Gå till innehåll

Snack om PF.nu på Proshark..


Recommended Posts

Jag tycker att viss kritik är riktig..

 

Jag har vart medlem här sen Nusseman drog hit mig från flashback. Då, i början, tyckte jag stämningen var skön, intressanta diskussioner och trevligt folk. Nu är det inte riktigt så...

 

Jag har aldrig skrivit mycket, som ni kan se, men nu vet jag knappt om jag vågar... Man får så mycket skit om man skriver nåt "fel" eller dumt, skit av moderatorer(?), och detta är för mig mycket mycket märkligt. Finns forumet inte till för användarna, utan för moderatorerna? Ska vi inte välkomna nybörjare hit, istället för att hånskratta åt dem?

 

Bara mina 2 cent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att viss kritik är riktig..

 

Jag har vart medlem här sen Nusseman drog hit mig från flashback. Då, i början, tyckte jag stämningen var skön, intressanta diskussioner och trevligt folk. Nu är det inte riktigt så...

 

Jag har aldrig skrivit mycket, som ni kan se, men nu vet jag knappt om jag vågar... Man får så mycket skit om man skriver nåt "fel" eller dumt, skit av moderatorer(?), och detta är för mig mycket mycket märkligt. Finns forumet inte till för användarna, utan för moderatorerna? Ska vi inte välkomna nybörjare hit, istället för att hånskratta åt dem?

 

Bara mina 2 cent.

 

Hehe mkt sant.

Jag har inte vart ute efter att göra nån reklam *lol* för expekt. Jobbar inte där, har ingen koppling till expekt förutom att ja lirar där. Råkar gilla sajten o

 

fattar inte riktigt varför alla kastar Sk*t på den hela tiden.

Går man in på "sajter" och "expekt" så vill man väl snacka om expekt. antagligen gillar man den sajten man går in för o snacka om , men här verkar de va folk som Inte gillar sajten som går in o e otrevliga mot folk som vill snacka om sajten/ klienten de gillar... Weird.

 

Undrar oxå varför moderatorn (som antagligen ogillar expekt sj) "skäller ut mig" för att ja säger något gott om siten.

Personer som däremot svär m.m. åt folk och inte säger någonting alls som tillför något till diskussionen ( har inte sett kenan skriva nåt vettigt alls i någon tråd, utan bara kastat sk*it på folk osv)

Det är såna som ska "skällas ut" (han fick en liten tillsägelse) och egentligen ska de Kickas/bannas från hela forument enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Expekt har bettet sig ganska bedrövligt mot ganska många pokerspelare för inte allt så länge sedan i samband med 5000$ bonusen som de drog in. Det var bara en månad sedan och om det rör upp starka känslor är det inte alldeles konstigt då det rörde mycke pengar. (det var tyvärr inte första gången heller, men det är en helt annan diskussion)

 

Har man problem med att någon skriver saker som man tycker är olämpliga, oavsett hur många inlägg de har sedan tidigare, då trycker man på rapporteringssymbolen (triangeln) så meddelas moderatorerna omgående.

 

Det finns ingen särbehandling här som många verkar tro, det råkar dock vara så att om man skrivit 1000 inlägg och men råkat slinta med tangenten i ett fåtal i dom så är det betydligt mycke mer lätt att förlåta än om man kommer in och skriver 5-6 poster där man spyr gala, namecallar eller något annat olämpligt i hälften av dom. Det handlar om postningshistorik men därmed inte sagt att hög postningscount är någon sorts immunitet, som diskussionen ibland insinuerar.

 

Och slutligen, allt är inte så allvarligt som det ser ut...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att viss kritik är riktig..

 

Jag har vart medlem här sen Nusseman drog hit mig från flashback. Då, i början, tyckte jag stämningen var skön, intressanta diskussioner och trevligt folk. Nu är det inte riktigt så...

