Gå till innehåll

Nl nybörjare JJ


Recommended Posts

Tjena är ny på NL så är lite vilsen i denna hand.

 

Knappen är en Tag och verkar spela bra.

 

Poker Room skin

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $0.25/$0.50

5 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $45.70

CO: $65.30

Button: $78.00

Hero: $64.65

BB: $40.95

 

 

Pre-flop: (5 players) Hero is SB with J♥ J♣

2 folds, Button raises to $2.5, Hero raises to $6, BB folds, Button calls.

 

 

Flop: 8♠ 5♦ 3♥ ($12.5, 2 players)

Hero bets $7, Button raises to $17, Hero ?

 

Är detta en solklar Allin, eller är det bättre att syna flopp och ta beslut på

turn ? Och man kan väl inte lägga sig här ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker ditt trebet pre ska vara lite större, runt $7-8. På flop tycker jag inte att du ska gå AI eftersom du själv säger att fi är TAG och det skulle innebära att du bara får syn av en bättre hand i stort sett. Ta syn och omvärdera turn. Den här handen är väldigt readberoende och har man ingen jättekoll på fi så blir det svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut ingen solklar allin. Syn och omvärdera turn mot TAG.

 

Edit: Nån hade tydligen skrivit exakt samma sak precis ovanför. Meningslös post :-)

 

Jag tycker att ditt inlägg var meningsfullt. Om flera personer förespråkar samma sak så blir det lättare för OP att få ut av det han vill. Det blir inte bra om en skriver och alla andra håller med utan att skriva :rolleyes:

 

Ja, jag är trött.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att ditt inlägg var meningsfullt. Om flera personer förespråkar samma sak så blir det lättare för OP att få ut av det han vill. Det blir inte bra om en skriver och alla andra håller med utan att skriva :rolleyes:

 

Ja, jag är trött.

 

Jag tycker att han skall syna och omvärdera på turn! :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du tänker syna för att check folda på turn så kan du bespara dig pengarna och folda redan på flopp, om du tänker syna för att se om turn är blank och då trycka in resten så varse god, annars kan du gå all in med en gång tycker jag....

För övrigt så tycker jag att dina bets va för svaga, iaf 7.5-10$ pf, sen beta närmare pott, du betar ju nästan halvpott där 7$ när det finns 13$ i pott?? det ser jag som ren svaghet, här ska bettas 9-10$, blir du då återhöjd så e d fold, men som du nu spelat så måste du nästan syna eller trycka, om FI är väldigt tight så kanske fold knappen går att hitta redan på flopp? JJ kan kosta onödigt mkt ibland...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...