Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Första gången jag spelar mot FI. Han har spelat ganska passivt mot mig, inte varit speciellt tricky mot varken mig eller övriga. Vi har haft en pott mot varandra som gått till SD innan där han bluffar river med A-hög och jag synar ner med sämre A-hög.

Jag har höjt mkt pre, bettat i princip alla drag. MEN jag har inte 3-bettat mkt pre.

Fram till river är det ganska standard, men hur gör vi sen?

** Game ID 763680486 starting - 2007-06-04 02:39:57

** Silver Ghost [Hold 'em] (5.00|10.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- StephenLes sitting in seat 2 with $902.72 [Dealer]

- solitary_man sitting in seat 3 with $1443.00

- KraxTheCrow sitting in seat 4 with $2489.50

- SMACKGIRL sitting in seat 5 with $1071.00

- natta sitting in seat 6 with $2505.75

solitary_man posted the small blind - $5.00

KraxTheCrow posted the big blind - $10.00

** Dealing card to KraxTheCrow: King of Diamonds, King of Clubs

SMACKGIRL folded

natta raised - $40.00

StephenLes folded

solitary_man folded

KraxTheCrow raised - $130.00

natta called - $130.00

** Dealing the flop: 5 of Spades, 4 of Diamonds, 2 of Clubs

KraxTheCrow bet - $205.00

natta called - $205.00

** Dealing the turn: 8 of Diamonds

KraxTheCrow bet - $490.00

natta called - $490.00

** Dealing the river: 8 of Clubs

KraxTheCrow ?????

Har ganska exakt ett psb kvar på river

Postad

Där finns väl bara allin eller? Har han AA så har han.

Nåt med en åtta i borde han ju inte ha.

Det borde ju vara mer värde att beta sig allin än syna en allin. Han checkar nog QQ och JJ bakom men synar dom ibland.

Postad

frågan är väl inte riverspelet egentligen...

om du tänker syna om han ställer är dte ju bättre att ställa själv iaf.

tveksamt att han synar ner 250bb med QQ/JJ dock.

frågan är ävl om du inte ska checka turn?

Postad

Mosa in resten av stacken. Som de andra säger så anser jag att det är bättre att du går all in här än att syna en all in. Har han AA så är det inte så mkt att göra.. Jag sätter han på 1010-AA i det här läget, kanske 99 också. Förhopningsvis får du syn av ett lägre pp.

Postad
Du får nog bara ställa in å hoppas att handen är bra.

Fi är f.ö sjukt dålig, gör helt efterblivna bluffar och nedsyningar.

Han kommer typ aldrig lägga qq/jj...

Instämmer.

Postad
Vad har vi för plan då, checkraise eller checksyna ner? För vi kan ju knappast släppa om vi börjar visa svaghet redan på turn?

Ett alternativ är att checkraisa turn stort. Jag har märkt att natta har en tendens att beta pott så fort det blir checkat till honom. Med samtliga par även om brädan är A-hög t ex. Känns ändå bättre att bara trycka hela vägen imo.

Postad

Misstänkte nästan det, Betta ut på river som gäller. Alternativt en checkraise på turn.

Postar handen för att jag tycker mitt riverspel är sjukt kallt. Vilket jag också fått klart att det är :-) . Ångrar mig direkt efter min check och undrar vad fan jag håller på med. Synen hittar jag för att min read på FI säger att han borde spela tillbaka tidigare om han sitter på en bättre hand, man "vet" ju också att han inte köper ut på river.

** Dealing the river: 8 of Clubs

KraxTheCrow checked

natta bet - $1655.00

KraxTheCrow called - $1655.00

natta shows: Jack of Diamonds, Jack of Hearts

KraxTheCrow shows: King of Diamonds, King of Clubs

KraxTheCrow wins $4963.00 from the main pot

Postad
Vad har vi för plan då, checkraise eller checksyna ner? För vi kan ju knappast släppa om vi börjar visa svaghet redan på turn?

nu är ju fi dålig men om han är bra så är dte väl lättare att få in allt med bäst hand genom att checksyna ner än att själva betta hela vägen då en duktig spelare isåfall kommer visa en bättre hand i showdown?

om du varit fi här med JJ hade du väl släppt någonstans på vägen och inte stackat av över 200bb?

Postad
nu är ju fi dålig men om han är bra så är dte väl lättare att få in allt med bäst hand genom att checksyna ner än att själva betta hela vägen då en duktig spelare isåfall kommer visa en bättre hand i showdown?

om du varit fi här med JJ hade du väl släppt någonstans på vägen och inte stackat av över 200bb?

Är helt med på vad du menar, checksynar ofta ner från turn i liknande lägen. Bettar här för att jag har bettat extremt mkt under pågående session, och ofta visat upp drag.

Nej, FI's riverbet är en riktig katastrof. Sen ska det bra reads till för att få in 200bb med oträffad JJ. Speciellt om man ska värdebetta på det sättet som han gör på river.