 

Jag har aldrig skrivit mycket, som ni kan se, men nu vet jag knappt om jag vågar... Man får så mycket skit om man skriver nåt "fel" eller dumt, skit av moderatorer(?), och detta är för mig mycket mycket märkligt. Finns forumet inte till för användarna, utan för moderatorerna? Ska vi inte välkomna nybörjare hit, istället för att hånskratta åt dem?

 

Bara mina 2 cent.

 

Det beror på att alla pokerspelare är besserwissers och därmed, knappast relaterat till moderatorerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hellre nazimoderatoer på PF än tjafspellar som Antikrist och Lapproffe på PS

 

Nu blev jag lite besviken på dig Gdaily.

Att diskutera andra forum är väl okej till en viss gräns.

Varken Antikrist eller Lapproffe kan ju svara dig om "tjafspellar" här på PF.

 

Jag har följt debatterna i ProSharks och ofta har just dessa pellar dragit igång trådar som i slutänden blivit riktigt konstruktiva. Finessen med PS har ju alltid varit att inte bara ett litet antal s.k. "avancerade skribenter" ska hålla i styrningen av åsikter.

 

Jag vill dessutom minnas att du själv var inne i en tråd på PS som handlade om förbundet och efterlyste Lapproffes åsikter i frågan.

Märklig dubbelmoral Ola.

Men det kanske blir så om man har för mycket att göra runtikring, istället för att spela poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blev jag lite besviken på dig Gdaily.

Att diskutera andra forum är väl okej till en viss gräns.

Varken Antikrist eller Lapproffe kan ju svara dig om "tjafspellar" här på PF.

 

 

...Märklig dubbelmoral Ola...

 

Läs om, läs rätt.

 

Absolut ingen dubbelmoral, jag har inte efterlyst varken Antikrists eller Lapproffes svar om detta - det var ett rent konstaterande, och den enda som kan svara på varför dom tillåtit nämnda herrar breda ut sig så mycket är Jocke Geigert. Och han finns här på forumet. Jag har heller inte diskuterat något kring prosharks, jag bara konstaterade att vi har fått kritik för vår hårda modereing av vissa. Javisst, vi modererar hårt och snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prosharks är väldigt mycket Lunarstorm, och väldigt lite poker. Här är det tvärtom.

 

Om man gillar poker, och inte har intresse av att skaffa sig "internet-kompisar" så är det PF som gäller.

 

PF är tyvär avstängt på mitt jobb. Det enda pokerforumet jag kommer åt är Prosharks. Och jag tycker verkligen det är värdelöst.

 

Jag menar hur många inlägg handlar om pokerstrategier och dyligt? Kanske 1%. Resten är IMO "off topic".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller med baloobas där...

 

lite lunarstorm community över det, har rss stream från PS på min portal, men väldigt sällan man ser nåt intressant och poker relaterat i 10 senaste. Ofta är över hälften nåt helt annat än poker, med nå skrikiga intet sägande rubriker.

Visst är de off topic här med, men de e iaf i egen tråd undangömt o inte ploppar upp i 10 senaste

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs om, läs rätt.

 

Absolut ingen dubbelmoral, jag har inte efterlyst varken Antikrists eller Lapproffes svar om detta - det var ett rent konstaterande, och den enda som kan svara på varför dom tillåtit nämnda herrar breda ut sig så mycket är Jocke Geigert. Och han finns här på forumet. Jag har heller inte diskuterat något kring prosharks, jag bara konstaterade att vi har fått kritik för vår hårda modereing av vissa. Javisst, vi modererar hårt och snabbt.

 

OK. Jag köper det.

Fast lite trist tycker jag att det är att du låter stolt över den hårda och snabba modereringen, men det har jag ju inget med att göra.

Keep up the good work, alla avancerade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att kalla modereringen hård är i mitt tycke överdrivet, vanligen försöker vi sköta modereringen på ett proffesionellt, sakligt och trevligt sätt. Om det sker annorlunda är det ofta reklam, spam eller annan "skit" inblandad där postaren inte tagit sig tid att ens snegla på reglerna för forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Historiskt har det väl varit en del fall där bans utdelats av mods pga personliga skäl. Istället för att granska saker och ting objektivt ovanför debatten har moderatorn varit i debatten och gjort personlig sak av det hela.

 

I övrigt tycker jag det är riktigt bra. Snabba med att stoppa spammare, fixar god struktur, låser trådar, delar av etc... riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Historiskt har det väl varit en del fall där bans utdelats av mods pga personliga skäl. Istället för att granska saker och ting objektivt ovanför debatten har moderatorn varit i debatten och gjort personlig sak av det hela.

 

I övrigt tycker jag det är riktigt bra. Snabba med att stoppa spammare, fixar god struktur, låser trådar, delar av etc... riktigt bra.

Första stycket är ju rent skitsnack i mina ögon. Tycker modsen har haft rejält på fossingarna då en person har bannats i en debatt som de själva har deltagit i. Tänker främst på devalanteriel som alltid är noga med att skilja på sak och person.

 

Andra stycker fick hänga med i citatet pga QTF ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första stycket är ju rent skitsnack i mina ögon. Tycker modsen har haft rejält på fossingarna då en person har bannats i en debatt som de själva har deltagit i. Tänker främst på devalanteriel som alltid är noga med att skilja på sak och person.

 

Andra stycker fick hänga med i citatet pga QTF ;-)

 

Varje ban sen 2004 har varit glasklar :shock:

 

Tycker ingen har varit helt uppåt väggarna men visst har det funnits en del tveksamma fall... LappRoffe är ju bannad :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför förstår ca 5% av människor som använder ordet "dubbelmoral" vad det egentligen betyder?

 

Händer själv att jag använder ordet "dubbelmoral" i vardagligt tal, utan att gjort någon större etymologisk undersökning av ordets sanna betydelse; vilket för övrigt kan anses överflödigt för forumbruk. Jag skulle dock tro att ordet dubbelmoral, vanligtvis och korrekt, används för att belysa en tvetydighet i ett resonemang el. dyl. Jag tror även att de flesta människor använder ordet i just detta sammanhang. Hursomhelst får du gärna förtydliga vad ordet betyder om det nu skulle betyda något annat! Är för övrigt ganska intresserad av ord och dess betydelser utan att på något vis vara en ordklyvare.

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personer som däremot svär m.m. åt folk och inte säger någonting alls som tillför något till diskussionen ( har inte sett kenan skriva nåt vettigt alls i någon tråd, utan bara kastat sk*it på folk osv)

 

 

hehe jag har inte skrivit nåt vettigt på pf nej, jag skriver bara skit här. Det är ju roligt att vara tuff framför datorn.

 

Du borde kanske läsa reglerna på pf innan du postar. Expekt är en skitsajt, de har haft problem med nätverket i några år nu, de har haft olika bonusar där de bara skitit i folk, de har startat flera konto här där de skrivit 4-5 inlägg om hur bra expekt är (precis som du har gjort).

 

Det finns flera sajter i samma nätverk som erbjuder mycket bättre bonusar och har skitbra support, att snacka bra om expekt är ju bara skitsnack.

 

Men jag hoppas att du tillför mer till pf än vad jag har gjort, för jag har trötnat rejält på sånna som dig nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varje ban sen 2004 har varit glasklar :shock:

 

Tycker ingen har varit helt uppåt väggarna men visst har det funnits en del tveksamma fall... LappRoffe är ju bannad :rolleyes:

 

LappRoffe är tydligen bannad på ProSharks också, efter en debatt med Klingemo. Att en del aldrig lär sig.

Pokerprofiler och siteägare ska man inte gå i polemik med. Regel 1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt som Ola säger så är inte LappRoffe bannad på PS utan lämnade detta självmant. Vadan detta tjat om en f.d. medlem begriper jag inte?

 

Nu går vi vidare och släpper detta... Även på Lunarst.. *host* f´låt Prosharks ;-)

 

Modereringen har tightats till även där till de flestas belåtenhet och det verkar flyta på även i pokersnacket nu... Detta är ingen reklam (det vet Ola) bara en liten försvarsmekanism som utlöses ibland :)

 

Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...