Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har inga stats mot denna. Det är första gången vi möts och vi har spelat cirka 40 giv bara. Handen innan denna så höjde han pre och jag checkraisade honom på floppen och han kastade, men det är allt jag sett av FI.

Hold'em NL ($1/$2)

Table "Itsnotsobad" Seat 2 is the button.

Seat 1: ThunderP ($244.50 in chips)

Seat 2: JayPiddi ($214.40 in chips)

Seat 3: GreenCap ($188 in chips)

Seat 4: plonk ($206 in chips)

Seat 5: Inviter ($126.80 in chips)

Seat 6: Belmans ($193.97 in chips)

GreenCap: posts small blind $1

plonk: posts big blind $2

dealt to GreenCap :Qs::Qd:

Inviter: folds

Belmans: raises to $8

ThunderP: folds

JayPiddi: folds

GreenCap: raises to $24

plonk: folds

Belmans: calls $16

----- FLOP ----- :9c::8s::2c:

GreenCap: bets $46

Belmans: raises to $169.97 and is all-in

Vad gör jag här? Syn eller fold? Tror väl inte att fi sitter på AA/KK här generellt då han inte höjde igen pre. Triss? Det är ju en stor bet som kanske är designad så för att han inte vill ha syn vilket talar mot triss, men, det är ju å andra sidan inte mycket att orda om ifall han betar och jag synar. Då är det ju så lite kvar att pengarna kommer åka in ändå så triss kanske är fullt rimligt iaf. Vad gör ni här?

Postad

Han kommer typ aldrig ha set här ni är inte tillräckligt djupa för att han ska kunna ha synat pre för setvärde. AA/KK kommer han däremot ha en hel del här.

JJ/TT spelar han inte såhär om han inte är idiot så rimliga händer vi slår här bör vara starkt viktade åt AK/AQ. Jag får direkt en dålig känsla av hans mönster och det skriker AA/KK men man mot de flesta FI:s tar jag synen. Mot en 15/12 regular kastar jag.

Postad

Folda. Du har inga närmare reads på Fi. Att han inte reraisade pre behöver inte alls innebära att han inte har K,K eller A,A. Det är tvärtom ett ganska vanligt scenario med endast två spelare.