Gå till innehåll

Kärleksproblem


Macallan

Recommended Posts

Så, jag har träffat den här tjejen i ungefär två månader. Det kändes bra på alla sätt och vis. Jag är kär i henne och hon är kär i mig, det är jag säker på. Hon sa från början att hon egentligen inte ville bli kär och ha ett förhållande - att hon kände att hon behövde vara ensam (hon, 23 år gammal, hade ett åtta år långt förhållande fram till förra sommaren).

 

Sedan i fredags hände något. Vi jobbar tillsammans och var ute och åt och drack med jobbet. På efterfesten lyckades hon hångla med en av våra arbetskamrater (ingen på jobbet visste något om oss två). Hon var jättefull. Jag har sett henne full två gånger, båda gångerna har det varit väldigt jobbigt att se (första gången var långt innan vi blev tillsammans) - hon blir som en helt annan människa och tycks inte ha någon koll över huvud taget på vad hon gör. Helt psycho. Jag har aldrig sett någon människa som blir så förändrad när han/hon är full.

 

Jag vet inte alls vad jag ska ta mig till. Jag har inte tänkt på något annat sedan det hände. Hon och jag har nog pratat i telefon 20 timmar sedan det hände och har också hunnit träffats en stund. Jag vill verkligen inte att det ska vara slut, samtidigt vet jag inte om jag kan glömma - om jag någonsin kan lita på henne igen.

 

Hon mår jättedåligt. Sämre än jag tror jag. Jag har sagt till henne att det finns en framtid för oss men hon verkar inte övertygad. Hon säger att hon är rädd för att såra mig igen. Hon säger att jag är världens bästa, för bra för henne (jag håller inte alls med). Hon säger också att hon inte borde vara tillsammans med någon. Samtidigt kan vi inte hålla oss borta från varandra. Om vi skulle göra något utanför jobbet (bortsett från att prata i telefon) skulle det garanterat sluta med att vi pussas och kramas.

 

Jag känner att, trots att hon har gjort mig väldigt illa, är jag beredd att ge det en ny chans. Jag vill absolut inte ge upp. Vill inte vakna om tio år och ångra att jag bara gav upp. Jag vet att hon är kär i mig och att jag är kär i henne.

 

(Anledningen till att jag skriver det här här är att jag vill få ut det här på en helt neutral arena. Ingen känner mig, ingen känner tjejen.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan grej som jag tror är sant, ur ett rent genrellt perspektiv --> Om en tjej vart tillsammans med någon sedan hon vart 15 ända tills hon är 23 så tror jag att hon innerst inne vill vara ensam ett tag och pröva vingarna själv och inte kasta sig inte i ett nytt förhållande.

 

Att hon inte kan kommunicera det här tilll dig utan istället säger att hon inte duger åt dig är välan ett teckan på att hon inte vill såra dig.

 

Kanske bara svammel men jag har sett detta vid åtminstone tre olika tillfällen och med tre olika tjejer, varav en var min syster.

 

Förmodligen inte vad du ville höra men det är något att fundera över...

 

Lycka till hur det än slutar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sagt till henne att det finns en framtid för oss men hon verkar inte övertygad. Hon säger att hon är rädd för att såra mig igen.

 

Det stycket säger väl egentligen allt? Hon förväntar sig/befarar fortsatta snedsteg och det skulle hon inte göra om hon var comittad till förhållandet. Eftersom du uppenbarligen har starka känslor för henne, funkar inte ett KK-förhållande heller. Förstår ditt läge, men det är stekfold som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En del brudar kan inte hantera alkoholen(en del killar oxå för den delen) hur mkt dom än gillar en kille, det är min orubbliga övertygelse som jag även sett bevisad flertalet ggr. Dumpa tjejen innan känslorna växer ännu starkare, det kommer bara göra dig ännu ondare längre fram. Kan hon tänka sig att avstå från att bli "svinfull" för din skull så kanske, men annars så är det bara att gå vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan grej som jag tror är sant, ur ett rent genrellt perspektiv --> Om en tjej vart tillsammans med någon sedan hon vart 15 ända tills hon är 23 så tror jag att hon innerst inne vill vara ensam ett tag och pröva vingarna själv och inte kasta sig inte i ett nytt förhållande.

 

Att hon inte kan kommunicera det här tilll dig utan istället säger att hon inte duger åt dig är välan ett teckan på att hon inte vill såra dig.

 

Det stycket säger väl egentligen allt? Hon förväntar sig/befarar fortsatta snedsteg och det skulle hon inte göra om hon var comittad till förhållandet. Eftersom du uppenbarligen har starka känslor för henne, funkar inte ett KK-förhållande heller. Förstår ditt läge, men det är stekfold som gäller.

 

Dessa två summerar det rätt bra.

 

Hon är inte alls kär i dig på det sätt som du är redo för, visst hon gillar dig, trivs med dig, men hon känner inte för att åter igen efter bara några månader dra in i ett 8-årigt förhållande igen. Fyllan får hennes innersta känslor att sippra ut, hon vill knulla runt helt enkelt, skaffa lite erfarenhet, prova fältet lite, känna på singel-livet.

 

Så mitt råd om du verkligen vill ge det en chans till, då gör du slut NU. Låter henne göra vad hon vill och så tar du upp det om en 6-10 mån. Då ser ni vad ni känner för varandra då...fold, check eller raise!! :-D

 

GL...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...