Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag skrev som Sorkenkk märkte fel, den turren jag mena att vi ska spela är Daily fifteen grand som börjar kl 20 :)...55$ hamnar inte inom rätt utlovad prisram :)

Två timmar kvar tills de två turrarna börjar!

Postad
nä, ganska vanligt förekommande missförstånd att trash suiteds e bättre än kungar eller ess mot calling ranges. skit i korten och se på situation e mitt tips.

hur går det med den här ligan då? ja har paus från det här skitspelet men lite såna här grejer måste man ju få spela...

:lol:

Postad

Uga buga!

Jag är med och kommer med förslag så småningom.

Kommer inte att ha tid varje dag men är med när jag kan.

Stars hade haft en eventuellt kul Deep Stack Omahaha nu kl 18:15ET men risken är att man (=jag) hinner somna precis när finalbordet börjar...

Är väldigt gärna med om det är Deep Stack på stars eller DS/Super Stack på Full tilt.

EDIT: Mina hjärspöken saa att man kan vila i gvaven så jag lirar DS Omahaha ändå... tourn ID 54106758.

Hoppas jag åker ut innan kl 5 bara....

Postad
Nå? Resultatrapportering tack!

Vi hade ju minst ett FT.

//Matte

Hmmm...är det här liksom..organiserat, på nåt vis?

Det var tämligen oorganiserad igår.

"De andra" med bl.a FordPrefect körde $5+0,50 rebuy på Stars, ingen ITM; dock vara FordPrefect nära innan tilten slog till.

Jag åkte som 60e av 135 i min 20+2 Deepstack.

Det blev en del diskutioner genom MSN och en del slask på HORSE-CG & lite i NL5CD tills ca 3 på morgonen.

Vi får se till att organisera bättre till nästa gång och använda forumet som kommunikationsmetod #1.

Lättare att kolla här i sin egen takt.. För mig spelar det inte så stor roll. Har en separat pokerdator & 1 kombinerad nöjes/pokerdator om det behövs plats för fler bord.

Postad

Organiserat var det väl. Men lite väl lite info på forumet kanske. Något som är viktigt till nästa gång är att vi bestämmer vilka tours det blir som ska spelas långt i förväg.

Jag tror i alla fall att vi kom överens om att vi skulle spela på söndagar och tisdagar och två tours varje gång?

Postad

Organisation vad är det? Allt handlar väl i slutändan om att ha roligt o hamna på tilt och det lyckades iaf jag med :)

Igår körde vi två turngeringar och man fick välja mellan tre stycken, detta eftersom alla inte hade tillgång till alla siter så de siter vi kommer köra på i framtiden är: Pokerstars, FullTilt och Bodog. Det blir tre utvalda turneringar varje tisdag och söndag och man får välja att spela två av dem. I slutändan ska vi ha spelat 10 dagar vilket innebär 30 medverkande turneringar men bara 20st som spelas av varje person. Vi kommer även att endast räkna de 12bästa resultaten för varje spelare så att man i lugn o ro kan hoppa över några dagar när man inte har tid att spela.

Jag använder pokerstars poängsystem för att räkna ut poäng till ligan vilket innebär att det krävs i princip ITM placering för att få poäng, vilket jag tycker är bra eftersom det är ju där man ska hamna :) När man väl kommer ITM så trillar det in en hel del poäng.

Vi hann inte komma överens om några sidebets denna gång men förhoppningsvis kommer det också med i det hela.

De turngeringar som spelades första omgången var en 24+2$ 17.5K guaranteed på FullTilt, en daily 15grand för 10+1$ på pokerstars o en 10k guaranteed för 30+3 på Bodog.

7st var det som deltog i första omgången och poäng fick jag för min 6plats i Bodog, 160p och den som tog mest var Gustaf som skrapade ihop 198p på två stycken ITM placeringar. Resten fick nöja sig med att de deltog :)

PMa mig ni som vill delta på söndag o ni andra behöver bara säga till på msn. Jag tycker det är skönast att konversera via msn, men vi får väl försöka updatera via forumet också när vi kör nästa gång.

Postad

På söndag smäller det igen och det kommer att vara tre turneringar att välja på och man ska spela två av dem. Det kommer att spelas en på varje site och den på Bodog är den vanliga 10k 30+3 som går klockan 19. Sen får ni gärna komma med förslag om vilka turneringar som ska spelas på Stars respektive FullTilt.

Postad

Har fixat till ett schema för kvällen och vi kör lite senare idag vilket innebär att förhoppningsvis fler kan delta. Vi hoppar över den tidiga 19.00 turren på Bodog o köra bara på Pokerstars o FTP idag.

Kl 23.00 är det en double stack 24+2 PL Texas 6 handed på FTP. Stud 20+2 Fixed 22.45 på Pokerstars. Det sista alternativet är 16.50 NLT (360 max) kl 23, registreringen för denna öppnar kl 22. Ni som vill spela och som varit med förrut säg till mig på msn vid 22 taget o ni andra som vill skicka ett PM :)

Postad

Nej, tyvärr så kan jag inte det. Hinner inte sova bort dagen imorgon. Hade vi inte bestämt att vi skulle spela tidigt runt 19-20 varje gång? Varför ska vi köra senare den här gången?

Postad
Jag sa ju till er att komma med förslag på turneringar men eftersom ingen gjorde det så slog jag ihop detta schema med lite hjälp av våra finska vän Gustaf :)

Du har ingen resultatrapportering? :D

Skulle vara roligt att se hur alla ligger till i rankingen.

Jag kommer som vanligt inte att spela bodogs turnering och inte 7CS turnering heller. De andra spelar jag :)

Postad

Dags o lira idag igen och nu är vi tillbaka på en mer mänskig tid vid 20.00. I söndags var vi bara 3 tappra själar som spelade så vi valde att bara en turre skulle räknas så det blev som en mellanomgång. Jag var den enda som lyckades få poäng då jag kom 12a i FTPs PL 6 handed turre.

Idag blir det double stacken 24+2 TNL på FTP kl 20.00 och deras PL 24+2 20.55 som kommer att spelas. Kom med o spela :)

Som alternativ turre kan man även välja att spela en 20+2 HU turre på stars som börjar 20.15. Så två av dessa tre turrar spelas av de som vill delta :)

• 2 weeks later...
Postad

Är det något på g inom närmaste tiden eller ligger projektet i dvala?

IRC-kanal är faktiskt att föredra äverför min del även om MSN kan fungera parallelt med den.

Kan hjälpa med att fixa å duna det, bör inte ta många minuter & kan även användas till annat forumbruk. (blir lite mindre OT här för min del iaf då :))