Gå till innehåll

HSP, säsong fyra, inget piratsnack!


Suron

Recommended Posts

Fan va alla klagar. Samma spelar för löst. Jennifer spelar för tight. blablabla

 

Ta det för vad det är, underhållning som ska passa alla. Jag tycker att senaste och förra avsnittet var riktigt underhållande. Synd ibland bara att kommentatorerna ska börja prata när spelarna vid bordet är inne i en diskussion så att man inte hör vad de säger, detta hände iaf två gånger i dagens avsnitt, riktigt störande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Men det är nog ingen som klagar på att sammy spelar för löst men i dagens avsnitt verkar han inte ens vilja spela poker. "Ok, im all in, I dont care"... raisar varje hand mörkt bla bla bla. Hade gärna sett Brian townsend eller Doyle på den platsen istället så tycker det är lite synd. Förresten vad sysslar Elezra med när han synar raise med 7-2s pre och inte ens gör ett försök att plocka hem potten? Tror fan inte det kan bli sämre poker.... men är man ute efter underhållning på annat håll än pokermässigt så visst...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart det är riktigt roligt o se på när sammy slaskar på, men tycker att han lirar lite för passivt med sk "sammy brädor". Prova betta o sno lite fler potter vettja.

 

Men är faktiskt ganska imponerad av Mike Baxter som jag tycker klarar sig utomordentligt. Däremot den andra rookien som är med nu sist är bara för mkt fisk som försöker trashtalka som att han vore bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag känner mycket väl till Sammy Farha men frågan är varför dom vill ha med honom. Tycker han är otroligt underhållande iofs men samtidigt så drar han ju ner pokerstandarden på spelet i HSP sjukt mycket, blir som att kolla på turneringspoker.. Som det ser ut nu så kan dom likaväl bjuda in vilken rik slasktomte som helst.
Ja, Farhas spel med höjningar mörkt pre, limpande med skräp etc är ju typiskt för turneringspoker.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han spelar väl mot DN nu?

 

Tror man måste skilja på "Vid samma bord" och "spelar i en hand mot...".

 

Vilka händer diskuterar ni när ni tycker Baxter gjort svåra beslut? Håller med Jerico i vad han skriver om djupa stackar. Skulle vilja sett bara syn vid hans raisar när han träffat TP med dåliga kickers. Hur hade turn hade sett ut om folk hade synat ner honom... tänker direkt på AK vs AQ handen mot The Mouth.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som tror att detta ständiga tjat om hur bra Sammy skulle vara på PLO, är ett stort skämt som Barry och gänget sitter och skrattar gott åt i smyg. Seriöst. Det vore ju helt underbart om de lyckats övertyga, inte bara jättevalen Sammy själv, utan hela pokervärlden.

 

Han har i och för sig vunnit ett WSOP-armband i PLO så helt lost är han nog inte. Jag tror helt enkelt att Sammys stora hjärta och uberaggressiva push-vid-träff-stil passar PLO ganska bra med tanke på att många händer enbart är marginella favoriter samt att det kan tänkas att han kan pusha bort en hel del scared money. Fast det är bara spekulationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han har i och för sig vunnit ett WSOP-armband i PLO så helt lost är han nog inte. Jag tror helt enkelt att Sammys stora hjärta och uberaggressiva push-vid-träff-stil passar PLO ganska bra med tanke på att många händer enbart är marginella favoriter samt att det kan tänkas att han kan pusha bort en hel del scared money. Fast det är bara spekulationer.

 

Taget från barrygreenstein.com skriver av barryg himself:

"Sammy may be the most feared short-handed pot-limit Omaha player in the world. He is so good that we only play Omaha with him in mixed-games with one or two other games added. Even though his fame came from his second place finish to Moneymaker in the 2003 WSOP finale, hold’em is not his forte. His fearlessness carried him through that event."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...