kattkroken Postad 6 Juni , 2007 Rapport Share Postad 6 Juni , 2007 Hur går man tillväga som pokerspelare om man önskar ett lån i storleken 150-200k kr ? Jag vill inte ha någon som går i borgen. Nolltaxeringen är ett faktum. Någon bankperson borde det finnas där ute som har lite insikt i poker. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kimmo Postad 6 Juni , 2007 Rapport Share Postad 6 Juni , 2007 Ring och kolla: http://www.bluestep.se Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 6 Juni , 2007 Rapport Share Postad 6 Juni , 2007 vad skall du ha pengana till? När det rör sig om så "lite" pengar så går det att låna pengar relativt lätt, allt beroende på vad du skall ha dem till. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MaybePirog Postad 6 Juni , 2007 Rapport Share Postad 6 Juni , 2007 Är det en ny rulle eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kattkroken Postad 6 Juni , 2007 Författare Rapport Share Postad 6 Juni , 2007 jag tänker köpa en bil, inte så sugen på att betala den summan cash.. hade varit roligt om det va till en ny rulle, då kan jag förstå om ingen vill låna ut pengar jag får helt enkelt slå mig ner på de lokala kontoren och hoppas att banktjänstemannen är en hängiven pokerspelare:-D Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pokershark Postad 6 Juni , 2007 Rapport Share Postad 6 Juni , 2007 Du är pokerspelare ffs! Köp bilen kontant och har du inte råd så köp en billigare bil! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vetgirig Postad 6 Juni , 2007 Rapport Share Postad 6 Juni , 2007 Att äga en bil är rätt dyrt. Om du inte har råd att själv betala för bilen så kommer du finna få som är villiga att låna dig pengarna för att köpa en ny bil. Det finns många begagnade bilar för en överkomlig penning. Vinn de pengarna på poker. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
maskineri Postad 6 Juni , 2007 Rapport Share Postad 6 Juni , 2007 att nöta av ett lån i flera år på något som ständigt sjunker i värde är faktiskt inte kul. speciellt om man som du verkar vara god för att kunna lägga ut för bilen cash? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
calculator2 Postad 6 Juni , 2007 Rapport Share Postad 6 Juni , 2007 har du bra kontakt med din bank ska det nog inte vara några problem. Beror ju förstås på hur dyr bil du vill ha också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Doggybag Postad 6 Juni , 2007 Rapport Share Postad 6 Juni , 2007 150-200K blir tufft utan säkerhet och nolltaxering såvida du inte har en fet bankrulle på din bank här i svedala och inte på Malta. Men som ovan redan varit inne på så kanske du borde köpa den kontant om du nu har stålars. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sotomayor Postad 7 Juni , 2007 Rapport Share Postad 7 Juni , 2007 Låter helkört för dig. Möjligen om du kan deponera samma summa som du lånar i en obligation (el. dyl) med väldigt lång löptid. Men om du kunde det, ja, då hade du väl kanske inte behövt låna? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Swede Postad 7 Juni , 2007 Rapport Share Postad 7 Juni , 2007 Man är fan inget pokerproffs om man inte kan gå in hos bilhandlarn och betala för bilen kontakt med tjugolappar i ICA-kassar. Seriöst. Inte heller ekonomiskt försvarbart att ta banklån för att köpa en bil. Du får snällt köpa begagnat kontant, eller åka kollektivtrafik, tills du har börjat tjäna riktiga pengar på pokern. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kattkroken Postad 7 Juni , 2007 Författare Rapport Share Postad 7 Juni , 2007 antingen köper jag bilen kontant eller så hyr jag en över sommaren. någon som vet någon bilhandlare eller privat som hyr ut cabriolets månadsvis? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rocksven Postad 7 Juni , 2007 Rapport Share Postad 7 Juni , 2007 Givetvis kommer inte en bank ge dig ett lån på de summorna utan borgensman eller fast inkomst. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kimmo Postad 7 Juni , 2007 Rapport Share Postad 7 Juni , 2007 Inte heller ekonomiskt försvarbart att ta banklån för att köpa en bil. Varför inte? Beror väl på situationen, jag har lån för min bil, vad är felet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tinusen Postad 7 Juni , 2007 Rapport Share Postad 7 Juni , 2007 kan säga att de flesta bankerna är stenhårda med lån m.m särskilt om du ej har fast jobb tror ej de godtar att du är pokerspelande då det inte är ngn garanterad inkomst, folk med provanställning får ju inte ens lån. jag har fast jobb o bra inkomst men jag fick ej låna till mitt hus själv som kostade 470 000 och skulle innebära mycket billigare boendekostnad än vad jag hade innan men testa ja typ bluestep o såna men räkna med att de kan ge dig en mycket högre ränta än andra banker Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vetgirig Postad 7 Juni , 2007 Rapport Share Postad 7 Juni , 2007 Varför inte? Beror väl på situationen, jag har lån för min bil, vad är felet? Om man är pokerspelare så behöver man ingen bil för sin inkomst skull. Är man jobbare så kan man behöva en bil för att ta sig till och från arbetet. För en pokerspelare är en bil en ren lyxvara. Att låna för att köpa en lyxvara är definitivt EV-. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts