Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Mot slutet av det senaste avsnittet är Phil Laak inblandad i en pott med Mike Baxter. Har för mig Laak ska syna $20 000 i en $50 000 pott när han har 12 outs (nio till färg och tre till hålstege). Då behöver han ha ut $6000 till från Baxter på river om han träffar för att göra turnsynen rätt.

Han tänker ett tag men foldar sedan. Någon som har en aning om hur han resonerar eller har han helt enkelt ingen koll på oddsen?

Tyckte också den folden såg väldigt konstig ut. Det enda jag kan tänka mig som bromsar honom är att det faktum att hans flush-outs inte är till nöten. Men ändå... hur kan han folda?

• Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Relevant till vad? Du öppet hånade mitt råd till en annan vilket ledde till att jag förklarade hur jag tänkte. Allt verkar ganska relaterat till varandra. Att du inte ens kan ge ett ordentligt svar förvånar mig inte. Stick.

Du kommenterar scenarier som inte finns. Du pratar med andar och spöken. Kom med i matchen. För fan.

Postad
Det är nog inte det att Laak spelar för högt utan att han är världens största ärkenit som aldrig spekulerar.

Varför foldade han då?

Att syna med korrekta pott-odds är liksom inte att spekulera.

Phil Laak är inte killen som räknar fel på något så trivialt som pott-odds och antalet outs.

Postad
Varför foldade han då?

Att syna med korrekta pott-odds är liksom inte att spekulera.

Phil Laak är inte killen som räknar fel på något så trivialt som pott-odds och antalet outs.

Han har inte pott-odds, han behöver lite imlicita.

Matusow har slutligen hittat ap-tilten.

Brian Brandon är långsammast någonsin...

Min respekt för Helmuth har ökat dramatiskt.

Postad
Han har inte pott-odds, han behöver lite imlicita.

Matusow har slutligen hittat ap-tilten.

Min respekt för Helmuth har ökat dramatiskt.

Hoppas du skojar för han behöver inte ens implicita där.

Postad
Hoppas du skojar för han behöver inte ens implicita där.

Han ska syna 20k för att vinna 50k. 12 outs (som han ser det) = 25% equity. 0.75*-20+0.25*50 = -2500$ EV. Han behöver implicita och han kanske till och med uppfattar spader 7 och A som reverse implied kort. Därmed inte sagt att jag hade lagt mig där...

Postad

Kan någon förklara hans stekfold med 72 mot Mikes 64? Han tar ju ett halvt dygn på sig och sen visar han ändå att han foldar 72. Liksom visst ifall han vill få det att se ut som en svår fold men inte fan ska han visa korten då.. :roll:

Postad
Han ska syna 20k för att vinna 50k. 12 outs (som han ser det) = 25% equity. 0.75*-20+0.25*50 = -2500$ EV. Han behöver implicita och han kanske till och med uppfattar spader 7 och A som reverse implied kort. Därmed inte sagt att jag hade lagt mig där...

Fattar inte hur du räknar. Man kan ju inte utgå från sämsta scenariot, dvs både kungen och damen är döda. Så som korten ligger är det ju en monstersyn,men skitsamma, vi utgår från sämsta då:

Du tror inte att han har 2,5k i implicita odds i en pott som på rivern kommer att ligga på 70k?

Postad
Fattar inte hur du räknar. Man kan ju inte utgå från sämsta scenariot, dvs både kungen och damen är döda. Så som korten ligger är det ju en monstersyn,men skitsamma, vi utgår från sämsta då:

Du tror inte att han har 2,5k i implicita odds i en pott som på rivern kommer att ligga på 70k?

Han är ju nit och kommer folda river om en K eller Q kommer oavsett om han leder eller ej... Han behöver extrahera 10k på river för att göra synen +EV eftersom han bara kommer vinna var 4e gång. Sen kanske han räknar med att bli stackad om bordet parar sig samtidigt som han får flush. Jag skulle inte tänka såhär, men måste ju försöka förstå en supernits tankebanor.