Gå till innehåll

Max antal bord på ongame?


slashyboy

Recommended Posts

Menar du max vad som är tekniskt möjligt, eller max hur många man orkar ha öppna själv?

Om det gäller tekniken så har jag ännu inte stött på maxtaket, och har nog varit uppe på 8 stycken...

Själv tycker jag att 4 är max vad man orkar, men klämmer ibland in ett femte över de andra fyra :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du max vad som är tekniskt möjligt, eller max hur många man orkar ha öppna själv?

Om det gäller tekniken så har jag ännu inte stött på maxtaket, och har nog varit uppe på 8 stycken...

Själv tycker jag att 4 är max vad man orkar, men klämmer ibland in ett femte över de andra fyra :roll:

 

Och det är inga inställningar som du behöver ändra från standarden då? Ellr kanske kan det variera från sajt till sajt?Vilken lirar du på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det är inga inställningar som du behöver ändra från standarden då? Ellr kanske kan det variera från sajt till sajt?Vilken lirar du på?

 

Kan möjligtvis variera från sajt till sajt och om det är CG eller SNG. Mina erfarenheter är grundade på SNG/MTT på Betsson.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 på 2 skärmar går bra...de nionde på 3je skärmen(annat grafikkort) går också bra... men där börjar problemen. öppnar man 10de bord, eller stänger ett av dom öppna, så blir borden på andra grafikkortet övertäckta med svart, så man ser inge kort osv....

 

Vissa andra klienter har också problem med dubbla grafikort när man splittar borden så dom ligger på varsit kort. Håller man dom samlade brukar de gå bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får liknande problem som brainslicer fast redan med fyra bord på två skärmar.

Jo, ett tag hade jag så med, så det börja stula redan efter 4, då man tog det 5:te till nästa skärm. Vet inte vad det berodde på...men det försvann, kan vara drivrutin jag uppdaterade eller nåt.

 

Edit: Börja tänka att det kankse berodde på dåvarande kort. Dom som har 2 helt skilda gpu på samma kort, kanske de strular redan vid 4+ bord då(typ samma effekt jag har nu när dom hamnar på de andra kortets(gpu) skärmar.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så jag kommer inte att kunna lira en 6 bord samtidigt på min 17" på betsson? :shock:

jo...fast 10 bord..om du har dom överlappande...:)

 

dom flesta spelar väl helst på minst 1600x1200 skärmar, minst 20" om det är frågan om TFT skärm, då rymms de 4 per skärm utan överlapp. på en 17" tft måste redan andra bordet vara överlappande.

 

problemet tror jag ligger i när man har flera gpu, grafik processorer, och inte vill ha dom överlappande utan utspridda på flera skärmar som styrs av olika gpu(vissa kort har väl dubbla gpu, andra delar på samma gpu till båda utgångarna när man kör multimonitor)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...