Gå till innehåll

Air Con (jag dör av värme)


heltok

Recommended Posts

Så sjukt jävla varmt nu. Går knappt att vara ute/inne. Måste åtgärdas. Tänkte köpa en portabel Air Con. Har kollat runt och hittat denna:

http://surl.se/bfod

 

mpa9kwrn_nm.jpg

 

Slår nog till på den imon. Om ni inte har något bättre förslag. Ska finnas i lager i Göteborg någonstans, alternativt har extremt kort leveranstid. pris 0-10000kr. Viktigast är att den är tyst och funktionell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 63
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Haha oj vad jag känner mig otrendig nu som kör med vanlig hederlig takfläkt, nåja just nu är den inte ens igång, den är för dammig och det är för varmt för att städa av den.

 

Nåväl tycker iaf du gör rätt som investerar i en sån där manick, det är trots allt helvetes varmt nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men lägg av, det är ju bara mysigt varmt. Heltok, du har ju bott i Thailand och borde kunna tåla ett par plusgrader...

 

Värme är ju underbart. En av de skönaste sakerna som finns är när man kliver av ett flygplan när det är 40 grader utomhus. Värme strålar från landningsbanan och träffar en som en mur av hetta. Då snackar vi skönt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som bra idé. Länder utan AC i alla hus känns ju så väldigt ocivilserad efter att man rest ett tag.

 

Tror iofs att en viktig faktor är strömkostnad om man betalar det själv. Misstänker att det överstiger kostnaden för själva apparaten rätt fort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men lägg av, det är ju bara mysigt varmt. Heltok, du har ju bott i Thailand och borde kunna tåla ett par plusgrader...

 

Värme är ju underbart. En av de skönaste sakerna som finns är när man kliver av ett flygplan när det är 40 grader utomhus. Värme strålar från landningsbanan och träffar en som en mur av hetta. Då snackar vi skönt!

 

Mmm värmen är verkligen underbar, det är så underbart att stå i kassan på ica när svettpärlorna sakta rinner ner för ens panna, att gå ute med stora lökringar under armarna är också härligt.

 

Tack gode gud för värmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta en sväng förbi Media markt och kolla.. Vi har rätt mycket AC prylar.

 

hittar ingen katalog. har ni många portabla AC som är tysta? orka åka dit i värmen, dör ju på vägen dit.

 

Rusta har riktigt billiga maskiner, typ 3-4k som tydligen ska funka riktigt bra. Sen hur kvalitén är vet jag ej. Tror inte man kan ställa gradantalet på de billigare heller. Bra alternativ hur som helst.

 

även portabla? hittar inget på deras hemsida:

http://www.rusta.se/category.asp?kategori=V%E4rmepumpar/AC%20Vitvaror%20%26%20V%E4rmepumpar&c=289&sc=289

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra köp den och skriv sedan en utvärdering efter du provat den några dagar så att jag inte köper grisen i säcken ;) Har tänkt köpt exakt den nu länkar till längst upp ett bra tag men har inte blivit av. Är helt klart EV+. Nån som vet hur många watt en sån maskin ligger på under användning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hittar ingen katalog. har ni många portabla AC som är tysta? orka åka dit i värmen, dör ju på vägen dit.

 

Finns ingen katalog på nätet tyvärr.. Sen jobbar jag inte på den våningen men vi ska ha marknadens bredaste utbud, hittar du inte det där så är det illa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hittar ingen katalog. har ni många portabla AC som är tysta? orka åka dit i värmen, dör ju på vägen dit.

 

 

 

även portabla? hittar inget på deras hemsida:

http://www.rusta.se/category.asp?kategori=V%E4rmepumpar/AC%20Vitvaror%20%26%20V%E4rmepumpar&c=289&sc=289

 

AC'n via elgiganten går väl inte heller att beställas via internet? Tyckte det stog så i länken...

 

Antar att de inte är portabla. Men vad är skillnaden? Kräver icke portabel någon fast montering eller liknabnde?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är också ute efter något som kan kyla ner hemmet innan jag tuppar av helt och hållet. Man tycker ju att det borde finnas några kundrecensioner på pricerunner men jag hittade ingenting. Ifall någon kände till en tyst och effektiv AC skulle det vara guld värt (dessutom sommargrinden vara räddad!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar om den här är något att ha, finns på http://www.jula.se

 

416029bsp7.jpg

Kompakt och portabel luftkonditionering med tank för kondensvatten och luftfilter. Komplett med slang för frånluft (Ø 120 mm) 1,5 m. Låg ljudnivå och hjul för att enkel transport. Mekanisk timer 1-8 timmar och elektronisk timer 1-12 timmar. Kylkapacitet 2491 W, 8500 btu/tim. Avfuktningskapacitet (kondensvatten) 1,2 l/h. Förbrukning 830 W / 3,7 A. Luftflöde: 350 m3/h. Arbetstemperaturområde 18-32°. Kylmedia: R410a. Vikt: 30 kg. BxHxD 400x750x390 mm. 230V. Pris: 3 295 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...