Gå till innehåll

Allt om cyklar!


back

Recommended Posts

Blev riktigt sugen på följande:

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=10834

 

Vad tror du om den? Växelsystemet är väl bättre än det som satt på Aspire som du länkade till?

 

Brukar dom vara svåra att ha och göra med eller tror du man kan pruta ner frakten lite om man beställer 2 cyklar på enn gång i 5-6k-klassen?

 

JA den hojjen är ju nedsatt till 50%, grymt prisvärd!! Finfina Hayes HFX 9 DH bromsar(använt dem själv 3 år, de är mkt bra!!) och Shimano LX rakt igenom, ett kap helt enkelt!! :-D

 

Angående frakten så är det bara ringa och höra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JA den hojjen är ju nedsatt till 50%, grymt prisvärd!! Finfina Hayes HFX 9 DH bromsar(använt dem själv 3 år, de är mkt bra!!) och Shimano LX rakt igenom, ett kap helt enkelt!! :-D

 

Angående frakten så är det bara ringa och höra.

 

Nu har jag en fråga till :)

 

Vad är skillnaden mellan att ha en ram som är lutad bakåt som den är på den jag länkade till jämfört med en ram som är traditionellt "rak"? Jag tänker då på skillnader i cykelns egenskaper och hur den uppförs sig. Blir den markant obekvämare om den är lutad bakåt eller är det samma komfort?

 

Vilken storlek på ramen bör man ta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag en fråga till :)

 

Vad är skillnaden mellan att ha en ram som är lutad bakåt som den är på den jag länkade till jämfört med en ram som är traditionellt "rak"? Jag tänker då på skillnader i cykelns egenskaper och hur den uppförs sig. Blir den markant obekvämare om den är lutad bakåt eller är det samma komfort?

 

Vilken storlek på ramen bör man ta?

 

HA ha ja du är du inte lätt att hjälpa du inte....du antar alltså att jag är synsk och vet din längd och vikt, och skall välja storlek åt dig?!? :shock:

Det bästa är att fråga dem på affären, olika ramar är olika i storleken samma som kläder är.

 

Bakåt lutad ram kommer från dirt sidan, men även bra utförs, då man med lägre sadel lättare kommer bakanför sadel med kroppen då det är riktigt brant, även bakåtlutad ram så man kan ha låg sadel för att lättare göra trick m.m

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja ha en cykel som är till 90% asfalt och 10% grusväg. Ganska mycket uppförsbackar. Jag vill ha en så lättskött cykel som möjligt och den ska ha en lite gammaldags look. Men det viktigaste är att den ska vara väldigt skön att rida. Priset spelar inte så stor roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja ha en cykel som är till 90% asfalt och 10% grusväg. Ganska mycket uppförsbackar. Jag vill ha en så lättskött cykel som möjligt och den ska ha en lite gammaldags look. Men det viktigaste är att den ska vara väldigt skön att rida. Priset spelar inte så stor roll.

 

Jag håller EJ på med hojjar so har >50% asfaltsgrad....sry! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja ha en cykel som är till 90% asfalt och 10% grusväg. Ganska mycket uppförsbackar. Jag vill ha en så lättskött cykel som möjligt och den ska ha en lite gammaldags look. Men det viktigaste är att den ska vara väldigt skön att rida. Priset spelar inte så stor roll.

 

http://nishiki.se/index.php?page=cyklar&id=31

 

underhållsfri, praktisk och väger relativt lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Men skjut mig då!

Jag behöver en cykel för 100% stad med fotbroms och 7-8 växlar. Den skall helst inte kosta över 4.500 kr men ändå vara utrustad med pakethållare och skärmar.

 

Anledningen till dessa "modesta" krav och låga pris är att användningsområdet är skjutsa småbarn och motionera hund samtidigt som budget är begränsad då mina cyklar alltid blir stulna inom 1 år.

 

Kollade in nån Sjösala för 3.950 med 7 växlar, håller den för mitt begränsade bruk (30-50 tim/år)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...