skalle88 Postad 12 Maj , 2007 Rapport Postad 12 Maj , 2007 Alla foldar till mig. Jag sitter på knappen med Jh9h och höjer 4*BB och SB synar. Ingen read, ingen historik. Floppen kommer Han betar ut ca 60% och jag bestämmer mig för att floata när jag inte tror så mkt på att han leder in i mig. Jag sätter honom antingen på bluff eller på ett av brädan stressat A och kanske ett flushdraw. Men ofta på denna nivån så betyder detta betet inte mkt. Han kan också testa vattnet med ett K. Turn kommer och han betar ut ännu svagare, 1/3 pott typ. Jag tror att han har antinget ett skrämmt A eller ett ett flushdraw. Det är inte uteslutet att han mjölkar med en K fast inte så sannolikt eftersom brädan inte är så rolig. AA/QQ har jag svårt att se eftersom de flesta på denna nivån hade checksynat floppen eller ledit ut med 1/3 pott. Jag uteslutar nästan en starkare hand som tvåpar/stege/set här. Jag bestämmer mig för att testa honom med en miniraise. Detta gör jag eftersom han med ett K blir förmodligen kommer reraisa mig eftersom min lilla raise inte hjälper honom bygga en pott och han nog inte vill försöka checkraisa rivern om han har ett monster eftersom vetskapen om att han håller ett K gör att han inte kan vara säker på att jag kommer beta rivern efter honom. Han vill nog inte heller bara syna eftersom så många kort kan göra rivern jobbig för honom (ur hans synvinkel). Standard på denna nivån bland fiskarna är också att försöka mjölka med starka händer så att det nästan blir löjligt. Detta gör att min miniraise inte har något problem att reppa en K/kåk här. Han instacheckar rivern till mig som är . Jag betar ungefär 70% av potten. Kan tillägga att Q inte ingår i hans HD. Citera
Jerico Postad 12 Maj , 2007 Rapport Postad 12 Maj , 2007 "NL25" "bluff" "Ingen read" tror svaret finns gömt där nånstans... Citera
mgps Postad 12 Maj , 2007 Rapport Postad 12 Maj , 2007 hehe skulle precis skriva samma sak. så fort jag läst rubriken bra bluff och NL25 så tänkte jag, nej. Citera
skalle88 Postad 12 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 12 Maj , 2007 "NL25""bluff" "Ingen read" tror svaret finns gömt där nånstans... Jag är medveten om att bluffar - lowlimit utan read ofta är EV- men hade jag inte trott att det går att diskutera bluffen ändå så hade jag aldrig postat den. Klart det finns EV+ lägen lowlimit för bluffar IBLAND. Jag säger inte att detta läget är det. det är upp till er att svara på Citera
Djens Postad 12 Maj , 2007 Rapport Postad 12 Maj , 2007 hehe skulle precis skriva samma sak. så fort jag läst rubriken bra bluff och NL25 så tänkte jag, nej. QFT En bra bluff är att inte bluffa på NL25. Citera
skalle88 Postad 12 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 12 Maj , 2007 hehe saken är den att jag är medveten om att värdepoker är A och O lowstakes. Men låt oss låtsas att det är NL200 och diskutera handen? det var det jag var intresserad av. Citera
mgps Postad 12 Maj , 2007 Rapport Postad 12 Maj , 2007 hehe saken är den att jag är medveten om att värdepoker är A och O lowstakes. Men låt oss låtsas att det är NL200 och diskutera handen? det var det jag var intresserad av. grejen är att om du har AK, AA, KK, QQ etc höjer du väl redan på floppen? jag köper ditt resonemang om att det iknar ett monster på nl25, finns dock en held el sådana på nl200 också. problemet är ju att mupparna stoppbettar men sedan synar de ÄNDÅ ner när man slår om. altså problemet emd att reppa ett monster är att det inet riktigt går ihop med floppspelet. men om han ser dig som en fisk kan han ju tro dig. Citera
skalle88 Postad 12 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 12 Maj , 2007 grejen är att om du har AK, AA, KK, QQ etc höjer du väl redan på floppen? jag köper ditt resonemang om att det iknar ett monster på nl25, finns dock en held el sådana på nl200 också. problemet är ju att mupparna stoppbettar men sedan synar de ÄNDÅ ner när man slår om. altså problemet emd att reppa ett monster är att det inet riktigt går ihop med floppspelet. men om han ser dig som en fisk kan han ju tro dig. Jo jag "spelar" fisk i denna handen för att utnyttja standardspelen på nivån och på såvis göra bluffen mer trovärdig. Jag försöker spela som en sämre spelare hade spelat handen. Sen så är ju miniraisen på turn aldrig en bluff på lägre nivåer;) Jag hade raisat floppen med alla starka händer i vanliga fall (om jag inte möter en maniac). deytta vet han ju dock inte om. Citera
Krite Postad 13 Maj , 2007 Rapport Postad 13 Maj , 2007 Jag tycker inte det är en bra bluff även om det gick denna gång. Finns för många som skulle syna med både A och Q. Citera
skalle88 Postad 13 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 13 Maj , 2007 Jag tycker inte det är en bra bluff även om det gick denna gång. Finns för många som skulle syna med både A och Q. A kanske men Q bör han inte ha. Men det stämmer. Han syna med aj efter stek. Angående bluffar på låga nivåer. Fungerar det likadant i HU spel? Att man mest betar värde? Citera
mowmow Postad 13 Maj , 2007 Rapport Postad 13 Maj , 2007 som sagt, finns inga bra bluffar på nl25 Citera
Recommended Posts