inqy Postad 3 Juni , 2007 Rapport Postad 3 Juni , 2007 Tjoba, i en turnering hade denna handen varit lättspelad men i CG blir det lite trixigare. Texas Hold'em $2-$4 NL (Real Money), #400,671,726 Table Groningen, 31 May 2007 1:37 PM ET Seat 3: robert 17 ($767.20 in chips) Seat 4: Fi1 ($740 in chips) Seat 5: Hero ($266 in chips) Seat 6: Fi2 ($41.50 in chips) Seat 7: divine747 ($220.55 in chips) Holecards Ac Kc ANTES/BLINDS Hero posts blind ($2), Fi2 posts blind ($4). PRE-FLOP divine747 folds, robert 17 folds, Fi1 bets $15, Hero calls $13, Fi2 bets $37.50 and is all-in, Fi1 calls $26.50, Hero bets $251 and is all-in, Fi1 calls $224.50. Bordet har varit relativt agressivt med många re-raise preflop. Väldigt få har gått till showdown så jag vet inte om det delats ut stål frekvent eller om det är löst spel. När Fi1 standardraisar pre så funderar jag på syn eller re-raise. Mot bara Fi1 hade väl beslutet varit lite egalt, antingen syna för träff eller re-raisa för att plocka potten på flop. I och med att shortstacken sitter efteråt blir det lite klurigare då jag är ganska säker på att Fi2 kommer ställa. Därför tänker jag att jag synar, då Fi1 säkert kommer syna, och sedan ge mig möjlighet att trycka ut honom ur handen med en all in och förmodligen vara uppe mot en ganska medioker hand hos fi2. Så, bra eller anus. Hur skulle ni spelat AK i given situation? Citera
mgps Postad 3 Juni , 2007 Rapport Postad 3 Juni , 2007 seriöst varför spelar alla tomtar så mycket högre än de borde. det blur jus eriöst fiskigare ju högre man kommer. mycket svårspelad hand, verkligen. Citera
jackbalsam Postad 3 Juni , 2007 Rapport Postad 3 Juni , 2007 Ett tips är ju att skriva vem du är i handen. Citera
decoy Postad 3 Juni , 2007 Rapport Postad 3 Juni , 2007 :lol: Ett tips är ju att skriva vem du är i handen. Citera
inqy Postad 3 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 3 Juni , 2007 Ett mycket bra tips Visselrigen kanske man kan räkna ut det av min förklarande text, men åtgärdar naturligtvis. Citera
inqy Postad 3 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 3 Juni , 2007 seriöst varför spelar alla tomtar så mycket högre än de borde. det blur jus eriöst fiskigare ju högre man kommer. mycket svårspelad hand, verkligen. Vill du utveckla detta? Är det ironi någonstans eller tänker du på shortstacken? Eller har jag brist på självinsikt Slipper gärna gissa... Citera
jackbalsam Postad 3 Juni , 2007 Rapport Postad 3 Juni , 2007 Lite snabba tankar. Slå om direkt med AK. Nu när du synar först och den stoppar in efter shortisen så känns det väldigt mycket som ett isoleringsspel där dom höga paren kanske inte ingår (du trebettar dom antar jag). Känns jättestandard ändå. Citera
Ariados Postad 3 Juni , 2007 Rapport Postad 3 Juni , 2007 Bra spelat imo.. du fick du som du ville, shortstacken ställde, fi1 synar och du kan ställa för att isolera/vinna extra värde i och med fi1's pengar. Sen slipper du ta beslut på floppen ut ur pos i fall du skulle missa etc.. har fi1 stål är det väl bara att betala av... Citera
inqy Postad 3 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 3 Juni , 2007 Intressanta kommentarer båda två. Jag tror jag skulle spela ungefär likadant med JJ/QQ/KK för att helt enkelt ha sluppit lägga för mycket deg preflop för att sedan se överkort på brädan och slippa jobbiga beslut. Nog helt korrekt att jag med AA bara synat shortiens all in för att försöka trappa fi1. Citera
Recommended Posts