nucleus Postad 13 Juni , 2007 Rapport Postad 13 Juni , 2007 Har ett problem, eller tyvärr är det så att problemet är min fars men om jag löser det så kanske det finns en bonus att hämta i from av kall Pilsner Urquell. Han fick nämligen ett ölfat från arbetskollegor till födelsedan men hur fan gör man för att få den kall? 30l härlig skummande pilsner måste få en värdig behandling.... Det är för stort för att få plats i nån kyl eller frysbox (om det fanns en sån). Citera
TotalFarsa Postad 13 Juni , 2007 Rapport Postad 13 Juni , 2007 Jag är rätt kall för tillfället... Annars är väl en sval plats att föredra fram tills den ska åtnjutas följt av badkaret och en sjuhelsikes massa is. Mmmm, beeeeer... Citera
Musse Postad 13 Juni , 2007 Rapport Postad 13 Juni , 2007 Varför inte så här: http://www.blocket.se/vi/12115720.htm?ca=9_s Och med en komplett utrustning så finns ju incitament för påfyllning när ölen sinat, vilket inte borde ta så lång tid om värmen håller i sig Citera
hnat Postad 13 Juni , 2007 Rapport Postad 13 Juni , 2007 http://www.kegworks.com/product.php?productid=16594&cat=420&page=1 Nog så lyxigt för ett fat kanske, men rätt så gjutet inslag i varje bachelor pad värt namnet. Citera
nucleus Postad 13 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 13 Juni , 2007 Den var fin den. Får hugga en sån och sen har man ingen ursäkt att inte beställa hem en pall med fat nu när det är lagligt med... Citera
Kape Postad 13 Juni , 2007 Rapport Postad 13 Juni , 2007 Med is? Om du bor nära havet vet säkert fiskarna (obs inte de som du spelar av pengarna i poker) på orten var du köper en större mängd is, annars får du väl bege dig till den närmaste ishallen och skotta upp lite snö. Citera
_ante_ Postad 13 Juni , 2007 Rapport Postad 13 Juni , 2007 med brandsläckare sägs det att det ska gå ganska fort om ni nu vill använda upp en sån för att kyla ölen Citera
bumbum Postad 13 Juni , 2007 Rapport Postad 13 Juni , 2007 bara att handla en pool och fylla på med vatten o is , sedan ner med fatet i poolen .. när sedan ölen är kyld så kan ni juh svalka er själva i poolen.. Citera
favve Postad 13 Juni , 2007 Rapport Postad 13 Juni , 2007 Vad sägs om att kyla ner det med flytande kväve? Citera
Playboy Postad 13 Juni , 2007 Rapport Postad 13 Juni , 2007 Varrför kyla ner den? En bra öl har mer smak och är godare om den inte är kall. Citera
hnat Postad 13 Juni , 2007 Rapport Postad 13 Juni , 2007 Varrför kyla ner den? En bra öl har mer smak och är godare om den inte är kall. Hmm, när du säger öl, är du säker på att du inte menar snaps då? Citera
Animaniac Postad 13 Juni , 2007 Rapport Postad 13 Juni , 2007 Varrför kyla ner den? En bra öl har mer smak och är godare om den inte är kall. Detta gäller inte pilsner. Citera
Donner Postad 13 Juni , 2007 Rapport Postad 13 Juni , 2007 Prova att dricka en Kopparbergs special 10.0 ljummen. Fick köra den i frysen tills konsistensen var som sirap, då gick den att dricka. Citera
Hjort Postad 13 Juni , 2007 Rapport Postad 13 Juni , 2007 Prova att dricka en Kopparbergs special 10.0 ljummen. Fick köra den i frysen tills konsistensen var som sirap, då gick den att dricka.Jag skulle vilja se beslutsprocessen som ledde till inköpet av en Kopparbergs Special. Det sker ju trots allt innan man är full. Citera
Hjort Postad 13 Juni , 2007 Rapport Postad 13 Juni , 2007 30l härlig skummande pilsner måste få en värdig behandling.... Det är för stort för att få plats i nån kyl eller frysbox (om det fanns en sån).Vad sägs om att linda vattenslang runt kaggen och köra kall vätska igenom? Antingen med vanligt vatten rätt ut i gräsmattan eller med en pump. Borde transportera bort värmen rätt bra. Citera
