Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
fan vad trist deal med degenmine. han har ju råd att gambla varför då ta feta EV- beslutet. bara löjligt och ospännande. ge pengarna till den där fonden eller whatever istället.

Håller verkligen med, blev riktigt besviken. "Biggest pot in HSP history bla bla", ja visst kan inte alla gå all in med 1 miljon var då får vi ju en riktigt fet pott, bara för att sen splitta istället. Sjukt tråkigt, men davids ansiktsuttryck när guy ger honom erbjudandet är priceless.

Postad
fan vad trist deal med degenmine. han har ju råd att gambla varför då ta feta EV- beslutet. bara löjligt och ospännande. ge pengarna till den där fonden eller whatever istället.

har inte så stor koll men alla säger ju att han varit iskall hur länge som helst. torskat nästan $7M på fulltilt o.s.v...

Postad
har inte så stor koll men alla säger ju att han varit iskall hur länge som helst. torskat nästan $7M på fulltilt o.s.v...
Har också hört att han varit running bad. Men att han har torskat $7m vet jag inget om, låter rätt mkt imo.
Postad

spoiler avsnitt 15, ni som inte vill veta nåt läs inte nu:

.

.

..

..

..

.

.

.

.

..

.

.

.

.

..

.

.

.

.

..

.

..

..

.

.

.

kan någon förklara för mig varför folk är så kära i sina A-high flushdraws?

farha bettar ut

beny. höjer till typ 35k

Guy höjer till typ 160k

farha foldar..

hur fan tänker beny. nu? varför pushar han? finns väl inte en chans att guy bluffar i detta läge???? liksom inte guy.. sen mesar han när de väl är allin, vad f* trodde han att guy hade då? färgdrag? nä då hade nog guy tagit synen istället för att återhöja sådär mycket.. någon?

Postad
Har också hört att han varit running bad. Men att han har torskat $7m vet jag inget om, låter rätt mkt imo.

var en tråd om det på 2+2. han skrev i chatten att han ej skulle spela mer där då han torskat 6.5 miljoner dollar.

rätt mysko då han är upp flera miljoner dollar på PLO. men kanske torskat massor på NL och fixed.

Postad
spoiler avsnitt 15, ni som inte vill veta nåt läs inte nu:

.

.

.

..

.

.

.

.

..

.

..

..

.

.

.

kan någon förklara för mig varför folk är så kära i sina A-high flushdraws?

farha bettar ut

beny. höjer till typ 35k

Guy höjer till typ 160k

farha foldar..

hur fan tänker beny. nu? varför pushar han? finns väl inte en chans att guy bluffar i detta läge???? liksom inte guy.. sen mesar han när de väl är allin, vad f* trodde han att guy hade då? färgdrag? nä då hade nog guy tagit synen istället för att återhöja sådär mycket.. någon?

tyckte också det var sjukt dåligt. alltså när guy får slut på dasppapper går han väl och tar en halvmille och torksar sig med så vad tror degenyamine att han ska lägga här när han checkraisar ett bet+raise? han synar väl med AK...

vissta farha kan bluffa och guy har gjort en del konstiga höjningar med toppar/överpar men han har stoppat in rätt mycket i potten och är en dåliug spelare. jag ahde inte gamblat på att han skulle folda där.

sen kommer jag adlrig spela så högt heller :)

Postad
Det Guy kan ha som är sämre eller som lägger sig är väl typ bottentvå eller kombodrag.

jo fast om du minns handen då han hade 97 hjärter mot doyles andra par så valde han bara att syna flopp trots att han hade steg + hjärterdrag (minns inte om d var open-ended på stegen) .. d blev showdown på den handen så då borde väl beny. varit uppmärksam o lagt märke till d.. visst kan folk variera sitt spel med det är som sagt guy vi snackar om..

Postad
Jag kan tänka mig att möjligheten att få hänga med Gold och få komma in på dessa spel är värt en hel del pengar, och Farha, den sluga räv som han är, insåg nog att den tacksamhetsskuld Gold skulle känna mot honom när han checkar ner, skulle kunna ge upphov till mångdubbelt mer intäkter om han får följa med på dessa spel.

Han nämner också typ 1000 ggr att Gold är skyldig honom en jättetjänst.

Skulle inte förvåna mig om han rätt snart efter inspelningarna antyder för Gold att han vill följa med på dessa homegames.

Jag tror däremot inte för en sekund att Farha checkar ner handen för han tror att han ligger efter. Han ligger dessutom back i spelet och då tar han mycket större risker för att bli even.

en av de bästa teorierna jag läst om detta, kan nog mycket väl stämma.

gold vill ju verkligen bli polare med och repsekterad av highstakesproffsen(medan de bara är intresserade av att stacka honom) så det låter väldigt troligt och som kaplan sa, farha visar ingen nåd där.