Gå till innehåll

Sommarliga i MTTs 10-30$s?


FordPrefect

Recommended Posts

Hej!

 

Jag tycker det är väldigt peppande med att spela olika rakningturneringar och sådant och därför tycker jag det vore intressant att skapa en liten liga för MTTs med några andra MTT rävar. Jag tänkte mig MTTs med inköp upp till 30$ och att man väljer en viss dag i veckan eller två där en av deltagarna väljer en turnering som alla spelar och så har man ett poängsystem som i en liga. Finns det några som skulle vara sugna på detta, skulle isf ha allt snack o sånt via msn :)

 

Kom gärna med förslag på hur detta kan göras på ett schysst sätt som får det att bli riktigt skoj!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förslag: Spel på flera olika (affe)sajter. Alla tycker inte att fixa nya pokerkonton är kul bara för några turneringars skull.

Också olika spelform såsom PLO, PLT, NLT 6-handed och HU-turnering; kanske t.om en FL-turnering. Åtmintone en PLO & en NLT med rebuy.

 

Alla såklart med bra struktur och mycket chips så att det går att slaska lite i början. En del forumiter tycker om turbos så ett eller två sådana bör få plats.

 

Inköpet kan väl variera mellan 5-50 eller 10-50+.

Några av oss vill inte ofra 20-30$ till en turnering och för några blir litet inköp lite av slöseri med tid.

 

Eftersom forumets nuvarande rankingsystem tar hänsyn till storleken av inköpet och antalet spelare blir det ganska rättvist även om inte kan/vill spela på alla.

 

Tidigare har det varit rätt bra extrapriser i varje turnering men de kan vara svåra att ordna men lite extra till hela rankingligans 3-10 första kanke går att fixa.

 

Det kanske går att koka ihop en lagom smaklig soppa av det här + lite till kryddor? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag tror fordprefect menade var att vi t.ex. reggar oss på Prima, Stars och säg FullTilt!

 

Så får en av oss välja en turnering att spela en dag varje vecka.

T.ex. 40k på prima, 10k på stars, och något liknande på Full Tilt.

Vilket låter riktigt kul.

 

Det är nästan roligare än om man spelar en turnering med bara forumiter. Prispoolen blir mycket större. Man får spela mer poker och så :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag tror fordprefect menade var att vi t.ex. reggar oss på Prima, Stars och säg FullTilt!

 

Svinto har helt rätt, tanken är att vi samtidigt ska kunna spela mot massa fisk o inte bara mot pf-rävar :)

 

Jag var nog aningen dimmig när jag skrev mitt senaste utan att helt förstått innebörden av vad jag läste.

 

Enklare att ordna om vi bara väljer någon som alla har tillgång till.

Tankar genom olika turneringar är dock detsamma utom att vi får komma överens/rösta om vilka om några det blir.

Alla utom mig kanske föredrar Hold'Em-turneringar.

 

Alla sajter utom Pacific & Party passar för mig.

Kanske kan skippa Simba med; inte mycket fisk & ok turneringar där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Jag är jättepå. Om det är turneringar på B2B, Prima, Stars och Tilt.. :]

 

Sen får någon jättegärna lära mig hur man spelar ordentligt :] Känns som jag bara väntar på korten. Och restealar sällan..

Höj ofta preflop i senare positioner när avg stackarna är på runt 20-40bb. När folk tar floppar så spelar du ut i princip varje gång. Ge mycket action så får du mycket action när du väl har en hand. Bara för att du höjer upp och cbettar betyder inte det att du måste dra på en three-barrel bluff heller. Låga höjningar med låga cbets är nice.

 

Resteals gör man väl oftast inte med rags. Det kan vara en hand som A6s eller KTo. Det man alltid måste tänka på är hur stor chans det är att Fi är på en steal och hur stor chans det är att han kan lägga en marginell hand, eller ja sin hand överhuvudtaget. Jag gör nog aldrig resteals om Fi har under 12-13bb i stacken. Då ska de andra stackarna vara väldigt grunda. I så fall låter jag hellre Fi ta vid blindsteals oftast och försöker stjäla själv senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj ofta preflop i senare positioner när avg stackarna är på runt 20-40bb. När folk tar floppar så spelar du ut i princip varje gång. Ge mycket action så får du mycket action när du väl har en hand. Bara för att du höjer upp och cbettar betyder inte det att du måste dra på en three-barrel bluff heller. Låga höjningar med låga cbets är nice.

 

Resteals gör man väl oftast inte med rags. Det kan vara en hand som A6s eller KTo. Det man alltid måste tänka på är hur stor chans det är att Fi är på en steal och hur stor chans det är att han kan lägga en marginell hand, eller ja sin hand överhuvudtaget. Jag gör nog aldrig resteals om Fi har under 12-13bb i stacken. Då ska de andra stackarna vara väldigt grunda. I så fall låter jag hellre Fi ta vid blindsteals oftast och försöker stjäla själv senare.

 

Tack för tipsen. Jag försöker ju göra detta. Men ibland när man inte har mellan 20-40xBB Så är de ganska jobbigt. Då måste man ju sitta och vänta på sina kort typ. Men får pröva lyckan i 250k idag då :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär nu är Juli här och det vore skoj o dra igång denna. Alla som vill vara med kan ju skicka ett PM till mig så jag vet :)...Tänkte att vi kan lira först o främst på pokerstars då det är en site jag antar alla är reggade på o så :)...

 

10 turneringar är väl lagom att köra och det nu under Juli, om nån vet nått bra rankingsystem man kan använda så säg gärna till. Om folk PMar så fort som möjligt så kan vi dra igång tidigt denna vecka :)...Kan hålla kontakt via msn så att vi där gemensamt kan bestämma regler o sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nä, ganska vanligt förekommande missförstånd att trash suiteds e bättre än kungar eller ess mot calling ranges. skit i korten och se på situation e mitt tips.

 

hur går det med den här ligan då? ja har paus från det här skitspelet men lite såna här grejer måste man ju få spela...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore skoj att kunna dra igång denna idag under dagen om det finns folk som är intresserade, säg då till så fort som möjligt :)...

 

Pokerstars och Fulltilt kommer gälla som sidor :)

 

Poängsystemet som gäller är samma som pokerstars använder vid sin leaderboard. Förhoppningsvis blir vi iaf mellan 5-10 spelare så säg gärna till så fort som möjligt.

 

Tänkte att alla som är med väljer kanske 2 MTTs var som vi har med i ligan och man får ta bort sina 2 sämsta resultat vilken innebär att man kan skippa två turneringar om man inte har tid eller så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...