Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Det känns väl som du fick ut mesta möjliga av denna han då.

Att du fick ut så mycket av handen beror väl till stor del på att du endast synade preflopp, vilket man kanske inte alltid gör, eller bör man alltid endast syna oop med KK när man blir 3bettad? De flesta spelar väl precis som fi gjorde med just JJ+ och kanske även AK, så det borde väl vara smartast att inte 4betta och skrämma dessa händer?

Postad

Om man är lite långsökt kan man ju säga att mitt enda read förutom hans stats var att han stackat en shortstack (50 bb) med 88 som överpar i en 3 bettad pott. Detta kan man om man är ännu mer långsökt kanske dra slutsatsen av att han kanske överspelar överpar och bara blev rädd för färgen i just detta fall och att ett ställ på turn för värde kanske skulle kunna vara ett bra spel av mig...

Postad
Om man är lite långsökt kan man ju säga att mitt enda read förutom hans stats var att han stackat en shortstack (50 bb) med 88 som överpar i en 3 bettad pott. Detta kan man om man är ännu mer långsökt kanske dra slutsatsen av att han kanske överspelar överpar och bara blev rädd för färgen i just detta fall och att ett ställ på turn för värde kanske skulle kunna vara ett bra spel av mig...

Nej, det är inte långsökt. Det är nog en i sammanhanget avgörande read, som jag missade. Slutsatsen att Fi överspelar överpar är rimlig. Däremot är det kanske lite tveksamt om ett turnställ kunde ha extraherat mer värde. Tycker du spelat handen mycket väl och utnyttjat readsen.