weeid Postad 14 Juni , 2007 Rapport Postad 14 Juni , 2007 Tjena är ny på NL så är lite vilsen i denna hand. Knappen är en Tag och verkar spela bra. Poker Room skin No Limit Holdem Ring game Blinds: $0.25/$0.50 5 players Converter Stack sizes: UTG: $45.70 CO: $65.30 Button: $78.00 Hero: $64.65 BB: $40.95 Pre-flop: (5 players) Hero is SB with J♥ J♣ 2 folds, Button raises to $2.5, Hero raises to $6, BB folds, Button calls. Flop: 8♠ 5♦ 3♥ ($12.5, 2 players) Hero bets $7, Button raises to $17, Hero ? Är detta en solklar Allin, eller är det bättre att syna flopp och ta beslut på turn ? Och man kan väl inte lägga sig här ? Citera
jozoa Postad 14 Juni , 2007 Rapport Postad 14 Juni , 2007 Tycker ditt trebet pre ska vara lite större, runt $7-8. På flop tycker jag inte att du ska gå AI eftersom du själv säger att fi är TAG och det skulle innebära att du bara får syn av en bättre hand i stort sett. Ta syn och omvärdera turn. Den här handen är väldigt readberoende och har man ingen jättekoll på fi så blir det svårt. Citera
strater Postad 14 Juni , 2007 Rapport Postad 14 Juni , 2007 mm, syn bara, han lär ju knappast syna med sämre om du slår om. och som den andre sa, höj betydligt mer preflop, finns ju inte en enda hand han foldar där (skulle inte ens folda 72, folk skulle kunna börja köra över en!) Citera
bananuz Postad 14 Juni , 2007 Rapport Postad 14 Juni , 2007 Absolut ingen solklar allin. Syn och omvärdera turn mot TAG. Edit: Nån hade tydligen skrivit exakt samma sak precis ovanför. Meningslös post Citera
weeid Postad 14 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 14 Juni , 2007 Okey, redan lärt mig massor i denna post. Tyvärr timade jag ut i handen då beslutet tog för lång tid (3-tabla) -färsking som man e ! Citera
strater Postad 14 Juni , 2007 Rapport Postad 14 Juni , 2007 Absolut ingen solklar allin. Syn och omvärdera turn mot TAG. Edit: Nån hade tydligen skrivit exakt samma sak precis ovanför. Meningslös post dessutom 3 timmar tidigare Citera
jozoa Postad 15 Juni , 2007 Rapport Postad 15 Juni , 2007 Absolut ingen solklar allin. Syn och omvärdera turn mot TAG. Edit: Nån hade tydligen skrivit exakt samma sak precis ovanför. Meningslös post Jag tycker att ditt inlägg var meningsfullt. Om flera personer förespråkar samma sak så blir det lättare för OP att få ut av det han vill. Det blir inte bra om en skriver och alla andra håller med utan att skriva Ja, jag är trött. Citera
bananuz Postad 15 Juni , 2007 Rapport Postad 15 Juni , 2007 Jag tycker att ditt inlägg var meningsfullt. Om flera personer förespråkar samma sak så blir det lättare för OP att få ut av det han vill. Det blir inte bra om en skriver och alla andra håller med utan att skriva Ja, jag är trött. Tack för stödet Citera
honest99 Postad 15 Juni , 2007 Rapport Postad 15 Juni , 2007 Jag tycker att ditt inlägg var meningsfullt. Om flera personer förespråkar samma sak så blir det lättare för OP att få ut av det han vill. Det blir inte bra om en skriver och alla andra håller med utan att skriva Ja, jag är trött. Jag tycker att han skall syna och omvärdera på turn! Citera
Aldrin Postad 15 Juni , 2007 Rapport Postad 15 Juni , 2007 om du tänker syna för att check folda på turn så kan du bespara dig pengarna och folda redan på flopp, om du tänker syna för att se om turn är blank och då trycka in resten så varse god, annars kan du gå all in med en gång tycker jag.... För övrigt så tycker jag att dina bets va för svaga, iaf 7.5-10$ pf, sen beta närmare pott, du betar ju nästan halvpott där 7$ när det finns 13$ i pott?? det ser jag som ren svaghet, här ska bettas 9-10$, blir du då återhöjd så e d fold, men som du nu spelat så måste du nästan syna eller trycka, om FI är väldigt tight så kanske fold knappen går att hitta redan på flopp? JJ kan kosta onödigt mkt ibland... Citera
Recommended Posts