Gå till innehåll

PLO - Turnlinje?


jackbalsam

Recommended Posts

Ganska standardsituation, men vore kul om det blev en diskussionom handen ändå.

 

Fi är 48/5-2, dvs ganska löspassiv som de flesta på dessa bord. Vilken linje gillar ni bäst efter denna turn?

 

Har fi ett pottbet kvar stoppar jag nog in, blir svårare när han har mer i stacken.

-------------------------------------------------

 

- Bantarn1 sitting in seat 1 with $844.75

- tiltmehard sitting in seat 2 with $184.00

- jackbalsam sitting in seat 3 with $515.94

- Arnando112 sitting in seat 4 with $206.30

- __Daread__ sitting in seat 5 with $276.79 [Dealer]

- Aliena sitting in seat 6 with $195.00

 

Aliena posted the small blind - $1.00

Bantarn1 posted the big blind - $2.00

** Dealing card to jackbalsam: 9 of Spades, Queen of Spades, 8 of Hearts, Jack of Spades

tiltmehard folded

jackbalsam raised - $7.00

Arnando112 called - $7.00

__Daread__ called - $7.00

Aliena called - $7.00

Bantarn1 called - $7.00

 

** Dealing the flop: 7 of Hearts, Jack of Clubs, 5 of Hearts

Aliena checked

Bantarn1 checked

jackbalsam bet - $35.00

Arnando112 folded

__Daread__ called - $35.00

Aliena folded

Bantarn1 folded

 

** Dealing the turn: 8 of Clubs

jackbalsam ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska troligt att han har hjärter draget så en bet känns inte helt fel men han kan också haft ett wrap från flopp som han inte ville slå om med då färgdraget va ute men det är mindre troligt (ett set känns iaf inte troligt). Bet $55 känns lagom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog tryckt in pott, bettar jag halvpott och fi slår om fullt måste jag ju lägga men betar jag full pott och han slår om så måste jag ju syna och dra in spader T på river... :roll:

 

(Behöver jag lägga till att jag har schyssta swings i mitt spel?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bet-/fold- pot, jag myntade just uttrycket.:-D

 

Härmed döps det spelet till en "Djens".

 

Fattar dock fortfarande inte riktigt vad du menar. :)

 

Om jag pottar och han slår om så kan jag ju inte potta igen för då e ju han allin.

 

Eller menar du att man antingen bettar mindre än pott och viker mot omslag eller bettar pott och commitar sig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beta pott och vik om han slår om.

 

Du är inte commitad med ett pottbet även om det är stor del av din stack.

Problemet är överrepresentation, du reppar en hand som är bättre än den du har.

 

Om jag bettar pott och han slår om så blir ju det bara en dubbling av min bet. Jag har ju typ odds att syna där (tvåpar och holk) även om jag sätter honom på en HD som är enbart nöten. Är ju inte så jättevass på odds men jag orkar nog aldrig vika där i det läget, framförallt som det finns en del händer han kan ha som vi leder mot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter mest och stirrar på flopspelet som lägger grunden till den här röran (PSB in i fyra personer m TP på en bräda där du garanterat får en syn - WTF?!) och är därför för tiltad för att kommentera turnspelet.

 

Men mycket pengar vinns genom att isolera donks med dåliga drag, så

jag lutar åt att skjuta en salva till och hoppas att han inte slår om. Hur är din read på han? Är han en donk har han naket flushdrag och då är vi good to go, är han bra har han ett svagt kombinationsdrag som troligen träffade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter mest och stirrar på flopspelet som lägger grunden till den här röran (PSB in i fyra personer m TP på en bräda där du garanterat får en syn - WTF?!) och är därför för tiltad för att kommentera turnspelet.

 

Roligare att betta?

 

Nej, men det har du rätt i. Bra kommentar.

 

Kan gissa mig till vad PSB betyder men en direkt översättning vore kul.

 

EDIT: Gissar på pot sized bet. :)

 

Men mycket pengar vinns genom att isolera donks med dåliga drag, så jag lutar åt att skjuta en salva till och hoppas att han inte slår om. Hur är din read på han? Är han en donk har han naket flushdrag och då är vi good to go, är han bra har han ett svagt kombinationsdrag som troligen träffade.

 

Ingen read som sagt utom typ 20 händer PT-stats där han va LAP.

 

Det är ett lite äckligt läge eftersom vi antingen vinner $100 om han har färgdrag eller förlorar $200 om han har stege och alla spel känns ganska kalla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett lite äckligt läge eftersom vi antingen vinner $100 om han har färgdrag eller förlorar $200 om han har stege och alla spel känns ganska kalla.

 

Gör som mig... satt och tänkte som fan över ett beslut och vad jag än valde för linje så kändes den fel.. det hela slutade med att jag blev så sur att jag foldade rakt av, utan att ens checka :rolleyes:

 

Fem sekunder senare ifrågasatte jag mitt beslut lite...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...