Gå till innehåll

En Wannabees Vardag - 0.5/1 SvS

SunTzu

Recommended Posts

Kan stödja Yxels teori.

Kollade i min egen PT2 från svs 0.5/1. Har 8.5k händer med "Kungrikard".

Hans BB 100 är bra. Men sällan de värdena han själv säger. Den ligger på 2,23 BB/100.

Visst förklara det med litet hand samble (8.5k är inte jättelitet). Händerna är utspridda från september --> April. Visst han kanske bara har otur när han sitter vid mina bord eller så är det jag som är så jävla bra så jag sänker värdet på bordet med 500% (lol).

Säg vad ni vill. Jag har spelat mkt mot honom och jag tror han ljuger.. han är nästan tom passivare än mig.

Sen om det är värt o påpeka eller inte. Vad vet jag. Tyckte det kunde vara intressant bara.

Me no nothing men jag instämmer i lite, jag ser hellre Knugen vid mitt bord än till exempel Yxel eller Gerulatis, men Knugen är nog duktig tycker bara han är lättläst, bettar knugen foldar jag :lol: .. no offense knugis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 172
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag startade en liten lista på SvS grinders härifrån forumet i Tinusens dagbok. Skriv ditt nick där!

Japp, såg det. Men vad jag förstått så kör alla fullring. :P Ska man behöva sätta sig och lira fullring liksom!? ;D

Och förlåt till alla jag skickade privata mess till angående, ja, ni som vet vet ju. :P Det var innan gaffeln sammanställde en lista. :D

Länk till kommentar

Snacka om att ha noll koll på hur få händer ~4k är för att dra några som helst slutsatser.

Sa jag att det räkte? Jag sa detta är vad jag har på 4k händer (lägg till limmets 8 så har vi 12) och det räcker inet för att vinna 20 papp i månaden.

Länk till kommentar

Nej såklart det inte gör, men det ger en fingervisning åp att han knappt är vinnande, och att hans 20000 i månaden är rent skitsnack. Och att inte ha en minusdag på 8-9 månader är SKRATTRETANDE.

hmm, jag har backat över mina 20K senaste händer kanske, är jag förlorande för det alltså fast jag innan det är plus över 150K händer? :shock:

Länk till kommentar

Kom igen nu grabbar, det är helt omöjligt för oss att veta om han plussar 5k eller 30, lite poänglös disussion. Snyggt upplägg och analys dock :P

Verkar som att krogen blev inställd, tjejen är sur på tjejpolaren, så cha-hing! Grind ikväll :P

Länk till kommentar

Aspelin: Är du kungrikard?

I så fall är jag en som undviker dig och du är en som undviker mig när vi kör på samma bord...

Japp det är jag, vad nickar du?

Sen till Yxel, lol på dig, jag har 18k händer på dig där du backat och spelat 13/1, en sten som bara spelar pockets, kanske inte så konstigt när du kör 15 bord. Om ett bord är för tight och utan action byter jag det efter en stund, nu har jag 5 st bord uppe med en flopp% mellan 52-64 och snittpotter på 47, 600+ o började för 90 min sen.

18k är mer än 4k, så hur mycket backar du på en månad?

Länk till kommentar

Jag tror dig Kungen och jag har ju själv sett dina stackar. Alltså 20K är väl ingen omöjlighet om man spelar mycket, alltså 700 kr per dag. Du spelar mycket och vet precis vad du gör på denna nivån. Alltså där är fullt med fisk, tålamod och du träffar floppen och folk synar dig så är 700kr inga problem.

Länk till kommentar

Jag tror dig Kungen och jag har ju själv sett dina stackar. Alltså 20K är väl ingen omöjlighet om man spelar mycket, alltså 700 kr per dag. Du spelar mycket och vet precis vad du gör på denna nivån. Alltså där är fullt med fisk, tålamod och du träffar floppen och folk synar dig så är 700kr inga problem.

Tack geru, han får gärna tro att jag vinner 4kr i timmen, bryr mig inte.

Men jag tror inte att Yxel vet ngt alls om table selection, eller byta bord som man har en dålig position på, han sitter där som en liten sten timme efter timme även om det är en snittpott på 7bb o fullt med tightsnåla grinders.

Länk till kommentar

Rullar på skapligt den här gången, hundring + hittils. Inga stora händer, bara många bäckar små.

Har så jävla svårt att läsa folk när dom supit, dom kan sitta på any two och calla till show med ett hålstegdrag...

Länk till kommentar

Rullar på skapligt den här gången, hundring + hittils. Inga stora händer, bara många bäckar små.

Har så jävla svårt att läsa folk när dom supit, dom kan sitta på any two och calla till show med ett hålstegdrag...

Ikväll är det en ruskig motrigg samt att fisken glatt limpar in med AA eller KK i familjepotter och synar bara ner gata för gata....... suck! det är min första förlustkväll på ett tag :cry:

Inga stora pengar men surt ändå, särskilt på det sätt som man loosar, de flesta händerna kan man inte göra annat än att betala av

Länk till kommentar

Precis när jag skrivit inlägget så får jag QQ och höjer upp till 6kr efter 2 limpare, en synar och då ställer limpare nummer 2 in stacken. Jag tänker ett tag men synar rätt snabbt iom att det var inte var fullt inköp det handlade om.

Vad tror ni han hade?................... jo 4-5 suited och klonkar stegen på river, vilken skön kväll!! bäst att sluta för kvällen när man blir piskad med liknande händer gång på gång samma kväll.

Nog whinat i din dagbok SunTzu! Go´natt på er

Länk till kommentar

Det är ju precis så man vill att de spelar sun, samtidigt som de limpar AA o vägrar släppa, hade en kille nu som synade 7 pre med QQ kommer AKJ jag har AK han vägrar släppa så potten blir ca 400bb.

Fisken Yxel sitter o tightar ihjäl sig som vanligt, inte sett han spela en enda hand av ca 100 på de borden vi spelar ihop nu.

Länk till kommentar

Jo, sant. Skönast är när man sitter på AT+, och dom sitter på A3 och inte foldar när ett A kommer :)

400+ nu ungefär.

Lite OT men jag ska plocka din tvilling nu :D han heter Sun Tzu o sitter med 35 kr på adam35, fixar en HH om jag lyckas. 8-)

Gött att det flyter på, jo AT+, mot fisk med skitkicker är fint.

Länk till kommentar

Japp det är jag, vad nickar du?

Sen till Yxel, lol på dig, jag har 18k händer på dig där du backat och spelat 13/1, en sten som bara spelar pockets, kanske inte så konstigt när du kör 15 bord. Om ett bord är för tight och utan action byter jag det efter en stund, nu har jag 5 st bord uppe med en flopp% mellan 52-64 och snittpotter på 47, 600+ o började för 90 min sen.

18k är mer än 4k, så hur mycket backar du på en månad?

Jag backar nog en 5-6 tusen iaf :(

Länk till kommentar

Det är ju precis så man vill att de spelar sun, samtidigt som de limpar AA o vägrar släppa, hade en kille nu som synade 7 pre med QQ kommer AKJ jag har AK han vägrar släppa så potten blir ca 400bb.

Fisken Yxel sitter o tightar ihjäl sig som vanligt, inte sett han spela en enda hand av ca 100 på de borden vi spelar ihop nu.

Varför ska jag spela 25% händer preflopp som du?

Länk till kommentar

• Skapa nytt...