RoopzY Postad 14 Maj , 2007 Rapport Postad 14 Maj , 2007 Båda motståndarna har spelat relativt löst. Dom är bland dom bättre på den här nivån och kan lägga en hand. Dom tror att jag är tight och vek, därför har dom troligtvis ganska mycket respekt för mig. Fort Nelson Texas Hold'em NL $0.1/$0.2 Seat 5 is the button Total number of players: 6 Seat 4: Daniel (29.02) Seat 5: Storspelarn (26.68) Seat 6: snyucis (14.20) snyucis posts small blind (0.10) Daniel posts big blind (0.20) ** Dealing down cards ** Dealt to Daniel [ Ac Ah ] Åh, äntligen en bra hand. Storspelarn bets (0.70) snyucis raises (1.10) Daniel calls (1.00) Synar bara här eftersom det är ganska troligt att Storspelaren återhöjer. Storspelarn calls (0.50) ** Dealing flop ** [ Jd Tc 6s ] snyucis bets (0.40) Hmm, litet bet, undra vad det kan tyda på. Vill han ha en höjning? Daniel raises (4.80) Här måste jag trycka på! Storspelarn is All-in (25.48) Blixtställer. snyucis is All-in (12.60) Synar efter inte allt för lång väntan. Daniel?! Har inte den blekaste aning om vad jag ska göra. Är osäker på om preflop spelet är bra, vad tycker ni? Fram med motorsågen! Citera
Ignatius Postad 14 Maj , 2007 Rapport Postad 14 Maj , 2007 Preflopp: dåligt spelat. Standardspelet är att alltid höja med AA. Om du t ex är uppe mot ett annat högt par vill du ju få in pengarna på en gång, eftersom det blir svårare att få in degen från KK efter floppen, speciellt om det kommer ett ess som ger dig ett set. Om man ska slowspela essen tycker jag att det bör vara mot en motståndare och då helst mot en dålig spelare som du tror kan trycka in alldeles för mycket med TPTK och sämre. Alltså inte de spelare som du beskriver här ... Och givet din beskrivning av spelarna måste du nog släppa handen på floppen. Vilket ytterligare motiverar att du borde ha höjt före floppen: då blir det rätt att trycka in resten av degen oavsett flopp. Citera
Hume Postad 14 Maj , 2007 Rapport Postad 14 Maj , 2007 För det första, du måste återhöja preflop. På floppen skulle jag nog höjt aningen mindre, sen kan du väl singla slant huruvida du ska syna eller inte. Utan större read skulle jag nog lutat åt att folda som standardspel, fast jag är ganska konservativ Citera
RoopzY Postad 14 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 14 Maj , 2007 Joo, jag skulle nog höjt floppen, men jag trodde att han som var efter mig skulle höja igen. Tack för kommentarerna förövrigt Citera
bananuz Postad 14 Maj , 2007 Rapport Postad 14 Maj , 2007 Anledningen till att du inte vet vad du ska göra är att du skapat ett skitsvårt och hopplöst läge för dig själv med preflopspelet... Som spelat, fold. Osannolikt att inte någon av dem skulle ha bättre än ett överpar. Citera
RoopzY Postad 14 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 14 Maj , 2007 Kom på att jag har fel rubrik, någon snäll person som kan förklara hur man ändrar? Citera
frirullare Postad 14 Maj , 2007 Rapport Postad 14 Maj , 2007 Kom på att jag har fel rubrik, någon snäll person som kan förklara hur man ändrar? På första meddeleandet så trycker du redigera, sen gå till avancerad (ellet nåt sånt), där kan du ändra rubrik och text. Btw, om du tror att han kommer re-raisa preflop. Varför re-raisar inte du? Har han en så stark hand så kommer han minst att syna om du gör det. Re-raisa lite mer än pott så du slipper 3 med på flopp. Då ger du honom också chansen till att re-raisa igen. Med AA preflop vill du hellre syna än att själv all in en gå all in! Citera
RoopzY Postad 14 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 14 Maj , 2007 Tack för hjälpen frirullarn Nu när jag har fått det förklarat så bra för mig så verkar det jättedumt att inte re-raisa floppen. Resultatet: Jag stekte länge, tillslut hittade jag dock synen. Efter två lankor till så vann jag min största pott på denna nivån. Tack så mycket för kommentarerna. Citera
Recommended Posts