jag verkligen ut så länge med dessa infernaliska regler??

Det största problemet är att de inte lyssnar.

Då är det ju bara att gilla läget. Så länge du bor hemma år det ju deras regler som gäller, även om jag håller med dig om att de är fullkomligt orimliga (med brasklappen att jag inte vet varför de infört dem).

 

Kirra ett extrajobb vid sidan av gymnasiestudierna då och knega ihop till en startrulle för lya och poker om ett år då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är det ju bara att gilla läget. Så länge du bor hemma år det ju deras regler som gäller, även om jag håller med dig om att de är fullkomligt orimliga (med brasklappen att jag inte vet varför de infört dem).

 

Kirra ett extrajobb vid sidan av gymnasiestudierna då och knega ihop till en startrulle för lya och poker om ett år då?

Jag tackar för lite stöd äntligen i den här tråden. Jag kan lova dig att jag är en helt normal tonåring och att det är mina föräldrar som är onormala (jag vet alla säger så men det är faktiskt sant).

 

Det där med extrajobb är en ganska bra idé faktiskt, men svårt att få något dock. Har inte så mycket tid över... Spelar fotboll och tränar minst 3 gånger i veckan + match... =P

 

Är det verkligen så jobbigt att flytta hemifrån? :D

 

EDIT:

 

Nej, det har du redan bevisat här att du inte kan.

Du fick ett felaktigt förstaintryck och jag ber dig att radera detta till förmån för sanningen. Läs igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker dina föräldrar är ganska konstiga. Om du är 18 får du väl i princip göra vad du vill utom att köpa på systemet. Visst du bor hemma, men du är 18 och måste få lite eget ansvar. Vilket du aldrig verkar ha haft med tanke på att du ska flytta hemifrån och söka bidrag. (obs! ej kritik mot sossar eller sådana som får bidrag.) Dock konstig mentalitet från din sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OBS! Glömde nämna också att jag har en förseglad låda med en timer i som skärmen OCH modemet är kopplade till. De stängs av 10:15 på vardagar och 12:00 på helger.

 

Dina föräldrar låter minst sagt överkontrollerande. Gissar att du är äldsta syskonet eller enda barnet? Tror det kan vara svårt för en del föräldrar att inse att deras unge faktiskt har växt upp och inte är ett barn längre. Mitt tips är nog ändå att stå ut ett år och flytta efter gymnasiet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...