Peder.A Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 NL 50 6 spelare Fi1 25 Fi2 67 Jag 49 Andra varvet, känner inte igen varken Fi 1 eller 2 sen tidigare. Fi 1 synar UTG Jag på knappen höjer till 2,7 med Fi 2 på SB synar UTG synar Flop Fi 2 betar pot (8) Fi 1 synar och har bara cirka 15 kvar i stacken nu. Här väljer blir jag mycket misstänksam. Fi 1 kan mycket väl sitta med ett drag men set är inte heller helt otänkbart. Det enda jag möjligen leder över är en sämre knekt. Fi 2 är så pass shortstackad så honom är jag inte rädd för. Han kan mycket väl vara en tomte som synat floppen med ett drag. Att bara syna är uteslutet då det finns alldeles för många skrämselkort som kan uppenbara sig. Jag väljer att höja till totalt 18 då jag inte vill comitta mig helt till potten. Jag har efter min re-raise 28 kvar i stacken. Hoppas naturligtvis på en läggning från Fi 2 här så jag kan hamna all-in mot Fi 1. Fi 2 går nu all-in (han täcker mig) Fi 1 går också all-in Det kostar mig 28 att syna för att vinna cirka 100. Är detta en läggning eller vinner min hand tillräckligt ofta för att en syn ska vara +EV? Citera
Jerico Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 Du är comittad nu vare sig du vill eller inte, det är för stor chans att fi2 har ett combodrag och med fi1s pengar inne också måste du syna. Citera
Tottyville Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 Du lär ju garanterat ligga efter... men som sagt du e väldigt comittad. Citera
decoy Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 Du ligger nog efter. En tveksam syn, dock..visst är du relativt committad, men det g å r att hitta folden. Syna eller folda, är nog 50-50. Citera
Peder.A Postad 16 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 16 Maj , 2007 Jag gjorde som sagt miniraisen på turn för att inte bli helt comittad till potten vid omslag men ändå blev jag väldigt osäker på huruvida jag skulle folda eller syna när Fi 2 ställde. Det hade kanske varit bättre att göra en större raise på floppen för att slippa fundera på hur jag ska göra om han ställer. Hursomhelst så foldade jag handen (dock efter stor tvekan). Fi 1 visar QJ och Fi 2 visar 56 för stegdraget som han sätter på rivern. Är nu i efterhand lika osäker på vad som är rätt att göra i det här läget men det är nog som decoy säger, ett 50/50 läge. Med tidigare spelerfarenheter mot nämnda motståndare hade beslutet varit mer självklart... Citera
Jerico Postad 16 Maj , 2007 Rapport Postad 16 Maj , 2007 Dålig fold, alternativet till att raisa (större än du nu gjorde) och committa sig på floppen här är att bara syna och utnyttja din position på turn, tycker inte det är ett så dåligt spel faktiskt. Det kan lätt bli lite halvdant om man spelar aggressivt med en bra hand men samtidigt vill lämna nån bakdörr ut ur handen öppen... Citera
iamivar Postad 16 Maj , 2007 Rapport Postad 16 Maj , 2007 Dålig fold, alternativet till att raisa (större än du nu gjorde) och committa sig på floppen här är att bara syna och utnyttja din position på turn, tycker inte det är ett så dåligt spel faktiskt. Det kan lätt bli lite halvdant om man spelar aggressivt med en bra hand men samtidigt vill lämna nån bakdörr ut ur handen öppen... . Citera
Aldrin Postad 16 Maj , 2007 Rapport Postad 16 Maj , 2007 Ni är alla shortstacks, shortstacks har en alltför härlig vana att gå all in med vilka händer som helst nästan, samt blir de synade med nästan vilka händer som helst av fullstacks, där satt du som shortstack mot 2 andra shortstacks och hade en bra hand, skulle lätt synat all in på floppen där, kanske tom gå all in själv direkt istället för att höja... Citera
Peder.A Postad 16 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 16 Maj , 2007 Det är NL 50! Råkade tyvärr skriva fel i rubriken och upptäckte det när du, Aldrin, påpekade att vi alla är shortstackade. Sorry! Tyvärr så verkar det inte gå att ändra rubriken. Citera
grebgokz Postad 16 Maj , 2007 Rapport Postad 16 Maj , 2007 Med tanke på stackarna så skulle jag på floop ställt direkt. Du ger då dem inte odds att syna med dragen. Och då begår de ett misstag som ställer in eller synar. Genom att miniraisa ger du ju garanterad dem odds att dra. Är du redan slagen så är du men i de flesta fall leder du nog här på den floopen och då finns det ju ingen anledning att låta bli att ställa. Vad för träff vill du ha på flopen när du spelar AJo pre? Folda denna är inte å tänka på mot två shortstacks. När foldar jag denna? på en floop typ [] eller [] eller liknande. Men du har toppar topkicker på en låg bräda med färgdrag. Ställ in och tvinga bort färgen. Du kan ju ialla fall se till att de begår ett misstag om de synar. Citera
Aldrin Postad 16 Maj , 2007 Rapport Postad 16 Maj , 2007 Det är NL 50! Råkade tyvärr skriva fel i rubriken och upptäckte det när du, Aldrin, påpekade att vi alla är shortstackade. Sorry! Tyvärr så verkar det inte gå att ändra rubriken. Okej, tjadu... va ska man säga, med AJ så har du fått en grym bräda förutom att färgdraget sitter där så jag skulle nog ändå haft svårt o folda den handen. Grattis, Nu hade du tur att du foldade just den gången stegdraget sattes, men annars så brukar du oftast ha en vinnande hand i detta fallet. Att det blev all in på floppen gör den lite halvjobbig, men som sagt skulle jag nog själv ha hyfsat svårt o hitta folden, speciellt utan read... Citera
Recommended Posts