Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

** Game ID 1396614603 starting - 2007-05-20 19:20:02

** Damage Done [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- 5Five10Ten sitting in seat 1 with $110.93

- interistaxxx sitting in seat 2 with $154.93

- nothim sitting in seat 3 with $198.08 [Dealer]

- riverkillers sitting in seat 4 with $61.25

- Lantz82 sitting in seat 5 with $97.50

- Jiigsaw sitting in seat 6 with $39.00

riverkillers posted the small blind - $0.50

Lantz82 posted the big blind - $1.00

** Dealing card to Lantz82: Queen of Hearts, 10 of Hearts

Jiigsaw folded

5Five10Ten folded

interistaxxx raised - $4.00

nothim called - $4.00

riverkillers called - $4.00

Lantz82 called - $4.00

** Dealing the flop: King of Spades, Ace of Spades, Jack of Spades

riverkillers checked

Lantz82 checked

interistaxxx bet - $12.00

nothim called - $12.00

riverkillers raised - $32.00

Lantz82 ??

Är det någon idé att investera några pengar i denna potten där jag mycket väl riskerar att dra dött? Även om jag inte är död så har ju någon garanterat färgdraget och någon kan mycket väl sitta på trissen, detta innebär att jag har massa kort som kan dra ut min stege. Vad säger ni är det för vekt att lägga i detta läget?

Postad
Jävligt svårt, men med så mkt action hade jag nog lagt. Du har dessutom bara investerat 4$.

vad har ens investering med saken att göra, det är ju pottodds som gäller.

Postad

I en ohöjd pot preflop går det förmodligen att hitta fold här innan alla marker är inne.

Nu är potten ganska stor på floppen i förhållande till vad du har kvar. Har du ingen väldigt övertygande read är det bara att skyffla in degen. Har någon färgen eller drar ut dig så otur, man kan inte alltid ha nötterna, och bästa handen på floppen håller inte alltid när sista kortet är lagt.

Dockk gillar jag inte alls din check, måste nästan alltid vara bäst att beta ut med den handen på den floppen i en flervägspott

Postad

Anledningen till att jag checkade var att jag ville kolla vattnet och kunna skyffla in pengar på turn om det inte hade kommit en spader. När det är 4 personer i en höjd pot så är väl risken relativt stor att någon sitter med antingen färg, högt färgdrag eller set. antingen är man redan död eller så är man liten favorit. Är det inte bättre att vänta på ett bättre läge istället? Som sagt det kan vara så att det är vekt att lägga men jag resonerade som så att andra killen i detta läge satt antingen på färg eller färgdraget och att preflop raiser satt med set. Om mina farhågor var sanna bör jag dega in isf?

Postad
Tycker att som du spelat kan du folda här utan att gråta för mycket, däremot förstår jag inte checken, du vill väl försvara din hand mot spaderdrag?

Precis min tanke Beta flop och folda om du möter stort motstånd. Men man kan ju inte bara checka på den brädan först in för då kommer man ju garanterat mötas av ett bet. Som kan betyda allt från toppar till färdig färg. Men om du betar först så kommer ju en Toppar kille kanske att folda och om du blir synad eller raisad så är ju folden nära.

Som spelat nu så känns folden rätt, 3 aktiva spelare så du ligger förmodligen efter (om så är fallet drar du dött) eller så finns det flera aktiva omdrag till färg eller kåk.