Mr Trader Postad 14 Maj , 2007 Rapport Postad 14 Maj , 2007 När jag kom till kontoret imorse var min telfonlur igentejpad och min datormus var fasttejpad. Kontorets busfrö har inte erkännt men det står klart att det är just hon som ligger bakom detta. Det var rätt så fromt skämt, men det betyder ju inte att jag inte kan låta bli att ge igen... Jag behöver roliga practical jokes som funkar på ett kontor. Kom med tips. Citera
Appel Postad 14 Maj , 2007 Rapport Postad 14 Maj , 2007 Ta och gå in i hennes dator och kolla vilja sidor hon brukar surfa till. Sen går du in och pekar om de sidorna så att alla pekar mot tex Slitz eller ngt annat kul Citera
bjornufknu Postad 14 Maj , 2007 Rapport Postad 14 Maj , 2007 Ta och gå in i hennes dator och kolla vilja sidor hon brukar surfa till. Sen går du in och pekar om de sidorna så att alla pekar mot tex Slitz eller ngt annat kul Hur pekar man om sidor i firefox? =) Citera
Appel Postad 14 Maj , 2007 Rapport Postad 14 Maj , 2007 Hur pekar man om sidor i firefox? =) hmm... Bra jäkla fråga... Har aldrig varit inne och kollat i firefox.. Annars har vi ju klassikern att ta en print screen på skrivbordet och lägga som bakgrundsbild och sen gömma alla ikonerna som finns på skrivbordet. Sånt brukar vara kul. byta lösenord på hennes datorn.... Gömma strömsladden... Citera
bjornufknu Postad 14 Maj , 2007 Rapport Postad 14 Maj , 2007 hmm... Bra jäkla fråga... Har aldrig varit inne och kollat i firefox.. Hur gör man det i IE då? Citera
Appel Postad 14 Maj , 2007 Rapport Postad 14 Maj , 2007 Hur gör man det i IE då? Nu ska vi se om jag kommer ihåg rätt. IE (som andra browser också antar jag) har en bibliotek på de siter du besöker där den har IPnummret till siten liggandes så att IE ska slippa gå ut och hitta nummret på en separat ställe (som då skulle göra att det tar liiite längre tid att surfa in på sidan.) Det man gör är att man går in och ändrar alla dessa IPnummer som ligger i en mapp ngn stans hos IE. Citera
Loveless Postad 14 Maj , 2007 Rapport Postad 14 Maj , 2007 Hur pekar man om sidor i firefox? =) Detta fungerar oavsett browser, dock kan du vara spärrad ifrån att göra sakerna om företagets IT guru vet vad han/hon sysslar med. Min gör det inte. I mappen (för XP, andra os har filen i en annan mapp). c:\windows\system32\drivers\etc\ finns en fil som heter hosts (ingen filändelse), här kan man skriva in addresser som ska länkas mot IP nummer. finns ett par exempel i filen, men vill man göra föreslaget ovan så skriver man in 217.198.149.64 www.aftonbladet.se på en egen rad så kommer aftonbladet länkas om till slitz. -- Självklart tar jag inget ansvar för vad som händer. Citera
antfarmer Postad 14 Maj , 2007 Rapport Postad 14 Maj , 2007 Transparent tejp under den optisk musen ger roliga effekter. Andra klassiker inkluderar: * Byta plats på tangenter på tangetbordet, enkelt gjort. * post-it-lappar på ALLT. * Så krasse i tangentbordet (kräver att hon är borta någa dagar för bästa effekt). /Ant Citera
Appel Postad 14 Maj , 2007 Rapport Postad 14 Maj , 2007 Ändra till utländskt tangentbordssättning är rätt kul också. Citera
Juggler Postad 14 Maj , 2007 Rapport Postad 14 Maj , 2007 Hur många av de här har Ola råkat ut för idag Appel? Citera
Jeg123 Postad 14 Maj , 2007 Rapport Postad 14 Maj , 2007 byt startsida, till t.ex http://www.meatspin.com det brukar vi göra på skolan så fort någon lämnar datorn.... Citera
Jennez Postad 14 Maj , 2007 Rapport Postad 14 Maj , 2007 passa er: Snubben i den mittersta länken är ju grymt behärskad ändå. Känns som att det ändå inte är en så dum ide’ att kopiera skärmen när skrivaren inte funkar. Citera
brainslicer Postad 14 Maj , 2007 Rapport Postad 14 Maj , 2007 de har blitt några badbeats kvällen innan tror jag bestämt Citera
fucktard Postad 14 Maj , 2007 Rapport Postad 14 Maj , 2007 Rätt så skönt om möjligheterna finns. Annars funkar ju alltid (Thrillingwonder) Citera
Appel Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 Hur många av de här har Ola råkat ut för idag Appel? jag som är så snäll gör ju inga sådanna här saker ju Speciellt inte heller direkt efter att jag nämnt dem på ett ställe där Ola läser det mer eller mindre direkt. hehehe. Citera
Jennez Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 (Thrillingwonder) Exakt detta gjorde jag och en kompis på Lunds Nation i Lund i styrelsens kontor efter en blöt sexa. Det blev ett jävla liv kan jag meddela. Tydligen var det någon sorts vinprovning dagen efter och vinleverantören kunde inte komma fram eftersom vi inte hade nöjt oss med kontoret utan också lindat in halva trapphuset (ca 4 våningar orkade vi). Citera
Myssion Postad 16 Maj , 2007 Rapport Postad 16 Maj , 2007 När jag kom till kontoret imorse var min telfonlur igentejpad och min datormus var fasttejpad. Kontorets busfrö har inte erkännt men det står klart att det är just hon som ligger bakom detta. Det var rätt så fromt skämt, men det betyder ju inte att jag inte kan låta bli att ge igen... Jag behöver roliga practical jokes som funkar på ett kontor. Kom med tips. Anställ ett par som kan hålla henne på mattan. Har också den positiva bieffekten att alla som inte sköter sitt jobb eller följer reglerna hålls i schack. Citera
cOP Postad 16 Maj , 2007 Rapport Postad 16 Maj , 2007 passa er: Den sista e ju störtskön. Ingen av de andra tycks bry sig nämvärt trots att grabben slänger sig över plattskärmar och slår ner den andre med tangentbordet Citera
crillux Postad 16 Maj , 2007 Rapport Postad 16 Maj , 2007 Anställ ett par som kan hålla henne på mattan. Har också den positiva bieffekten att alla som inte sköter sitt jobb eller följer reglerna hålls i schack. Bra grej! Det där ska jag föreslå på jobbet. Ordning, reda och disciplin har aldrig skadat. Citera
Appel Postad 16 Maj , 2007 Rapport Postad 16 Maj , 2007 Bra grej! Det där ska jag föreslå på jobbet. Ordning, reda och disciplin har aldrig skadat. Nog ser det ut att skada allt Citera
Recommended Posts