rikard_svanström Postad 22 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 22 Maj , 2007 Det finns info att läsa på Prosharks, bl a har Westerlund skapat en försvarstråd för Grebban. Försvarstråd för vad? att det är rätt att ta andras pengar och inte göra rätt för sig? jag behöver ej blunda när jag ser mig i spegeln iallafall, efter denna soppa är klar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 22 Maj , 2007 Rapport Share Postad 22 Maj , 2007 Faktiskt lite förvånad över att modsen tillåter att en person svartmålas på det här viset utan att påståenden backas upp med något mer substantiellt. Såvitt jag vet så är det här inte flashback... Grebbans eventuella skuld skiter jag högaktligen i men det här luktar bara illa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Steppwolf Postad 22 Maj , 2007 Rapport Share Postad 22 Maj , 2007 rikard. Ganska enkelt att se vilka inlägg du skrivit på prosharks. Kanske har du rätt men det bryr jag mig inte om. Äcklats så morgonkaffet är på väg upp av din person. Det är ganska tydligt att du: 1. Bor i samma håla 2. Gråter dig till sömns och slår i väggarna av avundsjuka för att nån i samma håla har skaffat plattTV och bil. Gissar att du hade "snyggast" bil i Grebban innan men inte har det längre. Du är ett kryp som lever ditt liv enbart i förhållande till andra. Ut och gasa av dig ilskan på Grebbestads gator istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bikern Postad 22 Maj , 2007 Rapport Share Postad 22 Maj , 2007 rikard. Ganska enkelt att se vilka inlägg du skrivit på prosharks. Kanske har du rätt men det bryr jag mig inte om. Äcklats så morgonkaffet är på väg upp av din person. Det är ganska tydligt att du: 1. Bor i samma håla 2. Gråter dig till sömns och slår i väggarna av avundsjuka för att nån i samma håla har skaffat plattTV och bil. Gissar att du hade "snyggast" bil i Grebban innan men inte har det längre. Du är ett kryp som lever ditt liv enbart i förhållande till andra. Ut och gasa av dig ilskan på Grebbestads gator istället. Jag håller delvis med dig, men jag undrar varför INGEN förutom jag undrar vars alla pengar tagit vägen?? borde vara ganska enkelt att fråga grebban vars alla de pengar som betalades in på hans konto finns?? och fråga vilka pengar som betalats ut till spelarna, de från 24hpoker, de från hans konto eller både och. HAr man arrangerat en turnering på detta vis bör man oxå kunna redogöra för varenda jävla krona. Och har då 420k SEK försvunnit helt plötsligt och polisen EJ lagt beslag på dem, då är det enkelt att se vem som sitter på dem, och då krävs allvarlga förklaringar från grebban. Kan han inte redogöra vars pengarna finns i dagsläget, skall han tamejfaan svartlistas från live-poker sverige och bannlysas till polen! p.s (Spelade ej turneringen, har ingen relation till grebban, rikard eller grebbestad,förutom nån midsommar då...men det minns jag ej!!) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 22 Maj , 2007 Rapport Share Postad 22 Maj , 2007 Faktiskt lite förvånad över att modsen tillåter att en person svartmålas på det här viset utan att påståenden backas upp med något mer substantiellt. Såvitt jag vet så är det här inte flashback... Grebbans eventuella skuld skiter jag högaktligen i men det här luktar bara illa. Eftersom alla pengarna inte är återbetalda till spelarna så får den här tråden leva. Grebban var ytterst verksam på forumen tidigare, men har sedan gått under jorden. Det är nonsens att han inte skulle kunna gå in och kommentera vart pengarna tagit vägen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 22 Maj , 2007 Rapport Share Postad 22 Maj , 2007 Eftersom alla pengarna inte är återbetalda till spelarna så får den här tråden leva. Grebban var ytterst verksam på forumen tidigare, men har sedan gått under jorden. Det är nonsens att han inte skulle kunna gå in och kommentera vart pengarna tagit vägen. Håller fullständigt med dig G-dog. Det finns en hel del på Grebbans konto, samvete- som bank-, som måste förklaras/redas ut. Men, att starta en tråd och påstå en massa grejer utan att ge någon mer bakgrundsinfo än att man är från samma stad, det känns inte ok i min bok, oavsett vad Grebban kan tänkas vara skyldig till. Att sen undvika alla frågor genom att säga att det är en tolkningsfråga, det är ju bara absurt och torde bevisa