Gå till innehåll

ERIK123 pratar sanning?

sentenced

Recommended Posts

• Svars 153
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

"utgått med motsattsen"?

Gör såhär: googla på muskeltillväxt +"per år", och läs lite av det du hittar. Om det inte är för mycket begärt.

Ja? Att du grundar dina påståenden på mer forumsvar är inte direkt fakta. Ge mig fakta inom kroppensanatomi att det är omöjligt att gå upp 10 kg muskler inom 6 månader. Jag själv har gjort det, ganska så svårt att motbevisa det :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att jag läste att coleman la på sig runt 40 pounds i vikt mellan 2003 och 2004? Eller var det 2002 till 2003? Hur som helst, dessa grabbar tävlar med runt 3-4% kroppsfett, så det borde väl vara till större delen bara vara muskler?

Länk till kommentar

Ja? Att du grundar dina påståenden på mer forumsvar är inte direkt fakta.

Men du måste ju bara driva med oss. Försvinner verkligheten för att du blundar? Tror du inte att det kan vara en liten vink varåt svaret ligger när precis varenda människa som skriver på ämnet svarar ca 2-4 kg?

Ge mig fakta inom kroppensanatomi att det är omöjligt att gå upp 10 kg muskler inom 6 månader. Jag själv har gjort det, ganska så svårt att motbevisa det :lol:

Snälla, berätta hur du mätte hur mycket av viktuppgången som var muskelmassa. Hur många kilo gick du upp totalt?

Länk till kommentar

Har för mig att jag läste att coleman la på sig runt 40 pounds i vikt mellan 2003 och 2004? Eller var det 2002 till 2003? Hur som helst, dessa grabbar tävlar med runt 3-4% kroppsfett, så det borde väl vara till större delen bara vara muskler?

Nej, kroppen består av massor av andra saker än muskler och fett. Vatten står för den största delen här.

Länk till kommentar

Ja? Att du grundar dina påståenden på mer forumsvar är inte direkt fakta. Ge mig fakta inom kroppensanatomi att det är omöjligt att gå upp 10 kg muskler inom 6 månader. Jag själv har gjort det, ganska så svårt att motbevisa det :lol:

Eh, vad sägs om att du lägger fram bevis för att du har gått upp 10 kg muskler på 6 månader först. Du kan börja med att säga hur du gjorde för att mäta din muskelmassa. Hint: badrumsvåg är inte ett bra svar.

Länk till kommentar

Men du måste ju bara driva med oss. Försvinner verkligheten för att du blundar? Tror du inte att det kan vara en liten vink varåt svaret ligger när precis varenda människa som skriver på ämnet svarar ca 2-4 kg?

Det märks att du inte ens har läst igenom vad du propagerar för. Du tar något, läser första inlägget och tror på det du läser. Varför tror du inläggen på forumen drar sig på flera sidor för?

Jag vet. Börja läsa mer om kroppens anatomi, börja träna själv, och börja prata med de som tränar , köp träningstidningar, prata med de som har doktorand. För du verkar bara vara inträngd i din illusionerade värld.

Snälla, berätta hur du mätte hur mycket av viktuppgången som var muskelmassa. Hur många kilo gick du upp totalt?

13 kg. Du vet att muskler väger mer än fett.

Länk till kommentar

Fast de har 3-4% endast när de tävlar, de börjar ju deffa nån månad innan tävlingen. Ingen människa kan leva med så lite fett i kroppen.

Att tro att man kan gå upp så mycket i muskelmassa på så kort tid är bara löjligt.

Länk till kommentar

Eh, vad sägs om att du lägger fram bevis för att du har gått upp 10 kg muskler på 6 månader först. Du kan börja med att säga hur du gjorde för att mäta din muskelmassa. Hint: badrumsvåg är inte ett bra svar.

Mäter ut underhudsfettet och sen mäter ut min muskelvolym. Ganska svårt att inte bygga muskelvolym när man har nästan ingen undergudsfett alls.

Länk till kommentar

Det märks att du inte ens har läst igenom vad du propagerar för. Du tar något, läser första inlägget och tror på det du läser. Varför tror du inläggen på forumen drar sig på flera sidor för?

