Gå till innehåll

jellos dagbok.

jello

Recommended Posts

• Svars 457
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Räkna lite på hur din betdistro ser ut om du 3-betar ända ned till K4s och sen pangar 90% på flopp. Du kommer vika väldans massa händer mot omslag isf.

Och som bonus så gör ju betshove med alla par att du kan semibluffa alla ess!

Som Nidson säger är ju inte K4s precis normalfallet att jag 3-betar. Mot den här göken gjorde jag dock gärna det som den exploateringsråtta jag är.

Sen är jag för nittig för att betshova alla par :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är +$99 854 den här månaden. tilt :(

så går det när man förlorar såna här!

Seat 1: klorinho1 ($13,184.00 in chips)

Seat 3: hero ($6,825.00 in chips) DEALER

Seat 5: tommisk8taboi ($2,020.00 in chips)

Seat 6: Gumpy ($4,000.00 in chips)

Seat 8: igor44 ($6,545.00 in chips)

Seat 10: duddeldosaren ($6,911.00 in chips)

tommisk8taboi: Post SB $25.00

Gumpy: Post BB $50.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to hero 3 of SpadesAce of Diamonds

Dealt to Gumpy King of DiamondsKing of Spades

igor44: Fold

duddeldosaren: Fold

klorinho1: Fold

hero: Raise $200.00

tommisk8taboi: Fold

Gumpy: Call $150.00

*** FLOP *** Ace of Hearts4 of Spades3 of Clubs

Gumpy: Check

hero: Bet $350.00

Gumpy: Call $350.00

*** TURN *** 3 of Hearts

Gumpy: Check

hero: Bet $850.00

Gumpy: Call $850.00

*** RIVER *** King of Hearts

Gumpy: Bet $2,600.00

hero: Call $2,600.00

*** SUMMARY ***

Total pot $8,020.00 Rake $5.00

Gumpy: wins $8,020.00

Han synar pott bet när han vet att han har slagen? haha, vad dåligt spelat av FI.

Länk till kommentar

Som Nidson säger är ju inte K4s precis normalfallet att jag 3-betar. Mot den här göken gjorde jag dock gärna det som den exploateringsråtta jag är.
Vad är det för spelstil du försöker exploatera genom att 3-beta brett preflopp, cb:a jätteofta, folda jättedel av HD:n mot omslag och syna en gång mot syn?

Hade han vikt för stora delar av sin flopp-hd så hade ju pfr och cb:n varit tydliga varför, men inte alls att du väljer att syna turn. Inte heller varför du blir extra rädd för stegkorten på turn.

Om det istället att han höjer flopp för sällan, men fortfarande synar ofta, så blir ju pangpang med många händer betydligt mindre attraktivt över huvud taget, eftersom det ju då leder till att du väldigt ofta kommer sitta på turn i en jättepott med skithänder.

Inkonsistesen verkar mest vara att du tycker att K4 är värt ett bet på turn, oförbättrad, samt att du också verkar ge honom en hel del stegdrag.

Länk till kommentar

Vad är det för spelstil du försöker exploatera genom att 3-beta brett preflopp, cb:a jätteofta, folda jättedel av HD:n mot omslag och syna en gång mot syn?

En som är station post (hur vilt han spelade pre var jag inte medveten om före den här handen; jag utgick helt enkelt ifrån att en vid 3-betsrange var att föredra och hade hursomhelst inte mycket emot att hamna hu med honom och med den här handen är ju 3-bet miiiiiiil bättre än syn) Med andra ord skulle en höjning från honom på flopp indikera stor styrka, sjukt mycket större än en eventuell bet på turn.

Hade han vikt för stora delar av sin flopp-hd så hade ju pfr och cb:n varit tydliga varför, men inte alls att du väljer att syna turn. Inte heller varför du blir extra rädd för stegkorten på turn.

Är rätt givet att många A ingår i hans hd, varför jag då är slagen både ifall en 5a och ett A faller (även om A "bara" parar honom)

Om det istället att han höjer flopp för sällan, men fortfarande synar ofta, så blir ju pangpang med många händer betydligt mindre attraktivt över huvud taget, eftersom det ju då leder till att du väldigt ofta kommer sitta på turn i en jättepott med skithänder.

Precis.

Inkonsistesen verkar mest vara att du tycker att K4 är värt ett bet på turn, oförbättrad, samt att du också verkar ge honom en hel del stegdrag.

Måste vara väldigt exploaterbart ifall jag folda andraparet på turn varje gång. Vad det gäller att jag skulle ge honom många stegdrag så har jag redan bemött det :)

Sen är ju iofs facit, trots potten ifråga, att jag inte borde ha 3-betat K4s mot honom.

Länk till kommentar

+23k idag, låg 10k back som värst.

Lirade en kille hu och vann i runda slängar 30k, dominerade honom ganska kraftigt och de två gångerna jag ändå fick in smeten och var bakom så drog jag ut. Inte så svårt att vinna då. Drog mig tillbaka efter nån timme dock. jag är inte helt bekväm med svängningarna på NL5000 HU än.

+147k för månaden nu, blir bara sjukare och sjukare

Länk till kommentar

+24k idag.

Det är helt sanslöst vilken KÄNSLA jag har för spelet nu och hur bra mina READS samt min TAJMING är. Åkte på några händer som där jag blev rätt hårt utdragen också, så mitt mentala plus är lite högre än det faktiska. Men det kan jag leva med för jag tiltar aldrig. Håller mig alltid lugn när fisken drar ut mig när vi är all-in för jag vet ju att jag har spelat rätt då! /jello

Stay tuned!

Länk till kommentar

+24k idag.

Det är helt sanslöst vilken KÄNSLA jag har för spelet nu och hur bra mina READS samt min TAJMING är. Åkte på några händer som där jag blev rätt hårt utdragen också, så mitt mentala plus är lite högre än det faktiska. Men det kan jag leva med för jag tiltar aldrig. Håller mig alltid lugn när fisken drar ut mig när vi är all-in för jag vet ju att jag har spelat rätt då! /jello

posta händer geniet så vi dödliga kan lära oss nåt

Länk till kommentar

+24k idag.

Stay tuned!

Ska du inte önska mig lycka till? Blir lite ledsen när du är egoistisk och inte gör det...:cry:

Jag vill inte att du ska bli ledsen, för du ska veta att du är min idol i vilket fall!!!!!! :h:

Länk till kommentar

Seat 3: hero ($19,871.00 in chips)

Seat 8: fi ($6,734.00 in chips) DEALER

fi: Post SB $25.00

hero: Post BB $50.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to fi [K:d: Q:s:]

Dealt to hero [A:c: 4:c:]

fi: Raise $150.00

hero: Raise $500.00

fi: Call $375.00