att människan inte har något på fötterna. Min ståndpunkt: 1. Starta en tråd och ifrågasätta varför folk inte fått tillbaka sina inköp = helt ok. 2. Starta en tråd och svartmåla en person med påstående som inte kan backas upp = inte ok. Två vitt skiljda saker, eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 22 Maj , 2007 Rapport Share Postad 22 Maj , 2007 Nu har jag snokat runt lite. Jag har fått uppgifterna som framkommer i den här tråden bekräftade från tre olika håll. Källorna vill vara anonyma vilket jag respekterar. Det enda jag med 100% vet är att Grebban nyligen köpt kapitalvarorna som nämns. En kreditupplysning skvallrar om övrig ekonomi. Det ligger en hund begraven här, helt klart... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bikern Postad 22 Maj , 2007 Rapport Share Postad 22 Maj , 2007 Nu har jag snokat runt lite. Jag har fått uppgifterna som framkommer i den här tråden bekräftade från tre olika håll. Källorna vill vara anonyma vilket jag respekterar.Det enda jag med 100% vet är att Grebban nyligen köpt kapitalvarorna som nämns. En kreditupplysning skvallrar om övrig ekonomi. Det ligger en hund begraven här, helt klart... Mkt intressant...skulle jag vara en grupp av pokerspelare som var med i turneringen och inte fått tillbaka några pengar, så skulle jag inte dra mig från att sälja de gemensamma skulderna till lämplig MC-klubb så kan de driva in kapitalvarorna m.m Skrivet mer som skämt än som råd... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 22 Maj , 2007 Rapport Share Postad 22 Maj , 2007 Nu har jag snokat runt lite. Jag har fått uppgifterna som framkommer i den här tråden bekräftade från tre olika håll. Källorna vill vara anonyma vilket jag respekterar.Det enda jag med 100% vet är att Grebban nyligen köpt kapitalvarorna som nämns. En kreditupplysning skvallrar om övrig ekonomi. Det ligger en hund begraven här, helt klart... Plötsligt fick den här tråden ett större berättigande. Litar mer på dig Jennez än en random-snubbe med 12 poster (även om du, i mitt tycke, skriver skogstokiga grejer ibland) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kape Postad 22 Maj , 2007 Rapport Share Postad 22 Maj , 2007 Nu har jag snokat runt lite. Jag har fått uppgifterna som framkommer i den här tråden bekräftade från tre olika håll. Källorna vill vara anonyma vilket jag respekterar.Det enda jag med 100% vet är att Grebban nyligen köpt kapitalvarorna som nämns. En kreditupplysning skvallrar om övrig ekonomi. Det ligger en hund begraven här, helt klart... *Ironi på* Då så! Då hänger vi väl Grebban i samma träd som Ken L? *Ironi av* Det är tyvärr så att, utan att ha någon direkt åsikt om just detta fall, pokerspelare är fixerade vid pengar. Det är å andra sidan självklart eftersom de arbetar med pengar varje dag och lever för att öka inkomster (ROI) och tillgångar (bankrulle). Jag hoppas dock verkligen att det i detta fall inte är så att Grebban eller någon annan skott sig på affären genom att medvetet och utan bra anledning undvika att betala igen pengarna. Dock känns ursprungsinlägget vääääldigt avundsjukt och är snubblande nära personangrepp, framför allt då inga fakta presenteras utan enbart påståenden. Finns det inte någon/några som vill "träda fram" och berätta mera utan att det för dens skull skall bli upptakten till ett drev där inga krav på fakta finns? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mgps Postad 22 Maj , 2007 Rapport Share Postad 22 Maj , 2007 men alltså. om jag hade varit grebban och inte kunnat betala tillbaka pengarna så hade jag iaf informerat spelarna om situationen. att inte göra dte visar klart och tydligt vad han är gjord av. bu var jag ej där och spelade men blir så irriterad på sånt här. varför gör folk ingenting? måste väl gå att anmäla till polisen trots att det avr en olaglig pokerturnering... gå till polisen i grebbestad eller vilken polis det nu var och fråga var pengarna är... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Colderose Postad 22 Maj , 2007 Rapport Share Postad 22 Maj , 2007 Vad jag förstår handlar det om cirka 400.000 kr som är ute på vift. Den första frågan jag ställer mig är då: Vem fan är så dum att han riskerar hela sin framtid och sitt anseende för - ursäkta mig - en sådan struntsumma? Jag är mycket skeptisk, innan jag sett klara bevis. Så korkad kan väl ingen vara, eller...? "Oj, här har vi 400.000 kr. Jag har nyss arrangerat en pokerturnering, som blev utsatt för en razzia. Jag själv är föremål för polisutredning och har nyligen blivit utsläppt ur häktet. Äh, jag tar och köper mig en bil och en pool för pengarna!" Eh... va? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gummo Postad 22 Maj , 2007 Rapport Share Postad 22 Maj , 2007 Vad jag förstår handlar det om cirka 400.000 kr som är ute på vift. Den första frågan jag ställer mig är då: Vem fan är så dum att han riskerar hela sin framtid och sitt anseende för - ursäkta mig - en sådan struntsumma? Jag är mycket skeptisk, innan jag sett klara bevis. Så korkad kan väl ingen vara, eller...? "Oj, här har vi 400.000 kr. Jag har nyss arrangerat en pokerturnering, som blev utsatt för en razzia. Jag själv är föremål för polisutredning och har nyligen blivit utsläppt ur häktet. Äh, jag tar och köper mig en bil och en pool för pengarna!" Eh... va? På mitt förra jobb samlade vi in pengar till en fest. Vi hade samlat in 10 000 kr som hanterades av en snubbe. Han spenderade sen pengarna. När vi sen skulle fixa festen så meddelade han oss att han gjort av med pengarna. Han verkade just då inte ens tycka att det var konstigt. Han fick sen sluta. Och här pratar vi inte om några 400 000 kr. Denna historia visar dock på inget sätt huruvida Grebban är skyldig eller ej. Men att folk skulle göra sjuka saker för 400 000 kr, det betvivlar jag inte för en sekund. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mgps Postad 22 Maj , 2007 Rapport Share Postad 22 Maj , 2007 men fins det någon på foruemt som ej fått singa pengar? vad har ni gjort isåfall, vad var det senaste ni hörde? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Colderose Postad 22 Maj , 2007 Rapport Share Postad 22 Maj , 2007 På mitt förra jobb samlade vi in pengar till en fest. Vi hade samlat in 10 000 kr som hanterades av en snubbe. Han spenderade sen pengarna. När vi sen skulle fixa festen så meddelade han oss att han gjort av med pengarna. Han verkade just då inte ens tycka att det var konstigt. Han fick sen sluta. Och här pratar vi inte om några 400 000 kr. Denna historia visar dock på inget sätt huruvida Grebban är skyldig eller ej. Men att folk skulle göra sjuka saker för 400 000 kr, det betvivlar jag inte för en sekund. Seeing is believing, men visst, det finns uppenbarligen korkade människor så varför skulle pokerfolket vara undantagna? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rikard_svanström Postad 22 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 22 Maj , 2007 rikard. Ganska enkelt att se vilka inlägg du skrivit på prosharks. Kanske har du rätt men det bryr jag mig inte om. Äcklats så morgonkaffet är på väg upp av din person. Det är ganska tydligt att du: 1. Bor i samma håla 2. Gråter dig till sömns och slår i väggarna av avundsjuka för att nån i samma håla har skaffat plattTV och bil. Gissar att du hade "snyggast" bil i Grebban innan men inte har det längre. Du är ett kryp som lever ditt liv enbart i förhållande till andra. Ut och gasa av dig ilskan på Grebbestads gator istället. Prosharks har jag aldrig skrivit ett ord i. bor ej i samma håla. sover RIKTIGT gott om nätterna, har en egen PlattTV iofs plasma, bil är överskattat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rikard_svanström Postad 22 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 22 Maj , 2007 Eftersom alla pengarna inte är återbetalda till spelarna så får den här tråden leva. Grebban var ytterst verksam på forumen tidigare, men har sedan gått under jorden. Det är nonsens att han inte skulle kunna gå in och kommentera vart pengarna tagit vägen. Tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rikard_svanström Postad 22 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 22 Maj , 2007 Nu har jag snokat runt lite. Jag har fått uppgifterna som framkommer i den här tråden bekräftade från tre olika håll. Källorna vill vara anonyma vilket jag respekterar.Det enda jag med 100% vet är att Grebban nyligen köpt kapitalvarorna som nämns. En kreditupplysning skvallrar om övrig ekonomi. Det ligger en hund begraven här, helt klart... och jag är ingen av dem 3 personerna. men en sak är säker, jag är 110% säker på det jag skriver kan jag stå för. tycker den info jag har lämnat räcker för att få i gång en tråd för att upplysa spelare som skänker pengar till en som redan har deras pengar. OBS! jag skrev innan att det mycket väl kan finnas spelare som ej varit med på EPC 07 som skänker pengar, tycker jag fortfarande är en grymt snygg gest. