Gå till innehåll

HSP, säsong fyra, inget piratsnack!


Suron

Recommended Posts

Alltså Guy må ha hur mycket pengar som helst, men varför går man med på deals när han vet att inte kan förlora, handen mot Farha. Smart av sammy men men

 

Det förstör spelet och underhållningen så förbannat mycket när det spelas om så stora pengar och han gör en sån där deal?

Det är fan poker det handlar om, ett spel där man ska vinna marker/pengar.

Spela normalt ffs, börjar bli så trött på det här programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Alltså Guy må ha hur mycket pengar som helst, men varför går man med på deals när han vet att inte kan förlora, handen mot Farha. Smart av sammy men men

 

Just den här gången var det iofs optimalt, han hade inte fått ut mer pengar av sammy om inte sammy hade fått tvåpar eller triss.

 

Håller annars med, spela normalt. Sånna här saker känns liksom.. Fel.

 

Skön image PA hade sista handen mot DN.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag får mer och mer spel på detta programmet, kan de inte lägga kommentatorerna på ett separat ljudspår så man kan välja att inte lyssna på de där töntarna som växlar mellan uppenbara och usla skämt? dessutom pratar de ofta samtidigt som spelarna så man inte hör bordssnacket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag får mer och mer spel på detta programmet, kan de inte lägga kommentatorerna på ett separat ljudspår så man kan välja att inte lyssna på de där töntarna som växlar mellan uppenbara och usla skämt? dessutom pratar de ofta samtidigt som spelarna så man inte hör bordssnacket.

 

Ja, det stör. Gabe kan vara dock vara lite rolig ibland.

Det som stör mer är att man sällan får se vad spelarna muckar pre och hur stora stackar de har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Farha om någon är den som skulle få betalt för att ställa upp i HSP. Utan honom känns det för stabilt...

 

Se på Benyamine i sista avsnittet, inte en hand spelar han! Oj så kul..

 

Håller med er ang tjatet om $500.000 buy in. Vad spelar det för roll när allt ska köras 2-4 gånger?? Eller inte ens det ibland (Laliberte)

 

Men äntligen en härlig hand med PA och Farha. Farha synar $ 18.000 pre med K 5..... Floppen As Ks Js skrämmer inte Farha trots att PA fortsätter trycka på! Potten landar på $ 600.000 som Farha tar hem med sitt fina(?) 2 par...

 

Äntligen lite action och inga 4 gångers turn och river

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade offrat mitt ena lillfinger för att få se Antonio busta. Det är så sjukt uppenbart att han bara ställer upp i HSP (iaf. 500k$ buyin avsnitten) för att flasha med pengarna i syfte att "höja sin status" i Vegas antar jag och inte spela poker.

 

I något avsnitt säger han väll något i stil med:"We all got money to play this kind of game.." Och ehm, hans spelstil är ju verkligen ett bevis för det..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Farha om någon är den som skulle få betalt för att ställa upp i HSP. Utan honom känns det för stabilt...

 

Se på Benyamine i sista avsnittet, inte en hand spelar han! Oj så kul..

 

Håller med er ang tjatet om $500.000 buy in. Vad spelar det för roll när allt ska köras 2-4 gånger?? Eller inte ens det ibland (Laliberte)

 

Men äntligen en härlig hand med PA och Farha. Farha synar $ 18.000 pre med K 5..... Floppen As Ks Js skrämmer inte Farha trots att PA fortsätter trycka på! Potten landar på $ 600.000 som Farha tar hem med sitt fina(?) 2 par...

 

Äntligen lite action och inga 4 gångers turn och river

 

K6. men hade varit mer intressant om han inte träffat 2par.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade offrat mitt ena lillfinger för att få se Antonio busta. Det är så sjukt uppenbart att han bara ställer upp i HSP (iaf. 500k$ buyin avsnitten) för att flasha med pengarna i syfte att "höja sin status" i Vegas antar jag och inte spela poker.

 

I något avsnitt säger han väll något i stil med:"We all got money to play this kind of game.." Och ehm, hans spelstil är ju verkligen ett bevis för det..

 

Han spelar tydligen nu PLO i Vegas mot bla Sammy med 4000$/8000$ dock cap på 200k...såg ngn tråd på 2p2 om det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

K6. men hade varit mer intressant om han inte träffat 2par.

 

Varför?

 

Precis! Varför?

 

Otroligt kallt spelat av Farha. Det roliga är att han tror att han gjorde ett riktigt bra spel. PAs range har ju ganska viktad åt monsterhållet samt en liten % air. Überdonken Farha inser förstås inte detta utan ser verkligen supernöjd ut när han vinner potten. Han är verkligen helt clueless.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis! Varför?

 

Otroligt kallt spelat av Farha. Det roliga är att han tror att han gjorde ett riktigt bra spel. PAs range har ju ganska viktad åt monsterhållet samt en liten % air. Überdonken Farha inser förstås inte detta utan ser verkligen supernöjd ut när han vinner potten. Han är verkligen helt clueless.

 

 

vadå varför? begriper ni något om poker? 2par med K6 här är ju i princip samma sak som att bara träffa med kungen.

 

så om han synar ner turn+river här borde han göra det även om han inte träffar sitt 2par.

nu synar han kanske för att han är en komplett donk eler för att han ej tror på PA. hade han synat ner med bara mellanparet hade det varit betydligt mer klart att han hade en read och förstår relativ handstyrka och inte bara tänker som en micolimitdonk typ "nu har jag 2par det är en stark han det lägger man ju inte!".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

undrar hur antonius skulle gjort med AxQs på river, check eller bet?

 

jag menar att det finns relativt få händer mellan K6 emd tvåpar och K6 utan tvåpar som antonius värdebettar men han är ju medveten om sin image och kanske bettar tpgk hela vägen även om det är djupa stackar.

 

altså har antonius ett polariserat range här på rivern eller brett?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...