Gå till innehåll

Tyskar och Jänkare?


Vete

Recommended Posts

Hej!

 

Var ett år sen jag spelade online och har börjat igen på party. Var är alla amerikanska spelare, och var kommer alla tyskar ifrån? Har inte sett en enda spelare från USA men det sitter 2-3 tyska spelare på varje $100-200 bord. Har jag missat nått? (Det har jag förmodligen och jag skall inte klaga för tyskarna spelar inte bra :))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amerikarnerna är sedan några månader tillbaka förbjudna att spela på ett antal sajter, däribland Party. Stars och Full Tilt tillåter dock fortfarande folk från USA men Neteller har förbjudit dom att använda deras tjänst, så dom har en hel del problem att få in och ut cash.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Amerikarnerna är sedan några månader tillbaka förbjudna att spela på ett antal sajter, däribland Party. Stars och Full Tilt tillåter dock fortfarande folk från USA men Neteller har förbjudit dom att använda deras tjänst, så dom har en hel del problem att få in och ut cash.

 

Lite halvt OT men frågade faktiskt en snubbe här i Vegas om hur det funkar eftersom det fortfarande snackas en hel del om onlinepoker bland jänkarna.

 

Han sa att man fick spela på alla "privat-ägda" sidor. Däremot inte de "statligt ägda" sidorna, någon som kan reda ut begreppen för mig?

 

Jag nickade självklart och låtsades fatta, men gjorde nog inte ritkgit det ändå. Någon som vet exakt hur det ligger till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han sa att man fick spela på alla "privat-ägda" sidor. Däremot inte de "statligt ägda" sidorna, någon som kan reda ut begreppen för mig?
Det enda som låter vettigt där är skillnaden mellan aktiebolag och privatägda företag. Och de som förbjuder jänkare är ju också börsnoterade.

 

Skillnaden är att det är mycket enklare för amerikanska myndigheter att sätta åt tumskruvarna på börsnoterade företag och deras ägare. Det var ju för att Hiltongruppen riskerade amerikanska tillgångar som Ladbrokes aldrig tillåtit amerikanska spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite halvt OT men frågade faktiskt en snubbe här i Vegas om hur det funkar eftersom det fortfarande snackas en hel del om onlinepoker bland jänkarna.

 

Han sa att man fick spela på alla "privat-ägda" sidor. Däremot inte de "statligt ägda" sidorna, någon som kan reda ut begreppen för mig?

 

Jag nickade självklart och låtsades fatta, men gjorde nog inte ritkgit det ändå. Någon som vet exakt hur det ligger till?

 

Han pratade om "privately owned companies" respektive "publicly owned companies". På svenska blir det ungefär "fåmansbolag" respektive "börsbolag".

 

Börsnoterade företag är mycket hårdare kontrollerade och har betydligt fler regler de måste hålla sig till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...