Ingen enda av trådarna jag läste mynnade ut i någon diskussion, bara ett konsensus. Var hittar du oenigheten? Eller ens det minsta väl underbyggda stöd för det du påstår?

Jag vet. Börja läsa mer om kroppens anatomi, börja träna själv, och börja prata med de som tränar , köp träningstidningar, prata med de som har doktorand. För du verkar bara vara inträngd i din illusionerade värld.

Men ärligt talat, nu gör du bara bort dig. Varför kan du inte länka något som stödjer din tes, om du nu är så påläst?

13 kg. Du vet att muskler väger mer än fett.

Var det alltså så du kom fram till att 10kg av de 13kg var muskler? För att muskler väger mer än fett? Eller hur exakt mätte du muskeltillväxten? Snälla, kan du svara på frågan den här gången.

EDIT: Ok, du "mätte ut" underhudsfettet. Med sån klämma eller vad? Förresten tror jag ditt missförstånd kan bottna i att du tror att viktökningen bara består av fett och muskler, när en mycket stor del i själva verket är bundet vatten.

Länk till kommentar

Ingen enda av trådarna jag läste mynnade ut i någon diskussion, bara ett konsensus. Var hittar du oenigheten? Eller ens det minsta väl underbyggda stöd för det du påstår?

http://www.naturellkroppsbyggning.com/forum/index.php?board=6;action=display;threadid=143

Jag ser verkligne hur mycket du har läst på trådarna...

Men ärligt talat, nu gör du bara bort dig. Varför kan du inte länka något som stödjer din tes, om du nu är så påläst?

Gör jag? Är väl du som ber folk att googla om saker som du inte ens själv har läst :roll: Jag vet. Pröva googla "Öka muskelmassa" så kan du få ett svar :lol: Varför inte pröva googla själv någon gång när du ber andra att göra det? ;-)

Var det alltså så du kom fram till att 10kg av de 13kg var muskler? För att muskler väger mer än fett? Eller hur exakt mätte du muskeltillväxten? Snälla, kan du svara på frågan den här gången.

EDIT: Ok, du "mätte ut" underhudsfettet. Med sån klämma eller vad?

lol, vet du ens hur man mäter underhudsfett, eller sitter du bara och käftar emot? Jag svarar om du nu vet hur man mäter.

Länk till kommentar

Fast de har 3-4% endast när de tävlar, de börjar ju deffa nån månad innan tävlingen. Ingen människa kan leva med så lite fett i kroppen.

Och än mindre bygga muskler med så lite fett på kroppen.

Men det är klart att Erik inte ljuger medvetet, han har bara, som alla andra framgångsrika pokerspelare, mycket bra självförtroende.

Länk till kommentar

http://www.naturellkroppsbyggning.com/forum/index.php?board=6;action=display;threadid=143

Jag ser verkligne hur mycket du har läst på trådarna...

Ja tack. Jag ser också att han som skriver om den sjuka muskeltillväxten (och som "bevis" länkar en trasik länk och en allmän medicinsida utan närmare spec) använder argument som:

Jag LOVAR att du kommer bli så jävla knäckt din NÖRD att du kommer att få en stor NEGER k*k i ärslet.

Gör jag? Är väl du som ber folk att googla om saker som du inte ens själv har läst :roll: Jag vet. Pröva googla "Öka muskelmassa" så kan du få ett svar :lol: Varför inte pröva googla själv någon gång när du ber andra att göra det? ;-)

Ja, då får man upp reklam. Grattis. T ex TV-shopreklamen som lovade 5 kg ren muskelmassa på 10 veckor. Tror du på sånt är nog hoppet ute.

lol, vet du ens hur man mäter underhudsfett, eller sitter du bara och käftar emot? Jag svarar om du nu vet hur man mäter.

"lol" på dig själv du. Ja, man kan mäta med t ex strömledning, ultraljud eller undervattensvägning. Man kan också mäta med mätsticka, och det skulle inte förvåna mig om det var så du gick till väga.

Men som sagt, var kom det bundna vattnet in i dina 13 kg? 10 kg ren muskelmassa och sen övriga 3 kg vatten + fett eller?

Länk till kommentar

Ja han tränar ju bara 20 pass i veckan o gör allting rätt + äter 30 olika tableter om dagen. Och antaligen har top 100 bäst gener i världen.

