Gå till innehåll

Hur kyla ett ölfat?


nucleus

Recommended Posts

Har ett problem, eller tyvärr är det så att problemet är min fars men om jag löser det så kanske det finns en bonus att hämta i from av kall Pilsner Urquell.

 

Han fick nämligen ett ölfat från arbetskollegor till födelsedan men hur fan gör man för att få den kall?

 

30l härlig skummande pilsner måste få en värdig behandling.... Det är för stort för att få plats i nån kyl eller frysbox (om det fanns en sån).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att dricka en Kopparbergs special 10.0 ljummen. Fick köra den i frysen tills konsistensen var som sirap, då gick den att dricka.
Jag skulle vilja se beslutsprocessen som ledde till inköpet av en Kopparbergs Special. Det sker ju trots allt innan man är full.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30l härlig skummande pilsner måste få en värdig behandling.... Det är för stort för att få plats i nån kyl eller frysbox (om det fanns en sån).
Vad sägs om att linda vattenslang runt kaggen och köra kall vätska igenom?

 

Antingen med vanligt vatten rätt ut i gräsmattan eller med en pump.

 

Borde transportera bort värmen rätt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mc donalds:-D brukar man ju kunna köpa billig is av.... sen badkaret eller nått annat

 

Min tjej jobbar på mcdonalds, dom säljer egentligen inte is, men om man ska ha fest och kommer in så brukar man kunna få en påse och sen lägga in en tjuga i deras välgörenhetslådor..

Så jag det blir svårt att få tillräckligt för att fylla ett badkar : /

 

7-11 säljer ju is iaf, inte så billigt men det är is iaf : )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja se beslutsprocessen som ledde till inköpet av en Kopparbergs Special. Det sker ju trots allt innan man är full.

 

Var väl nått i stil med: WOW, 10%ig öl :shock: Den måste vi köpa!

 

Tror man kan få fram en exakt likvärdig produkt genom att blanda folköl o hembrännt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min tjej jobbar på mcdonalds, dom säljer egentligen inte is....

 

Jobbade på mc donalds lite en sommar för nått år sen.

Ofta hände det att folk komm o ville köpa större mängder is.

Inga problem hos oss då, tror dom tog 50 kr, då fick du så mkt is så du kan kyla en ölfat utan större problem.

 

Skiljer nog säker från butik/stad.

Fast bor du nära Karlstad kanske jag kan hjälpa dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske skulle kunna fungera efter ett par timmar...om man bara gräver en tillräckligt stor grop innan med gladpack i så har man ju även fått sig en pool. Sen verkar det lite ohälsosamt mot naturen att missbruka vatten på det sättet....(vart fan kom det där ifrån, jävla aftonbladet och klimathot)

 

Vad sägs om att linda vattenslang runt kaggen och köra kall vätska igenom?

 

Antingen med vanligt vatten rätt ut i gräsmattan eller med en pump.

 

Borde transportera bort värmen rätt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det är en fin sak, känner mig alltid så duktig då jag ska ha fest. Dom har nog kunnat bygga åtminstone en flygel på Ronald Mcdonald hus mha mina fester, visste att ohälsosamt supande leder till något bra allfall. Brukar tom smyga ner en hunka för två påsar is som är standard (klapp på ryggen).

 

Min tjej jobbar på mcdonalds, dom säljer egentligen inte is, men om man ska ha fest och kommer in så brukar man kunna få en påse och sen lägga in en tjuga i deras välgörenhetslådor..

Så jag det blir svårt att få tillräckligt för att fylla ett badkar : /

 

7-11 säljer ju is iaf, inte så billigt men det är is iaf : )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...