punkis Postad 13 Juni , 2007 Rapport Postad 13 Juni , 2007 Mc donalds:-D brukar man ju kunna köpa billig is av.... sen badkaret eller nått annat Citera
413x4nd3r Postad 13 Juni , 2007 Rapport Postad 13 Juni , 2007 Mc donalds:-D brukar man ju kunna köpa billig is av.... sen badkaret eller nått annat Min tjej jobbar på mcdonalds, dom säljer egentligen inte is, men om man ska ha fest och kommer in så brukar man kunna få en påse och sen lägga in en tjuga i deras välgörenhetslådor.. Så jag det blir svårt att få tillräckligt för att fylla ett badkar : / 7-11 säljer ju is iaf, inte så billigt men det är is iaf : ) Citera
The Grand Bark Postad 13 Juni , 2007 Rapport Postad 13 Juni , 2007 Ett gäng frysta kylklampar och en rulle silvertejp should do the trick. Citera
Donner Postad 13 Juni , 2007 Rapport Postad 13 Juni , 2007 Jag skulle vilja se beslutsprocessen som ledde till inköpet av en Kopparbergs Special. Det sker ju trots allt innan man är full. Var väl nått i stil med: WOW, 10%ig öl Den måste vi köpa! Tror man kan få fram en exakt likvärdig produkt genom att blanda folköl o hembrännt. Citera
freddola Postad 13 Juni , 2007 Rapport Postad 13 Juni , 2007 Min tjej jobbar på mcdonalds, dom säljer egentligen inte is.... Jobbade på mc donalds lite en sommar för nått år sen. Ofta hände det att folk komm o ville köpa större mängder is. Inga problem hos oss då, tror dom tog 50 kr, då fick du så mkt is så du kan kyla en ölfat utan större problem. Skiljer nog säker från butik/stad. Fast bor du nära Karlstad kanske jag kan hjälpa dig. Citera
spear island Postad 13 Juni , 2007 Rapport Postad 13 Juni , 2007 stoppa ner fatet i en större behållare som till hälften fylls med vatten och i med is. det behövs inte mer än 10-15 kg is för att kyla ett ölfat men det tar ett tag om ni inte kan ha det i en sval källare tills det är dags att kyla på allvar Citera
nucleus Postad 14 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 14 Juni , 2007 Kanske skulle kunna fungera efter ett par timmar...om man bara gräver en tillräckligt stor grop innan med gladpack i så har man ju även fått sig en pool. Sen verkar det lite ohälsosamt mot naturen att missbruka vatten på det sättet....(vart fan kom det där ifrån, jävla aftonbladet och klimathot) Vad sägs om att linda vattenslang runt kaggen och köra kall vätska igenom? Antingen med vanligt vatten rätt ut i gräsmattan eller med en pump. Borde transportera bort värmen rätt bra. Citera
nucleus Postad 14 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 14 Juni , 2007 Jo det är en fin sak, känner mig alltid så duktig då jag ska ha fest. Dom har nog kunnat bygga åtminstone en flygel på Ronald Mcdonald hus mha mina fester, visste att ohälsosamt supande leder till något bra allfall. Brukar tom smyga ner en hunka för två påsar is som är standard (klapp på ryggen). Min tjej jobbar på mcdonalds, dom säljer egentligen inte is, men om man ska ha fest och kommer in så brukar man kunna få en påse och sen lägga in en tjuga i deras välgörenhetslådor.. Så jag det blir svårt att få tillräckligt för att fylla ett badkar : / 7-11 säljer ju is iaf, inte så billigt men det är is iaf : ) Citera
Brumpa Postad 14 Juni , 2007 Rapport Postad 14 Juni , 2007 var bor du? Bor du i gbg kan du hyra en tapp med gas hyffsat billigt från chalmers studentkårs festförening "www.festu.se" rätt billigt.. så bara dra ihop ett gäng och ha värsta festen.. Citera
Recommended Posts