Till oss andra "vanliga" människor kan du vara glad om du lägger på 3 kg muskler/året.

Länk till kommentar

10 kg på ett halvår kanske är att överdriva men att gå upp 1-2 kg på ett år är en underdrift, det som föreläsaren menade var nog för en vanlig svensson som kanske tränar 3ggr i veckan och har en bra kost.

Men för någon som satsar helhjärtat med sin träning och tränar 2 ggr varje dag och med rätt tillskott så är 7-10 kg inga problem på ett år , och det säger jag med egen erfarenhet!

Själv är jag styrkelyftare, och tävlar i det Bänkpress,Marklyft och knäböj.. dvs tränar hela kroppen 4 ggr i veckan, och naturligtvis äter bra, när jag var 16 år vägde jag 77kg, nu när jag är 19 väger jag 78(har dock lagt träningen lite åt sidan årg skada, men jag vägde ca 83kg som mest, kanske beror på att jag har svårt att gå upp i vikt? i allafall. 7-10kg per år går inte, that's it.'

mvh

Länk till kommentar

EDIT: Ok, du "mätte ut" underhudsfettet. Med sån klämma eller vad? Förresten tror jag ditt missförstånd kan bottna i att du tror att viktökningen bara består av fett och muskler, när en mycket stor del i själva verket är bundet vatten.

Men hur definierar du muskelmassa egentligen? Bundet vatten och fett i muskeln är väl lika mkt en del av muskelmassan som själva myofibrillerna?

Kan förstå att det blir såna diskussioner om det här om ingen har definierat själva begreppet..

Länk till kommentar

Ja tack. Jag ser också att han som skriver om den sjuka muskeltillväxten (och som "bevis" länkar en trasik länk och en allmän medicinsida utan närmare spec) använder argument som:

Jag LOVAR att du kommer bli så jävla knäckt din NÖRD att du kommer att få en stor NEGER k*k i ärslet.

Bevisar ännu en gång att du läser vad du vill veta...

Ja, då får man upp reklam. Grattis. T ex TV-shopreklamen som lovade 5 kg ren muskelmassa på 10 veckor. Tror du på sånt är nog hoppet ute.

Mer otroligt hur du inte ens kan använda en sökmotor till ditt enga förfogande. Pröva att klicka på den översta länken på google så kanske du inte hittar vad DU (lol, en massa tv-shop reklam :lol: ) själv vill se.

Här pröva.

http://www.google.se/search?hl=sv&client=firefox-a&channel=s&rls=org.mozilla%3Asv-SE%3Aofficial&hs=r6j&q=%C3%B6ka+muskelmassa&btnG=S%C3%B6k&meta=

"lol" på dig själv du. Ja, man kan mäta med t ex strömledning, ultraljud eller undervattensvägning. Man kan också mäta med mätsticka, och det skulle inte förvåna mig om det var så du gick till väga.

Annars kan du rota fram vad Kaliper är. Tror knappast att du vet det. Googla på 8-)

Men som sagt, var kom det bundna vattnet in i dina 13 kg? 10 kg ren muskelmassa och sen övriga 3 kg vatten + fett eller?

Ta reda på hur kroppen använder vattnet...

Drar mig ur denna värdelösa diskussion. De flesta väljer att vara trångsynta bara för det inte gynnar mde själva här, och sen kommer ingen fram med något vettigt. Google-mannen här ser vad han vill se, och jag väljer lägga min tid på något helt annat, om ingen kommer med något konkret och vettigt som bygger på något. Att folk skriker att det är omöjligt och sen ber man om varför, och man får ett svar som att pröva googla så är man tillbaks till dagiset. Hoppas verkligen att det gick till så på er skola. Stackars lärare och klasskamrater...

Länk till kommentar

Ja han tränar ju bara 20 pass i veckan o gör allting rätt + äter 30 olika tableter om dagen. Och antaligen har top 100 bäst gener i världen.

Till oss andra "vanliga" människor kan du vara glad om du lägger på 3 kg muskler/året.

ohh, en styrkelyftare? jag tävlar i Styrkelyft, Johan Karlsson - 82,5kg

SM guld 2006^^ MVH

Länk till kommentar