tobas Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 Tjenare har en snabb fråga, har sålt 3 böcker här på forumet och ska skicka iväg dom imorgon bara det att jag inte riktigt vet hur man ska gå till väga?? Någon som kan hjälpa mig, skulle även vara bra att veta hur mkt det kostar att skicka iväg ett paket inrikes?? Någon som har erfarenhet får jättegärna skriva! Citera
tobas Postad 15 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 15 Maj , 2007 http://www.posten.se Har redan kollat det, och det hjälpte mig inte ett dugg.. Jag har en kartong som jag lagt i böckerna, men vart ska jag skriva hans address? Får man någon form av lapp som man skriver på när man går till posten? Frimärke är ett måste eller? Citera
Juggler Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 Det finns kartonger att köpa på posten för inrikespaket som är färdigfrankerade. Citera
tobas Postad 15 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 15 Maj , 2007 Det finns färdiga kartonger att köpa på posten för inrikespaket som är färdigfrankerade. Vad menas med " Färdigfrankerade " ? Citera
Juggler Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 Du behöver inte köpa och klistra på frimärken. Citera
tobas Postad 15 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 15 Maj , 2007 Du behöver inte köpa och klistra på frimärken. Okej och på den kartongen kan man skriva vart man ska skicka böckerna? Vad kostar ungefär en sådan kartong? Citera
Juggler Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 1. Ja 2. Vet inte, det ordnar sig. Kolla på Posten imorgon. Citera
kfluffie Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 Okej och på den kartongen kan man skriva vart man ska skicka böckerna? Vad kostar ungefär en sådan kartong? 1. Nope, du kan ej skriva något på den utan du stoppar bara i boken, betalar och sedan så kommer paketet komma till Random-adress. Citera
Kenan83 Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 hehe shit va internet har gjort med dagens ungdomar, de vet ju inte ens hur man postar ett paket Citera
tobas Postad 15 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 15 Maj , 2007 1. Nope, du kan ej skriva något på den utan du stoppar bara i boken, betalar och sedan så kommer paketet komma till Random-adress. Kul att en moderator orkar vara dryg.. Citera
tobas Postad 15 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 15 Maj , 2007 hehe shit va internet har gjort med dagens ungdomar, de vet ju inte ens hur man postar ett paket Har nog inget att göra med internet, har aldrig behövt posta ett paket förut så inte allt för konstigt att inte veta hur jag ska gå till väga Citera
espinola Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 Är du dryg tillbaka får du smaka på piskan.... Gå ner till posten och hör med dem! Citera
fritte_n Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 Har nog inget att göra med internet, har aldrig behövt posta ett paket förut så inte allt för konstigt att inte veta hur jag ska gå till väga Jo det är konstigt. Det kan väll som helst räkna ut att man går till posten om man vill posta ett paket som inte får plats i en brevlåda eller vill man skicka det via bud så tar man kontakt med någon slags budfirma. Citera
tobas Postad 15 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 15 Maj , 2007 Jo det är konstigt. Det kan väll som helst räkna ut att man går till posten om man vill posta ett paket som inte får plats i en brevlåda eller vill man skicka det via bud så tar man kontakt med någon slags budfirma. Men lilla vän, klart jag fattar att man ska ner till posten, nej jag tror man ska gå ner till " busstationen " jissus... Frågan var om jag skulle ha ett paket själv eller om jag skulle ta med böckerna ner och om posten hade paket. Citera
Kenan83 Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 Har nog inget att göra med internet, har aldrig behövt posta ett paket förut så inte allt för konstigt att inte veta hur jag ska gå till väga Ju jag förstår dig, det är ju rena djungeln där ute... Citera
becknish Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 Jo det är konstigt. Det kan väll som helst räkna ut att man går till posten om man vill posta ett paket som inte får plats i en brevlåda eller vill man skicka det via bud så tar man kontakt med någon slags budfirma. Ja. det kan "VÄLL" vem som helst. trodde ica tagit över de flesta av postens uppgifter. där postar jag iaf mina paket Citera
kfluffie Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 Kul att en moderator orkar vara dryg.. Tack ska du ha, jag gör mitt bästa ... Eury-sjukan har även spritt sig till mig ... Citera
Doubleofaces Postad 16 Maj , 2007 Rapport Postad 16 Maj , 2007 Slå in dem i en eller två papperstidningar och slå in det lite fint lite tapetpapper eller ngt (brukar jag göra!). Funkar utmärkt.. skriv namn och gå till posten och betala 22 kr istället för 60 som de tar för sina "vadderade" paket som är 1/3 så stora. Lurendrejeri när tapetrullen ligger dig precis bakom garderoben... Citera
Gummo Postad 16 Maj , 2007 Rapport Postad 16 Maj , 2007 Ju jag förstår dig, det är ju rena djungeln där ute... Det är såååå underbart när man hittar guldkornen, de där inläggen som gör att man skrattar högt när man sitter och försöker se upptagen ut på jobbet. TACK! Citera
Recommended Posts