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 22 Maj , 2007 Rapport Share Postad 22 Maj , 2007 Plötsligt fick den här tråden ett större berättigande. Tja, det var helt klart värt att kolla upp. Jag ska inte säga för mycket eftersom jag inte har pratat med Grebban själv (som för övrigt verkar vara helt omöjlig att få tag på). Jag kan dock säga att flertalet personer är väldigt förbannade på honom och hävdar att han är både det ena och det andra. Om hans beteende de facto är så skumt som det verkar vara skulle jag ur en rent objektiv synpunkt inte vara förvånad. Att omsätta de olagliga pengarna snabbt verkar ha ett egenvärde i sig i sådana här sammanhang. Att omsätta slantarna på kapitalvaror som bilar och storbildstv är kanske inte lika smart dock. Litar mer på dig Jennez än en random-snubbe med 12 poster (även om du, i mitt tycke, skriver skogstokiga grejer ibland) Tack, tack. Jag tar även det sista som en komplimang. Nu när Ken är död måste det ju finnas någon som rör upp känslor. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 22 Maj , 2007 Rapport Share Postad 22 Maj , 2007 och jag är ingen av dem 3 personerna. Ja, med dig blir det fyra om vi ska vara petnoga. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rikard_svanström Postad 22 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 22 Maj , 2007 Plötsligt fick den här tråden ett större berättigande. Litar mer på dig Jennez än en random-snubbe med 12 poster (även om du, i mitt tycke, skriver skogstokiga grejer ibland) men snälla! för att få ut informationen så måste jag regga mig, oftas så börjar första inlägget på 1 sedan ökar det för varje inlägg man skriver. jag försöker svara så gott jag kan på vad ni skriver, hade det ej varit värre om jag bara hade reggat mig och postat och aldrig mer bemmöt era inlägg ( frågor )? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 22 Maj , 2007 Rapport Share Postad 22 Maj , 2007 men snälla! för att få ut informationen så måste jag regga mig, oftas så börjar första inlägget på 1 sedan ökar det för varje inlägg man skriver. jag försöker svara så gott jag kan på vad ni skriver, hade det ej varit värre om jag bara hade reggat mig och postat och aldrig mer bemmöt era inlägg ( frågor )? Nu orkar jag inte gå tillbaka och kolla dina svar men såvitt jag minns så har du inte besvarat ett enda inlägg utan anbart skrivit "det är en tolkningsfråga, du tolkar som du vill". Du måste inse att jag hade kunnat hävda exakt samma saker om Grebban med samma retorik och det hade haft samma "bevisvärde", i brist på ett bättre ord. Hade du istället beskrivit, på ett trovärdigt vis, hur du vet dessa saker, ja då hade det vart en annan fråga. Det hoppas jag att du inser själv. Nu har ju Jennez postat och bekräftat vissa delar och det skänker dig större trovärdighet. Men, plz, inse att din trovärdighet pre-Jennez var rätt nära noll, åtminstone i min bok. Och jo Jennez, ta det som en komplimang Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rikard_svanström Postad 22 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 22 Maj , 2007 Nu har ju Jennez postat och bekräftat vissa delar och det skänker dig större trovärdighet. Men, plz, inse att din trovärdighet pre-Jennez var rätt nära noll, åtminstone i min bok. Och jo Jennez, ta det som en komplimang Förstår dig, vet att det skrivs mycket skit på forum. men jag var beredd på det innan jag posta. jag ville bara ha ut fakta om vart spelarnas pengar har tagit vägen. Det är inte så att jag vill övertyga alla 40036 st annvändare här på pf.nu alla får ha sin egna uppfattning, och att admins på pf.nu tillåter posten så är jag bara mer än tacksam. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 22 Maj , 2007 Rapport Share Postad 22 Maj , 2007 Då är vi on the same page hädanefter, nice Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rikard_svanström Postad 22 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 22 Maj , 2007 Då är vi on the same page hädanefter, nice japp! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts