Gå till innehåll

dr_kvist downswinganalys NL50 2tbl SH


dr_kvist

Recommended Posts

Tjena!

 

Har haft en ganska tuff period bakom mig rent pokermässigt och har därför gjort en video nu som jag kan hoppas jag kan få bra feed-back på. Tyvärr blev det inte sådär jättemånga intressanta situationer, men jag tar också gärna kritik på standardsituationer och hur jag analyserar när jag snackar.

 

Typ 35 minuter in undrar jag va fan en kille håller på med när han säger sig folda överpar. Jag fick för mig att brädan va T hög - då den i själva verket var 4 hög får jag ta tillbaka den kritiken :lol:.

 

Filmen funkade inte för mig i VLC mediaplayer men väl i Windowsmediaplayer. Vet inte om jag gjort nått fel med camtasia, det får ni också gärna kommentera.

 

 

http://www.megaupload.com/?d=5CHFQ0AV

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, vad ska man säga...... Inte allt för många svåra situationer ;-)

 

Tycker du spelar bra poker genom hela filmen.

 

Enda jag reagera lite på var när du limpa in med Ax på SB, Ess med dålig kicker är ren skit i SB så dom tycker jag du kan folda.

 

Sen med 56 :d: så är nog alla alternativ OK, oftast foldar jag nog direkt preflop men om FI har spelat på något speciellt sätt så kan båda syn och 3-bet vara rätt. Som spelat så får du ju ganska bra odds att syna den andra killens 3-bet så det är väl syn som gäller där.

 

Sen 3-betten med AJoff gillar jag inte riktigt eftersom han som raisar UTG är så tight. Nu visade det ju sig att han var sjukt tight och kunde folda överpar så då kanske det är ok trots allt.

 

 

Som du spelade i filmen så kan jag inte tänka mig att downswingen beror på något annat än otur/otajming/tilt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12.30. KK. Tycker du ska ta och check-syna turn istället för att "sälja" dig själv med att beta. Får du ett omslag så måste du i praktiken vika och en bra motståndare vet det och höjer med ex 77 vilket är en hand du tar. När du betar turn så lyckas du bara få en sämre hand att vika. Ta en check-syn, omvärdera river. Det är inte många som har stake att beta turn och river tom när motståndaren visar att han har en hand vilket oftast leder till c/c på river.

 

 

20.15. A4. Enkel syn på flop. På turn skulle jag nog vika. Du har 3.5:1 i pottodds vilket inte är tillräckligt men samtidigt inte så illa. Tveksamt dock om du har implicita ifall du skulle sätta stegen. Ligger lite färgdrag och högre stegdrag ute så skulle du sätta din hand så är det inte säkert att du har nöten heller.

 

24.14. 56s. Inte jättefel att ta en syn i position där men jag tror att om du ska spela handen så är trebet att föredra. Dels ger du inte fi som inte har agerat möjlighet att squeeze-playa, dels tar du kommando i potten direkt och kan oftast ta ner den med ett CB. Träffar du fel så är det ju alltid enkelt att vika en sådan hand om fi skulle visa styrka. Enkel syn pre med dom oddsen så som handen utspelar sig.

 

35.00. AJs. Rätt solklart squeezeplay där i vanliga fall men frågan är om det är värt att göra det på detta bord eftersom du själv har en lös image och de övriga är rocks. Jag hade faktiskt vikt handen pre - fast nu gick det ju vägen.

 

 

Rent i allmänhet tycker jag att du spelar bra poker. Fortsätt så vänder det. Alla har downswings. Ang. videon så var den kanske lite för lång, ca 30min är lagom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för responsen!

 

Angående KK så ville jag väl just undvika svåra situationer och det var därför jag bettade. Klart det kan öppna för att 77ish höjer mig och jag hamnar i bekymmer, men jag tror jag öppnar bra mycket mer för det med en check. Antar att du (jozoa) förespråkar check.syn på både turn och river då? Turn bettet är ju ganska lätt att syna men om han bettar pott igen på river? Jag tror som sagt man snarare skyddar sig mot bluffar genom att betta än tvärtom. Tar dock gärna fler synpunkter =)

 

56s handen var väl lite marginell som sagt. Tror, som nån annan sa att alla alternativ kan vara OK. Hade jag spelat ett tag med spelaren som PFR och han var hyffsat agressiv hade jag gärna tre-bettat. Nu var jag ganska ny på bordet och visste inte så mkt så kanske vore fold att föredra egentligen...

 

AJ handen håller jag med, den kanske man borde folda pre. Syn gillar jag inte alls iallafall. Nu valde jag att 3-betta, men var fullt beredd att släppa om jag hade fått träff på A och mothugg t.ex. Det är ju så mkt roligare att 3-betta än att folda =) (kan vara mitt stora problem ;))

 

Ja jag spelade in den i xvid. DivX fanns inte som alternativ för mig när jag skulle spela in.... Berätta gärna hur man gör.

 

Tar gärna fler kommentarer! Ska försöka spela in en film där jag hamnar i lite svårare situationer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Angående KK så ville jag väl just undvika svåra situationer och det var därför jag bettade. Klart det kan öppna för att 77ish höjer mig och jag hamnar i bekymmer, men jag tror jag öppnar bra mycket mer för det med en check. Antar att du (jozoa) förespråkar check.syn på både turn och river då? Turn bettet är ju ganska lätt att syna men om han bettar pott igen på river? Jag tror som sagt man snarare skyddar sig mot bluffar genom att betta än tvärtom. Tar dock gärna fler synpunkter =)

 

Grejen är att du skyddar dig inte mot bluff genom att beta ut eftersom du måste vika alla höjningar och, nu kommer jag inte riktigt ihåg, men runt pottbet med två damar på brädan reppar inte trissen. Jag tycker inte att beta ut är fel, men jag föredrar att check-syna turn. River är check-syn eller check-fold beroende motståndare och hur stort betet är - dock oftast check-syn eftersom vi vill inducerar fi till att bluffa. Checkar fi bakom på turn så slänger vi iväg ett litet värdebet på river och DÅ får du väldigt ofta syn av, säg 77 vilket du annars troligtvis hade skrämt bort på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen är att du skyddar dig inte mot bluff genom att beta ut eftersom du måste vika alla höjningar och, nu kommer jag inte riktigt ihåg, men runt pottbet med två damar på brädan reppar inte trissen. Jag tycker inte att beta ut är fel, men jag föredrar att check-syna turn. River är check-syn eller check-fold beroende motståndare och hur stort betet är - dock oftast check-syn eftersom vi vill inducerar fi till att bluffa. Checkar fi bakom på turn så slänger vi iväg ett litet värdebet på river och DÅ får du väldigt ofta syn av, säg 77 vilket du annars troligtvis hade skrämt bort på turn.

 

I see your point =) Ska tänka på det nästa gång

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fasen laddar man ner filen?....måste man vara medlem på megaupload?...ser din fil på sidan men det är liksom ingen länk?

 

 

1 klicka på länken som finns på denna sidan.. då kommer du till megaupload.

 

2 uppe till höger om texten megaupload ska det stå tre bokstäver.. skriv de i rutan till höger om bokstäverna, vänster om downloadknappen. Klicka sedan lungt på download och vänta lite...

 

3 En ny sida laddas. vänta 45 sekunder...

 

4 Nu har du två val.. antingen klickar du på Premium Download, vilket man antagligen måste vara registrerad för att kunna ladda ner med...eller som oss vanliga dödliga, free download. Så.. klicka på Free download nu då.. ;-)

 

5 Sådär.. välj spara och låt den ladda ner! (glöm inte att titta på den)

 

:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 klicka på länken som finns på denna sidan.. då kommer du till megaupload.

 

2 uppe till höger om texten megaupload ska det stå tre bokstäver.. skriv de i rutan till höger om bokstäverna, vänster om downloadknappen. Klicka sedan lungt på download och vänta lite...

 

3 En ny sida laddas. vänta 45 sekunder...

 

4 Nu har du två val.. antingen klickar du på Premium Download, vilket man antagligen måste vara registrerad för att kunna ladda ner med...eller som oss vanliga dödliga, free download. Så.. klicka på Free download nu då.. ;-)

 

5 Sådär.. välj spara och låt den ladda ner! (glöm inte att titta på den)

 

:-)

 

Tack:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...