crillux Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 Till att börja med så hittar jag ingen HH-konverterare som funkar med William Hill (Crypto). Jag har provat: http://www.neildewhurst.com och http://poker-tools.flopturnriver.com/Hand-Converter.php men ingen av dom funkar. Tips? --- HERO i CO med 4 folds, MP2 calls, MP3 folds, HERO calls, Button folds, SB completes, BB checks. FLOP: (4 spelare) SB checks, BB bets, MP2 folds, HERO raises, SB calls, BB calls. Mittenpar och färgdrag. Rätt med höjning? TURN: (3 spelare) SB checks, BB checks, HERO bets, SB raises, BB folds, HERO calls. Jag träffar tvåparet, men frågan är vad SB har? KJ är väl tveksamt, då borde han väl spelat floppen hårdare? AK? QT? Är det okej att syna, eller ska man höja? Det finns ju 13 outs till färg och båt, men 2 (kungarna) är ju riktigt tråkiga om han har KJ. Funderingar? Citera
Hjort Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 3-bet på turn och du behöver väl egentligen inte fråga om floppen? Bör väl också vara en höjning pre för att få knappen och rensa lite bland mörkarna. Citera
crillux Postad 17 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 17 Maj , 2007 3-bet på turn och du behöver väl egentligen inte fråga om floppen? Bör väl också vara en höjning pre för att få knappen och rensa lite bland mörkarna. Nä, floppen behövde jag nog egentligen inte fråga om. Men 3-betten på turn motiverar vi alltså med att vi har såpass många outs som vi har? Hur ska vi fundera här? Om vi 3-bettar turn och Fi cappar så måste vi ju antagligen ge honom cred för stegen, för jag har svårt att se motståndet här cappa med tvåparet. Om man då missar helt, är det fold som gäller på river? 3-bettar vi turn och Fi synar så har vi ju säkert möjlighet att checka bakom på rivern om vi missar. Citera
exxe Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 Det hade underlättat om du skrivit hur mycket dina betar och, SBs reraise är på turn osv. Linen som sb tar är knappast något risigt. Ak är nog uteslutet, tror på q10 eller slowspelat set. Du har juh heltklart visat styrka så varför höjja dig utan stål. Jag väljer nog syn här. edit. ehm insåg btw att det kanske är limit du spelar, isf. Ingen aning Citera
Matteprof Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 Jag kanske inte kan spela fixed, men här klickar jag i "raise any" hela vägen fram till jag får se river. Citera
Bjorn_ Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 Nä, floppen behövde jag nog egentligen inte fråga om. Men 3-betten på turn motiverar vi alltså med att vi har såpass många outs som vi har? Hur ska vi fundera här? Om vi 3-bettar turn och Fi cappar så måste vi ju antagligen ge honom cred för stegen, för jag har svårt att se motståndet här cappa med tvåparet. Om man då missar helt, är det fold som gäller på river? 3-bettar vi turn och Fi synar så har vi ju säkert möjlighet att checka bakom på rivern om vi missar. Allvarigt talat så känns potten för stor för att vi ska folda den på river för ett bet om han (SB) har cappat på turn. Visst, vi är ofta slagna men vi får ju ändå typ 14-1 på en syn och i ärlighetens namn tror jag fi tillräckligt ofta har J9 eller AA eller nått sånt för att en syn ska vara lönsam. /Bjorn Citera
crillux Postad 17 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 17 Maj , 2007 edit. ehm insåg btw att det kanske är limit du spelar, isf. Ingen aning Jo, det är kanske limit jag spelar. Särskilt eftersom posten ligger i "Texas Limit Cashgame"... Allvarigt talat så känns potten för stor för att vi ska folda den på river för ett bet om han (SB) har cappat på turn. Visst, vi är ofta slagna men vi får ju ändå typ 14-1 på en syn och i ärlighetens namn tror jag fi tillräckligt ofta har J9 eller AA eller nått sånt för att en syn ska vara lönsam. Ja, det låter ju rimligt förstås. Spelar inte du på Crypto Bjorn_? Tips på HH-konverterare? Citera
Hjort Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 3-bettar vi turn och Fi synar så har vi ju säkert möjlighet att checka bakom på rivern om vi missar.Huvudpoängen med att höja är att vi helt enkelt inte vet hur fi spelar och höjningen är bra mot de flesta spelartyper. Mot de den inte är bra emot så är den inte särskilt illa, eftersom motståndaren på det stora hela kommer ha bättre hand så extremt sällan. Finns många spelare som checkhöjer med par eller drag här, och ärligt talat är det ett rätt bra move iom att man tjänar så äckligt mycket på att motståndaren viker i en stor pott. Om motståndaren dessutom stänger ned rakt av med tvåparshänder så är det riktigt safe att checkraise turn med allt möjligt junk. Citera
crillux Postad 17 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 17 Maj , 2007 Tack för svaren. Så här gick det: RIVER: SB bets, HERO raises, SB calls. HERO: (färg) SB: (stege) Citera
Bjorn_ Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 Spelar inte du på Crypto Bjorn_? Tips på HH-konverterare? Nu var det länge sedan jag postade någon hand men jag har för mig att man kan köra nevildehurst med nån postprocessering. Kommer inte ihåg exakt men kan vara något i still med att man måste köra en search&replace color: till color= eller något i den stilen. De flesta converters är ju gjorda för 2+2 som inte har exakt samma syntax som pf.nu /Bjorn Citera
Recommended Posts